Amarok			
	
	
	
	
	
		
		
Volkswagen Amarok je pick-up vyráběný od roku 2009. Je k dostání v provedení single cab (2 dveře) nebo double cab (4 dveře) v kombinaci s náhonem na zadní kola, nebo 4x4. Amarok by se dal považovat za konkurenta Toyoty Hilux, Nissanu Navara, nebo Mitsubishi L200.

V roce 2005 Volkswagen ohlásil svůj záměr postavit pick-up. V roce 2007 populární webová stránka WorldCarFans.com publikovala první fotografie hybridu konceptu pick-upu s karosérií Toyoty Hilux a rámem od Volkswagenu.
V roce 2008 špionážní fotograf Hans Lehmann zachytil první fotografie Robust Pick-Upu s karosérií, kterou vyvinul Volkswagen a navrhl Walter de´Silva. Později téhož roku Volkswagen oficiálně uvolnil koncept Robust Pick-Upu, který měl být údajně z 95% finální produkční verzí.
První pick-up od značky Volkswagen byl oficiálně představen veřejnosti v roce 2010 ve městě General Pacheco v Argentině. Stejný rok také stihl účinkovat v Rally Dakar. Na konci roku 2010 získal Amarok 4 hvězdičky od EuroNCAP za standartní nárazovou proceduru 2010/2011. V roce 2011 pak získal 5 hvězdiček od ANCAP.

Vůz je dostupný v následujících výbavových variantách: Single Cab, Dual Cab, Trendline Dual Cab, Highline Dual Cab a Ultimate Dual Cab - vždy je také na výběr pohon dvou kol, nebo 4Motion (4x4).
Zajímavosti
Amarok znamená v eskymáčtině "vlk" a je to odkaz na město Wolfsburg, kde se nachází sídlo automobilky. Emblém Wolfsburgu byl v minulém století umisťován na některé edice vozů Volkswagen (např. Transporter T1, Brouk...) a v roce 1998 byl na počest města nový model automobilky pojmenován Lupo (italsky "vlk"). I dnes můžeme občas narazit na "speciální Wolsfburg edice" některých nových modelů.
Před začátkem Olympijských her 2014 v Sochi Volkswagen postavil v rámci promo kampaně tři "extrémně off-road" verze Amaroku, které jely trasu z Moskvy do Petropavlovsk-Kamchatsky. Volkswagen se zapsal do Guinessovy knihy rekordů pro nejdelší off-road cestu skrze jednu zemi. Expedice trvala 66 dní a posádky vozů celkově ujely 16 000 kilometrů v náročných terénních podmínkách.

O tom, že je Amarok všestranný vůz, pochybuje málokdo. Jednou však Volkswagen užitkové vozy přišel s něčím zcela výjimečným. Jedná se o Amarok proměněný na sanitní vozidlo. Uzavřená sanitní nástavba, 4Motion s pohonem všech kol, schopnost brodit se vodou a předurčení pro zdolávání složitých terénních podmínek a špatně dostupných vrchovin. To vše se váže k této speciální verzi, jejíž základem je Volkswagen Amarok SingleCab s krátkou dvoumístnou kabinou. Nutno dodat, že se jedná o pilotní program a nyní se bude čekat, jak se Amarok s touto výzvou popere. Chris Black (šéf divize Užitkových vozů Volkswagen ve Velké Británii) očekává, že i z této zkoušky vzejde Amarok vítězně, a to i kvůli tomu, že tým inženýrů šel při vývoji mnohem dále, než byly požadavky stanovené East Midlandskými záchranáři. Ti se mimochodem celou dobu aktivně na projektu podíleli. 
 Další unikátní verzí tohoto vozu je tzv. Amarok s mobilní kriminalistickou laboratoří. Koncem roku 2015 se v této podobě vyrobilo celkem 41 Amaroků, a to na základě spolupráce společností Porsche Praha-Prosek, Metalex a FD Servis. Základním vozidlem pro nástavbu s kriminalistickou laboratoří je Amarok Double Cab 4x4 s motorem 2.0 BiTDI s výkonem 132 kW (180 k). Všechny vozy směřovaly do vozového parku Police ČR, která tak bude mít k dispozici laboratoř přímo v terénu.
Další unikátní verzí tohoto vozu je tzv. Amarok s mobilní kriminalistickou laboratoří. Koncem roku 2015 se v této podobě vyrobilo celkem 41 Amaroků, a to na základě spolupráce společností Porsche Praha-Prosek, Metalex a FD Servis. Základním vozidlem pro nástavbu s kriminalistickou laboratoří je Amarok Double Cab 4x4 s motorem 2.0 BiTDI s výkonem 132 kW (180 k). Všechny vozy směřovaly do vozového parku Police ČR, která tak bude mít k dispozici laboratoř přímo v terénu.
