Další historické modely
Type 183 - Iltis
Německé vojenské vozidlo vyráběné od roku 1978, které nahradilo Type 181. Dostalo název Iltis, což v němčině znamená tchoř. Type 183 byl nabízen také civilistům, ale díky vysoké ceně (a absenci dveří) se nemohl rovnat konkurenčním Mercedes-Benzům třídy "S" nebo BMW řady 700.
Iltis měl sklápěcí čelní okno, mnoho místa a přihrádek v kabině, různé nářadí v základní výbavě a také kvalitní topení. Disponoval čtyřválcovým motorem 1.7 l z VW Passatu a dosahoval maximální rychlosti 130 km/h. Neměl náhon na všechna čtyři kola, pouze jeden stupeň převodovky s funkcí "cross-country," který zapínal posílení výkonu. Roku 1980 Iltis vyhrál pařížské Rally Dakar.
Type 87 - Kommandeurwagen
Vojenské vozidlo, postavené na základu Brouka/Kübelwagenu, s pohonem 4x4. Automobil měl větší kola, zdokonalené těsnění a celkovou odolnost. Kommandeurwagen je pozoruhodnou, vylepšenou verzí klasického Brouka, ovšem nikdy se neprodával veřejnosti - pravděpodobně ze strachu, že by vůz připomínal válku, na kterou Německo nebylo zrovna pyšné.
Type 14A - Hebmüller Cabriolet
V poválečném období Volkswagen oslovil Hebmüllera a Karmanna s požadavkem na cabrio verzi Brouka. Roku 1949 byly hotové 3 prototypy a Volkswagen odsouhlasil výrobu 2 000 kusů. Poslední kus, vyrobený Karmannem, vyjel z výrobní linky roku 1952.
Type 149 SP-1 a SP-2
Pravděpodobně nejelegantnější automobil, jaký Volkswagen kdy vyrobil, produkovaný v letech 1972 až 1976. Jedná se o dvou-dveřový sportovní vůz, podobající se některým Jaguarům řady E, s prvky modelu Karmann-Ghia.
Vyráběn byl v Brazílii a ani jeden kus nebyl exportován do Evropy, či severní Ameriky. K dispozici byly dvě verze: SP-1 s 1.6 l motorem a SP-2 s 1.7 l motorem. Stejně jako většina "troufalých" prototypů Volkswagenu si vůz nikdy nenašel své místo na trhu.
Gol
Ne, nejedná se o překlep. VW Gol je vůz se vzduchem chlazeným motorem, který měl na začátku osmdesátých let nahradit Brouka. Gol byl určený primárně pro brazilský trh, kam se z Německa exportoval. Později brazilská pobočka Volkswagenu představila také panelovou verzi a pick-up verzi (označovanou jako VW Saviero).
Skrze čas prošel Gol různými designovými úpravami a také přibyla verze GTI. Roku 1994 dostal vůz facelift (nebo II. generaci, chcete-li). I když tento vůz v Evropě asi nepotkáte, v jižní Americe se stále vyrábí (s novým designem a moderními technickými parametry, samozřejmě).
Voyage
Další brazilský model, původně představený jako dvou-dveřová verze VW Gol, vyráběný od roku 1981. Automobil byl vyráběn v Brazílii a exportován do Latinské Ameriky a Západní Indie. V některých zemích byl také prodáván pod názvem Amazon.
Později se vůz exportoval i do USA (pod názvem Fox), kde měl konkurovat vozům Hyundai, ale továrna nebyla schopna uspokojit vysokou poptávku, což způsobilo zásadní pokles zájmu. Jeho výroba v modernizované verzi v Brazílii stále pokračuje.
Type 147 - Fridolin
V padesátých letech 20. století si Volkswagen objednal u firmy Vilhelm Karmann GmbH vůz, který by sloužil pro potřeby německé pošty. Byla vytvořena panelová verze Brouka, jejíž výroba však velice brzy skončila.
V šedesátých letech zakázku převzala firma Franz Knöbel und Sohn KG, která nakonec vytvořila Type 147 - Fridolin. Vůz byl doručen nejen německé, ale také švýcarské poště. Fridolin je postaven na platformě modelu Karmann-Ghia, ale výkonnostně se rovná klasickým Broukům. Celkem se vyrobilo něco málo přes 6 000 kusů.
VW-Porsche 914
Sportovní vůz s motorem uprostřed, vyráběný od roku 1969 do 1975 firmami Volkswagen a Porsche. Výroba probíhala v přísném utajení. Důvodem spolupráce byly Porscheho závodní zkušenosti a Volkswagenovské zkušenosti s masovou výrobou.
V roce 1971 Porsche vyrobil dvě speciální verze s třílitrovým osmiválcovým motorem. Roku 1973 pak představil vlastní "čistě Porsche" upravenou verzi s dvoulitrovým motorem, disponující výkonem 100 koňských sil.
LT
Název LT je zkratka pro "light truck" (lehký náklaďák). Jedná se o větší, čistě užitkovou verzi Transporteru, zejména jeho třetí generace. Oproti Téčku měl však LT motor umístěný nikoliv vzadu, ale vepředu mezi sedadly řidiče a spolujezdce.
LT se začal vyrábět roku 1975, verze 4x4 se představila v roce 1986. Roku 1997 přišla na trh druhá generace, která už měla moderní vodou-chlazený motor umístěný vepředu. Nová generace LT se vyráběla do roku 2006, kdy ji nahradil jiný model Volkswagenu - Crafter.
Taro
Na konci osmdesátých let představil Volkswagen 1-tunový pick-up Taro. V podstatě se jedná o přeznačkovanou Toyotu Hilux (Toyota se také starala o design a vývoj). Tato spolupráce vznikla ze dvou důvodů - Volkswagen neměl žádný 1-tunový pick-up a Toyota zase chtěla větší podíl na evropském trhu.
Roku 1994 vznikla 4x4 verze s prodlouženou kabinou a silnějšími motory. Výroba skončila tentýž rok z důvodu nedostatečných prodejů.
VolksMan trucks
Nákladní vůz (respektive vozy) střední velikosti, vyráběné od roku 1979. Kabinu a design má na svědomí VW, motor a podvozek firma M.A.N.
Vzniklo hned několik verzí - od nosnosti 6 tun až po 9 tun. Mnoho prvků pocházelo z jiného užitkového modelu VW - LT. Kabina byla otvírací, jak už je u podobných nákladních vozidel zvykem. Vyráběly se jak single-cab, tak double-cab verze a všechny disponovaly pohonem 4x4. Prodej probíhal skrze automobilku M.A.N.
VTB
Volkswagen Trucks and Buses (VTB) je brazilská samostatná pobočka Volkswagenu pod záštitou firmy MAN SE (původně se jednalo o součást divize Volkswagen - Užitkové vozy, ale od roku 2009 jde o samostatnou společnost), produkující automobily od roku 1995.
Firma se zabývá výrobou těžkých nákladních vozů a autobusů, určených primárně pro latinsko-americký trh. Nové modely vznikají dodnes.