Nejvýraznější změnou oproti klasickému Eosu je kombinace černé masky a střechy a bílé barvy karoserie. Dále zde najdeme zadní LED světlomety, 18-ti palcová litá kola, černě laděný interiér s čalouněnou kvalitní kůží Nappa, dekorativní lišty a osvětlené prahy. Součástí je i sportovní podvozek, automatická klimatizace a vyhřívání předních sedadel.
GT Sport
Sportovní edice Volkswagenu Eos. Novými prvky edice GT Sport jsou černá skládací střecha, 18-ti palcová kola s novým designem, chromovaná mřížka masky, nová optika zadních světel, o 15 mm nižší sportovní podvozek, hliníkové sportovní pedály, vyhřívaná přední sedadla z čalouněné kůže, trojramenný sportovní volant, parkovací senzory, klimatizace Climatronic a vylepšený audio-systém.
Necelých 300 kusů, vyrobených pro německou poštu, nemocnice, či interní účely automobilky. Type 83 měl "useklou" zadní část, místo které se montovala krabicová nástavba, či hák pro zapojení přívěsu. Tyto kusy se nikdy nedostaly mezi "obyčejné lidi" a Type 83 brzy nahradil pokročilejší vůz - Type 147 Fridolin.
Jeans edice
Speciální edice, představená roku 1973. Od klasických Brouků se zvenčí téměř nelišil - měl pouze černé nárazníky (které bývaly standardně stříbrné) a pruhy s nápisy "Jeans" na karoserii. Změny se tak týkaly především interiéru, který byl z džínového materiálu. Během let se tato edice vyráběla ještě několikrát.
Policejní VW 18
Verze pro policii, upravená karosárnou Hebmuller, která se obešla bez dveří. Vůz se vyráběl se kolem roku 1949 a měl plátěnou skládací střechu, přídavné plátěné kryty (místo dveří) a celkem vzniklo kolem 400 kusů (přesný počet není znám).
Herbie
Brouk z filmu "The Love Bug" (Můj auťák Brouk). Herbie je založen na Broukovi v Deluxe vybávě a pro potřeby filmu se vyrobilo celkem 7 kusů, každý pro jiné druhy záběrů.
Automobil měl motor z Porsche 356 (1600 cc twin Solex), stejně jako brzdy + dalších pár designových úprav, včetně typické bílé barvy a závodních pruhů. Herbie dosahoval rychlosti až 185 km/h!
Wolfsburg Edition
Limitovaná edice z roku 1979. Vůz byl poháněn 1600 cc motorem se 4-stupňovou manuální převodovkou. Disponoval autorádiem, bezpečnostními pásy (!), upraveným čalouněním interiéru a novými koly. Na vozu se nachází několik emblémů Wolfsburgu.
4-Door Taxi
V roce 1952 firma Rometsch (a později i firma Messerschmidt) představila čtyřdveřovou verzi Brouka s rozvorem prodlouženým o 180mm a celkovou délkou 4250 mm. Automobil byl určený především pro západoberlínskou taxislužbu, měl tenké střední sloupky pro pohodlné nastupování a vyrobilo se jej pouze cca 30 kusů, z nichž asi jediný dochovaný exemplář je dnes ve wolfsburgském muzeu.
Jolly
Prototyp plážového Brouka, představený firmou Karmann v roce 1960. Tento Brouk měl otevřenou karoserii, proutěná sedadla a lehkou baldachýnovou střechu, která měla bránit cestující proti ostrým slunečním paprskům, ale rozhodně ne dešti.
GSR Classic
Roku 1972 Volkswagen představil sportovní verzi (GSR je zkratka pro Gelb Schwarzer Renner, anglicky Yellow Black Racer, v češtine Žluto-Černý Závodník), založenou na klasickém Broukovi 1303 S.
Vůz dostal 15-ti palcová kola, upravené brzdy a odpružení McPherson. Uvnitř se nacházely sportovnější sedačky a upravený volant. Za příplatek byly k mání takové vymoženosti, jako třeba, hodiny, rádio, nebo bezpečnostní pásy! Pod kapotou moc změn nebylo. Beetle GSR pracoval s 1.6 l vzduchem-chlazeným motorem o výkonu 50 koňských sil a dosahoval maximální rychlosti 81 km/h. Celkem se vyrobilo 3 500 kusů.
Last Edition (Última Edicion)
Poslední edice klasického Brouka, kterého mexická továrna vyráběla až do roku 2003. Těchto posledních 3 000 kusů se také prodávalo pod názvem "VW Sedan," nebo "Vochito" (což je čistě smyšlený výraz, odvozený od slova Volkswagen). Vůz měl 1200 cc motor a byl dostupný ve stříbrné, nebo světle modré barvě. Touto edicí definitivně skončila produkce Brouka.
Speciální ekonomická varianta, určená pro německý trh. Vůz vycházel ze silnější verze G60 a vyráběl se mezi lety 1991 až 1992. Od klasické G60 se tato verze téměř neliší, až na nová kola a několik "Jet" nálepek na karoserii.
Corrado VR6 (SLC)
Verze se silnějším motorem, která se objevila v roce 1992 a vyhnala do té doby kralující verze G60. K dostání byly šestiválcové 2.8 motory (pro USA a Kanadu) a 2.9 l motory (pro Evropu).
Corrado Magnum
Pouhé 2 prototypy "kombi varianty" Corrada, postavené firmou Marold Automobil GmbH pro Volkswagen. Automobilka se nakonec rozhodla tyto upravené "kombi verze" nevyrábět a oba kusy tak dlouho zůstaly zaparkované v garáži firmy Marold. Dnes je vlastní automobiloví sběratelé a jedná se o nejvzácnější verzi Corrada vůbec.
Mezi nejvýraznější znaky verze Ultimate patří upravený design přídě, nová bi-xenonová světla a chromované ozdobné prvky. Ultimate vychází z luxusní výbavy Highline a dále přidává zatmavená krycí skla zadních světlometů, LED osvětlení SPZ, leštěná 19-ti palcová kola, boční prahové trubky, nebo třeba parkovací senzory.
Dark Label
Verze vycházející z výbavy Trendline, dostupná v černé, nebo bílé (stříbrné) barvě. Kromě speciálních laků disponuje Dark Label například 18-ti palcovými černými koly Durban, černými pruhy na bocích, zatmavenými skly, nebo LED osvětlením SPZ.
Canyon
Amarok Canyon je typický svou oranžovou ("copper orange") barvou v kombinaci s černými prvky, jako třeba rám nad ložnou plochou a pod bočními prahy, upravený zadní nárazník, řada světel nad kabinou (na vyžádání), či 17-ti palcová terénní kola (na vyžádání 18-ti palcová silniční kola). Tato varianta je k dostání pouze jako 4x4.
Wörthersee 2013
Nová maska chladiče, speciální nárazník, světlomety, oblouky a kola s pneumatikami o rozměru 295/35. To jsou hlavní atributy, podle kterých je Amarok Wörthersee 2013 rozpoznatelný. Dalším znakem je napříkad kůže Carbon, kterou jsou potaženy jak výplně dveří, tak volant nebo sedačky. Pod kapotou naleznete šestiválec TDI s výkonem 270 koní, přičemž samozřejmostí je pohon všech kol.
Power
Model Amarok Power je typický svou šedou barvu s oranžovými detaily. Kola jsou o velikosti 22 palců a motor je vyřešený podobně jako u konceptu Wörthersee 2013 (270 koní, 600Nm). Při představení se koncept Power prezentoval originálním naložením korby, na které bylo zabudované ozvučení pro DJ o výkonu 5000 wattů.
Volkswagen pick-up Amarok V8 Desert Passion, jak zní celý popis tohoto vozu, je verze Amaroku upraveného německou tuningovou společností MTM. Matný lak, černé detaily po celém voze, kola BBS, pneumatiky Cooper, vznětový osmiválec s objemem 4,2 litru, výkon 302 kW, točivý moment 930 N.m. a maximální rychlost až 240km/h - tolik k základní charakteristice tohoto vozu.
Turbo S se prodával mezi lety 2002 až 2004 a disponoval 1.8 l turbo motorem o výkonu 134 kW. Má sportovní snížený podvozek, 6-ti stupňovou manuální převodovku, kulaté blinkry pod předními světlomety a větší kola. Roku 2006 se objevila verze Turbo S podruhé, tentokrát s ještě silnějším motorem.
New Beetle RSi
Edice RSi se vyrobilo pouhých 250 kusů. Tyto verze dostaly 3.2 l VR6 motor o výkonu 165 kW, 6-ti stupňovou převodovku, pohon 4x4, zadní spoiler, speciální výfuk a několik dalších designových úprav.
New Beetle Ragster koncept
Roku 2005 Volkswagen představil koncept Ragster, jakožto ukázku, jak by mohla vypadat další generace Brouka (Beetle). Jednalo se kabrio verzi New Beetlu s novou střechou, která byla snížená a speciální barvu karoserie se stříbrnými pruhy.
New Beetle Final Edition
Verze představená roku 2009 disponovala speciálním barevným provedením s černou střechou, 17-ti palcovými koly, 2.5 l motorem s automatickou převodovkou. Tato edice představuje definitivní konec výroby modelu New Beetle.
Beetle Turbo Black
První speciální edice nového Beetlu. Představila se v roce 2012 při 600 vyrobených kusech a byla silnější verzí klasického Beetlu s novou, černou barvou.
Beetle E-Bugster
Elektricky poháněný Beetle, představený roku 2012 na americké International Auto Show. Oproti normálnímu Beetlu má tato edice pouze 2 sedačky (klasický disponuje čtyřmi sedadly).
Beetle Special Xbox Edition
Edice vytvořená speciálně pro mexický trh. Vůz byl dostupný ve třech barevných provedeních (stříbrná, černá a bílá), všechny s charakteristickými barvami herní konzole Xbox. Dále měl vůz panoramatickou střechu, spoiler a 18-ti palcová kola.
Beetle GSR Limited Edition
Tato edice dostala žluté barevné provedení s černými pruhy a vyrobilo se celkem 3 500 kusů. Vůz odkazuje na GSR verzi původního Brouka z roku 1973 a disponuje 2.0 l motorem s výkonem 210 koní. GSR je zkratka pro Gelb Schwarzer Renner, anglicky Yellow Black Racer, v češtine Žluto-Černý Závodník.
Beetle R-Line
Limitovaná edice s vylepšeným motorem o výkonu 210 koňských sil, o 8% lepší spotřebou a drobnými designovými úpravami.
Beeetle Convertible Denim
Verze inspirovaná Jeans edicí původního Brouka ze sedmdesátých let s originální modrou (jeansovou) barvou s drobnými úpravami interiéru.
Beetle Convertible Wave
Kromě speciální oranžové barvy se změny dotkly interiéru, kde se nachází několik dřevěných prvků.
Beetle Pink Color Edition
Edice zaměřená především na ženy. Krom růžové barvy má Pink Color edice také několik prvků z verze R-Line.
Beetle Dune
"Offroadová" edice, která by měla vstoupit do prodeje v roce 2016. Vůz dostane 6-ti stupňovou automatickou převodovku, 19-ti palcová kola, zvýšený podvozek, nová světla a odolnější nárazníky a další detaily.
Sportovní verze s výkonnějším motorem a vylepšenými tlumiči, vyráběná již od první generace Golfu. Varianta GTI se stala ikonou mezi sportovně laděnými vozy. První generace byla dokonce vyrobena bez souhlasu tehdejšího ředitele VW Ernsta Fialy - automobilka se nacházela ve špatné finanční situaci a Fiala se bál neúspěchu. Opak se však stal pravdou.
Typickým znakem jsou červené prvky na přední mřížce a znak "GTI." Původní motor 1.6 l vznikl ve spolupráci s automobilkou Audi a disponoval výkonem 110 koňských sil. Maximální rychlost se pohybovala kolem 182 km/h. Verze GTI se vyrábí s každou novou generací dodnes.
Harlequin (Harlekin)
Speciální verze III. generace, poskládaná ze 4 různých barev. Původně tato edice vznikla pouze pro účely tehdejší Motor show, ale díky hlasité odezvě se roku 1996 nakonec vyrobilo cca 260 kusů pro veřejnost. Kromě barevného provedení byla k dispozici také jiná kola. Ve verzi Harlequin byl také dostupný jiný model Volkswagenu - Polo.
Cabriolet
Kabrio verze klasického Golfu, vyráběná již od první generace. S počtem přes 380 000 kusů se I. generace Golfu Cabriolet stala nejprodávanějším kabrioletem na světě.
Otevřená verze nebyla nabízena s každou novou generací, přičemž poslední dvě generace částečně nahradil model Eos (který je čistě kabriolet), jehož výroba ale byla roku 2015 ukončena.
Syncro
Hatchback s pohonem 4x4, představený roku 1986 (II. generace Golfu). Disponoval motorem 1.8 l a výkonem 66 kW, později 72 kW. Systém 4x4 vznikl ve spolupráci s firmou Steyr-Puch. Syncro varianta byla k dostání také u III. generace Golfu.
Rallye G60
Sportovní verze II. generace Golfu, představena roku 1989, pro účely rallye. Užíval hranaté světlomety podobné modelu Jetta. Měl rozšířené blatníky, pohon 4x4 a bylo vyrobeno pouhých 5 000 kusů. Prodával se za téměř dvojnásobnou cenu, než klasické GTI! Výkon se pohyboval kolem 118 kW.
G60 Limited
Limitovaná edice 71 kusů používající šestnáctiventilový motor z Golfu GTI. Všechny kusy byly v tmavě zelené barvě a byly pětidveřové. Vůz měl 16-ti palcová kola BBS, modrý proužek na masce s černým logem VW a dvěma kruhovými světlomety. Výkon motoru byl 154 kW.
Country
Terénní verze odvozená od II. generace Golfu, předchůdce dnešních SUV, představená roku 1990. Vyrobilo se přes 6 600 kusů. Automobil měl velmi velkou světlou výšku, ochranné rámy, pohon 4x4 a motor o výkonu 85, nebo 56 kW. Verze country vznikla i na základě IV. generace, ale pouze jako prototyp.
Golf VR6
Nejrychlejší a nejsportovnější varianta III. generace Golfu. K dispozici byla možnost přepínat mezi náhonem na 2 nebo 4 kola. Motor měl objem 2.8 nebo 2.9 l o výkonu 128 nebo 140 kW. Maximální rychlost se pohybovala kolem 240 km/h.
CitySTROMer
Celkem se vyrobilo 120 kusů Golfu s elektrickým motorem, vyrobených mezi lety 1992 a 1996. Maximální rychlost byla 100 km/h s dojezdem cca 70 km (v zimě 40 km).
GTI 20th Anniversary GTI Edition
Limitovaná edice tisíce automobilů k příležitosti dvaceti let výroby modelu Golf GTI. Úpravy se týkaly sportovnějších sedadel od firmy Recaro, červených bezpečnostní pásů, řadící páky s chromovými prvky, sportovního volantu a dalších, převažné červených designových detailů.
GTI 25th Anniversary GTI Edition
Limitovaná edice k oslavě pětadvacetileté výroby sportovní verze GTI. Změny se týkaly větších, 18-ti palcových kol, sportovního bodykitu a také šestistupňové převodovky.
GTI Edition 30
Speciální edice V. generace k oslavě třiceti let Golfu GTI, uvedena v roce 2006. Vůz byl o 22 kW silnější, než klasické GTI. Součástí výbavy byly opět drobné designové úpravy a 18-ti palcová kola značky BBS Pescara.
GTI W12
Další model ku příležitosti oslavy třicáteho výročí typu GTI, složený "z různých automobilů" - pomocný rám zadní nápravy a podlaha jsou z Audi R8, náprava a zadní brzdy z Lamborghini Gallardo, převodovka z Volkswagenu Phaeton, dvanáctiválec s dvěma turbodmychadly od Bentley, přední brzdy z Audi RS4 a karoserie je upravená z normálního GTI. Motor disponuje silou 650 koní.
Golf R32
Sportovnější Golf s pohonem 4x4, vyráběný od IV. generace. Vůz má motor VR6 o objemu 3.2 l a výkonu 180 kW. Ve výbavě nechybí automatická klimatizace Climatronc, sedačky Konig, 18-ti palcová kola OZ Aristo, ESP, střešní okno a speciální bodykit. Zrychlení z 0 na 100 zvládá za 6,6 sekundy.
Plus a Sportsvan
MPV verze Golfu, vyráběná od V. generace (2004). Vůz je celkově větší než klasický hatchback. Roku 2014 se přešlo z označení Plus na Sportsvan. Vůz je o 95 mm vyšší než hatchback, ale o 150 mm kratší, než větší MPV model Volkswagenu – Touran.
CrossGolf
Automobil odvozený od Golfu Plus a Golfu Country. První SUV vytvořené na základě V. generace, ovšem bez pohonu 4x4. Ve Velké Británii se tento model prodává jako Golf Plus Dune.
Golf GT
Sportovní verze, slabší než Golf GTI. Byly použity stejné brzdy jako u verze GTI, sportovní 17-ti palcová kola ClassiXs a dvojitá koncovka výfuku.
HGP-Turbo R
Speciální, nejnadupanější verze VI. generace Golfu, upravená společností HGP-Turbo. Pod kapotou nalezneme dvakrát přeplňovaný motor V6 o objemu 3.6 l a výkonu 745 koní! Z nuly na sto zrychlí za 2,97 sekundy. Tato speciální upravená edice je rychlejší než leckteré Ferrari, nebo Lamborghini. Cenovka se v roce 2014 pohybovala kolem 6,5 milionu korun.
Golf R
Nástupce sportovních verzí R32, představený roku 2009. Disponuje motorem 2.0 TSI o výkonu 199 kW, pohonem 4x4 (4Motion), tužším podvozkem, silnějším vstřikováním, xenonovými / diodovými světlomety, zadními světly s kouřovými skly a 18-ti palcovými koly (za příplatek i 19-ti palcovými).
e-Golf
Druhý (první novodobý) elektromobil od Volkswagenu, po modelu e-Up! Elektrický motor e-Golfu má výkon 85 kW a točivý moment 270 N.m. e-Golf dokáže na jedno nabití ujet 130 až 190 kilometrů v závislosti na stylu jízdy. Kromě elektrického motoru se upravila i karoserie, která je aerodynamičtější.
Golf GTI Wolfsburg Edition
Dvanáct studentů vytvořilo v rámci své školní odborné praxe zcela jedinečný projekt - wolfsburgskou edici Golfu GTI. Tento ojedinělý vůz stážisti představili na setkání fanoušků koncernu Volkswagen poblíž rakouského Wörthersee a opravdu je co obdivovat. Na první pohled zaujme atraktivní, červeno-černé provedení, ovšem detailnější prohlídka odhalí daleko více.
Jedinečný design Golfu totiž dotváří vyznačené památky města Wolfsburg, takže si na následujícím videu můžete všimnout například siluety planetária, hradu nebo firemní továrny. Více o tomto modelu naleznete zde.
Golf GTI Clubsport
Tento model přijede na trh začátkem roku 2016! Jubilejní Golf GTI Clubsport je doposud nejvýkonnější sériově vyráběné GTI, takže můžete očekávat výkon až 195 kW/265 k a nejvyšší rychlost 250 km/h. Uvedení na trh se plánuje začátkem roku 2016 na oslavu 40. narozenin této automobilové ikony. Příznivci modelu Golf se rozhodně mají na co těšit.
Golf R Touch
Jde v podstatě o Golf R, ovšem s odlišným uspořádáním řidičova pracoviště. Uvnitř naleznete výhradně displeje a některé z funkcí můžete ovládat pouze za pomoci gest. V tomto je Golf R Touch unikátní a přechod od tlačítek k displejům je pro něj typickým rysem.
Golf GTI Adidas
Tento Golf je odpovědí na otázku "co se stane, když spojíte tři proslulé značky Volkswagen, GTI a Adidas do jednoho produktu." Osmnáctipalcová kola, loga předního výrobce sportovního oblečení (nejen) na B sloupcích, barva Oryx s perleťovým efektem, speciálně vyvinutá sportovní sedadla nebo dvoulitrový zážehový motor 2.0 TSI s výkonem 211 koní. To všechno a ještě mnohem víc nabízí ojedinělý Volkswagen Golf GTI Adidas.
Golf Allstar Edition
Začátkem února roku 2016 přinesl Volkswagen mimořádnou nabídku modelů Golf, Golf Variant a Golf Sportsvan. Edice byla pojmenována jako Allstar a smyslem je poskytnout zákazníkům nadstandardní a atraktivnívýbavu za výhodnéceny. U každého vozu se v rámci Allstar Edition vychází z výbavové linie Comfortline. Více o jednotlivých vozech si můžete přečíst ve článků zaměřeném přímo na tuhle edici zde.
Golf GTI TCR
Jde o model vyvinutý oddělením Volkswagen Motorsport. Závodním týmům je Golf GTI TCR k dispozici od druhé poloviny března roku 2016 a můžou se s ním zúčastnit až 16 národních a mezinárodních místrovství cestovních vozů TCR. Vůz disponuje výkonem 330 koní, včetně řidiče neváží ani 1300 kg a z 0-100 km/h zrychlí za cca 5,2 sekundy. Více informací naleznete v samostatném článku zde.
Golf GTI Heartbeat
4 řemeslníci pro výrobu interiérů, 2 lakýrníci, 4 mechatronici pro motorová vozidla, 1 technická produktová designérka a 1 procesní technička pro plasty a kaučuk. To je kompletní partička dvanácti učňů, kteří pod dohledem vedoucího projektu vytvořili něco jedinečného.
Golf GTI Heartbeat disponuje výkonem 295 kW (400 k), velkolepým zvukem motoru, kontrastními barvami, designem s voštinovým vzorkem, symboly bušícího srdce a zvukovou aparaturou s výkonem 1360 W.
Mezi nápadné prvky vnějšího designu patří metalický lak v odstínu stříbrná Reflex, s nímž kontrastuje matná fólie v tmavě šedém odstínu na střeše a přední části vozu. Sportovní vzhled umocňují 20“ kola BBS z lehké slitiny s exkluzivním lakováním a širokými pneumatikami.
Interiéru dominují dvě sklopná skořepinová sedadla z modelu Golf GTI Clubsport S, na kterých si můžete všimnout nápisu "40." Ten je mimochodem vyšitý i na vnitřních výplních dveří. Tento Golf je jednak unikátním vozem, ale zároveň i důkazem toho, jak lze učňovské vzdělávání pozdvihnout na jinou úroveň. No řekněte sami, nechtěli byste se v rámci studia podílet na něčem podobném?
Týmový projekt založený na praktických dovednostech, a to od prvních skic až po světovou premiéru před tisíci fanoušky. Jak tomuto vozu buší srdce, se můžete podívat i na videu.