S eRkem bez eRka s eRkem

Tak konečně se nám vrací život do normálních kolejí a já konečně mohu po roce zase vyškrábnout z Porsche nějaký auto a ukázat ho lidem. Říct co od toho můžete čekat a co si vlastně kupujete. Touareg R, přátelé. Jaký je? A stojí za to?

 

Pandemie trvala dlouho, ale jsem zpátky, mými nepřáteli jsou překupníci aut, vyděrači a radary. Jsem z Volkswagen clubu a tohle je další ze série „testujeme pravdu“. Bože, to bylo to nejhorší intro v historii clubů po celém světě, ale nechám to tady. Každopádně. Nastal čas se ráno vydat do Prahy proto to nejlepší, nejdražší, největší a nejvybavenější auto, který Volkswagen CZ má vůbec v garáži. A ano, jednalo se o Touarega v hybridu tedy s označením R. Už v první chvíli tě to auto zadupe do země a řekne ti skrčku. Je to velká vesmírná loď na kolech. Však taky má skoro 5 metrů na délku. Takže se tu nebudeme bavit o tom, že já jsem malej. Nejsem! To auto je velký!
Ale pojďme dál. Už v první chvíli, kdy otevřeš dveře, dýchne na tebe ten luxus, ty peníze. Elektrické sedačky, které se odtáhnou dozadu, abyste mohli nastoupit pohodlně. Velký displej, který už jsme ovšem viděli i jinde.

Každopádně, měl jsem v plánu zažít s tím Touaregem svoje poprvé, co se týká hybridu, takže jsem si nic nečetl. A to se mi vymstilo. Čekal jsem od toho auta nějaký náznak „eRka“, ale po chvíli zjistíte, že to je spíš jen paket. Jelikož se jedná o hybrid, tak v nízkých rychlostech se o jízdu stará elektromotor, a to pomocí baterek, které jsou v kufru. Zkrátka, když jsem nastartoval, nevěděl jsem že mám nastartované, takže jsem tam stál tak 3 minuty, než jsem se odvážil rozjet. A víte co jsem při odjezdu slyšel? Správně, nic. A to vlastně je ono. Tím, že to je hybrid, neslyšíte nic. Ve většině případů neslyšíte nic. A to je právě to „eRko“ bez „eRka“.
Ale po rozjezdu už je to opravdu jeden luxus za druhým, po pár metrech vás přitahuje pás, a vše vás tak nějak pohltí. Myslím si, že můžete být kdo chcete, ale každý pozná, že jede v něčem výjimečném. Po pár kilometrech jízdy jsem musel uznat, že podvozek na vzduchu je tady vyladěn naprosto dokonale. Jako kdybychom jeli doslova na obláčku. V jiném autě řešíš díry na silnici často. Tady? Tady ti to je úplně jedno, jestli nějakou trefíš nebo ne. Musím se přiznat, že jak jsem projížděl matičkou Prahou, panoramatická střecha si mě získala natolik, že ji potřebuju do každého auta! Prostě sorry, díky Touaregu, který ji měl až dozadu ke kufru, sorry, ale musím ji mít. Po Praze se toho zjistit moc nedá kromě toho, že to opravdu přitahuje velkou pozornost. Ještě aby ne, když kolem jede Enterprise (loď ze Star Treku, doplň si vzdělání! :D) a k tomu docela dost tichá. Ale zpátky k hybridu.

Benzínový třílitr se připojí automaticky. Kdy přesně? Nedokázal jsem to tak nějak identifikovat, ale myslím, že nad 70 km za hodinu už je elektro fakt slabý a musí se zapojit benzínový motor. A co si budeme, dohromady to dává 340 kW (cca 460 koní), což musím říct, na tak velkou loď nejsou asi na první pohled velká čísla. Ovšem změna začne ve chvíli, kdy sešlápnete pedál na podlahu. Jsme ovšem stále v Touaregu, kde je reakce na plynový pedál prostě opožděná. Asi sekvence trvá moc dlouho, nevím. Zkrátka auto začne něco dělat tak po vteřině, oba motory se sepnou a dají autu plný výkon. A že to stojí za to, je jasný, ale nemá to ten zvuk. Zvuk „eRka“ mi tam osobně hrozně chyběl. Co se děje pak? Pak je to stále poletování na obláčku. Pojedeš 150 km/h po polní cestě? Vůbec žádný problém. Pojedeš 250 po dálnici? Slibuju ti, že budeš mít pocit, že jedeš klasických 130km/h. Je neuvěřitelný jak v tom autě nic neslyšíš, jak nic necítíš, prostě jen jedeš a jak máš kolem sebe to masivní auto, připadáš si fakt hodně v bezpečí.

Infotaiment je klasický, ale přišlo mi, že o trochu složitější. Spousty věcí jsem nedokázal ani nastavit. Třeba ve středu budíků vlastní údaje, které chci vidět. Ale taky je k celému autu velká bible alias návod k použití. Zkrátka co se týká nastavení, moc jsem se tu nenašel, ale taky mi je skoro, opakuji, skoro 30 let, takže je jasný, že já nejsem úplně cílovka tohoto auta. Bavíme se tady zkrátka jen o luxusu. Touarega si dovedu pro sebe představit až budu v důchodu nebo na hraně důchodu, pak po něm sáhnu všema deseti. I za tu cenovku v tomto plug-in hybridu, která se pohybuje okolo 2,5 milionu korun.

Říkáte si, že to je moc? Upřímně, ani ne. Ten Touareg je odspodu nahoru narvanej vším, co tě napadne. Od tažného zařízení na elektřinu, přes snížení nákladového prostoru, přes offroad režim, masážní sedačky, perfektní zvuk co se týká reproduktorů na tak velké auto, zkrátka je tady úplně všechno. Nic lepšího Volkswagen už nemá.
A teď rychlé poznámky, který mám.

U auta za tolik peněz by neměla být nikde ani chybka, přesto jsem našel vylezlou nit na volantu. Obrovská televize je fajn, vidíš na ní úplně všechno, ale taky vlastně nic, protože si nemůžeš navolit jestli chceš mít na půlce obrazovky navigaci a na druhé třeba jízdní data. Třeba to jde, mne se to nepovedlo. Co se musí díky tomu motoru fakt vypíchnout, tak to je spotřeba. To auto má skoro 2,5 tuny. A žere 11 litrů na 100! Dělá to samozřejmě hlavně ten elektromotor a efektivní rekuperace. Ale i tady by se tomu chtělo ještě věnovat, protože když pustíš plynový pedál, auto sebou trochu cukne. Je to tím, že se začnou dobíjet baterie elektromobilu. Dá se na to zvyknout, ale když se na to zaměříš, není to úplně vončo.
V interiéru ještě chvíli zůstanu a vypíchnu modré prošívání palubní desky, „R“ na volantu, a eRka na sedačkách. Je to drobný detail, ale je parádní. Volkswagen sype teď do všech aut i ty knoflíky na volantu, které fungují skoro dotykově, přejedeš zleva doprava a přepneš písničku. Třeba. Na začátku jsem si na to nemohl zvyknout a myslel jsem, že to zkritizuju. Na konci testu? Je mi jedno jaký tlačítka to auto má, zvyknu si, pochopím, a je mi to jedno.
A ještě ta elektřina. Otáčkoměr je rozdělen do 3 částí. Power je elektrická energie, Charge je rekuperace, a pak klasický otáčkoměr. Barvy? Modrá, zelená, šedá, někdy červená a někdy modrá. Když se sepne jen elektrický motor v sekci power začne nabíhat ručička s modrým pozadím. Když pustím plyn, začne nabíhat ručička u Charge se zeleným pozadím. Když se sepne benzínový motor, začne nabíhat ručička klasicky… Když se ale sepne ještě elektromotor. Změní se nám pozadí za otáčkoměrem na modrou. Složité? Jo to teda je. :D Furt tam něco při jízdě bliká, přeskakuje, rozsvěcuje, zhasíná. A já se ptám? Je to nutný? Jako že asi ano, ale tak moc?

Závěr na to nejlepší co si můžete ve Volkswagenu pořídit? Koupil bych si to? Ne. Nebo alespoň ne teď. Ale já taky nejsem ten, kdo by jen tak dal 2,5 milionu za auto. Vyrovná se Touareg konkurenci od Mercedesu a BMW? Určitě ano, ale nemá to v tomto odvětví luxusních SUV ještě takové jméno. Mnou testovaný model ale útočí na konkurenci dost slušně. Doporučil bych Touarega tátovi? Nesčetněkrát ano. Jezdí dálky, jezdí pár kilometrů do obchodu. Pro něho to auto je, nemusí se nikam hnát, jede si svou jízdu, koukne sem tam na spotřebu. Na jednu nádrž a plný elektromotor ujede Touareg okolo 650 kilometrů. Ale zase, to auto má 2,5 tuny a když budeš chtít, odtáhne ti les se zvěří kousek vedle. Co se týká elektrické energie, budoucnost tu je, ale nabíjet auto z 220 voltové zásuvky 9 hodin na ujetí pár kilometrů, nebude úplně ono. A to 9 hodin je plné nabití. Na supercharge by to prý trvalo 2 hodiny ale nemám odzkoušeno. Je to dobré auto? Ještě aby nebylo, co to je za otázku? Když se v tom svezeš, pochopíš, co je to dokonalý luxus. Pro sebe bych si ho teď ještě nekoupil, ale začnu si dávat stranou. Protože až ten věk přijde, jdu do toho.

34BBF721 0A71 4438 9B49 CE587452956E
6B65A009 B887 4F93 9BC9 E6C2A8FB18FD
Header
IMG 6964
IMG 6965
IMG 6981
IMG 6982
IMG 6983
IMG 6984
IMG 6985
IMG 6986
IMG 6987
IMG 6988
IMG 6990
IMG 6991
IMG 6992
IMG 6993
IMG 6998
IMG 6999
IMG 7001
IMG 7002
IMG 7004
IMG 7033
IMG 7068
IMG 7071
IMG 7072
IMG 7073
IMG 7074
IMG 7075
IMG 7076
IMG 7077
IMG 7078
IMG 7079
IMG 7080
IMG 7081
IMG 7082
IMG 7083
IMG 7085
IMG 7086
IMG 7087
IMG 7090

 

Přihlášení