Corrado
Volkswagen Corrado je sportovně laděné kupé, vyráběné karosárnou Karmann v období let 1988 až 1995. Byl prezentován jako nepřímý nástupce druhé generace modelu Scirocco. Celkem se vyrobilo přes 97 000 kusů, některé z nich i jako kabriolet.
Corrado si odbyl svoji premiéru na autosalonu v Paříži roku 1988, původně jako nástupce druhé generace modelu Scirocco. To bylo spřízněno s Golfem první generace, Corrado však vychází z druhé generace Golfu a Passatu třetí generace. Nakonec se vedení Volkswagenu rozhodlo neukončit výrobu Scirocca a Corrado tak vytvořilo nový kus v nabídce automobilky v kategorii "levnější sportovní vůz."
Corradu byl ze začátku vyhrazen pouze jeden druh motoru – 8-mi ventilový 1,8 OHC se spirálním dmychadlem G o výkonu 160 koní. Později se nabídka rozrostla. Od roku 1990 se vůz prodával i v USA.
Zajímavým prvkem vozidla je přítlačné křídlo, které se vysunuje při překročení rychlosti 120 km/h (prvek známý především od automobilů Porsche) a snižuje tak tlak na zadní nápravu o celých 64%. Další zvláštností je použití tříokruhového brzdového systému ABS Teves II, které mají všechny G60 v základu.
Vůz má pětistupňovou převodovku, bezrámový podvozek, přední kola nezávisle zavěšená na příčních ramenech a vzpěrách McPherson a zadní kola na vlečných ramenech odpružených vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči. Vpředu i vzadu má Corrado zkrutný stabilizátor, je vybaven posilovačem řízení a protiblokovacím systémem Bosch ABS. Přední i zadný brzdy jsou kotoučové.
Roku 1991 prošel vůz faceliftem – pozměnila se příď a prvky interiéru. Vzniklo i několik speciálních edicí, včetně verze Magnum.
Corrado Magnum (1991), který se nikdy nedostal do sériové výroby
Zajímavosti
- V roce 1991 byly vyrobeny dva kusy edice Magnum, coby kombi verze sportovního Corrada. Tyto prototypy má na svědomí firma Marold Automobil GmbH. Volkswagen se nakonec rozhodl pro nezařazení do sériové výroby a Marold Automobil tak oba kusy rozprodal (jedná se o nejvzácnější verze Corrada vůbec).