ID.3 na půlce cesty?

Tak se k nám dostal první masivně vyráběný elektromobil značky Volkswagen. A jaký je? Šlápli vedle? Jde to? No pojďme do toho.

Na začátek musíme zahodit všechny předsudky ohledně elektromobility. Kdo jí nikdy nepochopil, nemyslí si, že to je dobrá cesta, kdo se o to nezajímá, komu to je jedno atd atd. Před námi stojí ID.3, který se tváří jako první vlaštovka od Volkswagenu, která ti má dávat smysl. A je tomu opravdu tak?

Z venku určitě. Teda až na pár drobností. Má to hodně futuristický vzhled, jakože fakt hodně. A líbí se mi to. Sice jsem to v prvních chvílích přirovnal k bublinkové folii, ale po pár hodinách jsem si na to vlastně zvyknul. Z venku je to auto budoucnosti. Kombinace barev je taky super, konečně se Volkswagen nedržel úplně u země. Bilý znak na černém pozadí je dobrá třešnička na dortu. Vepředu i vzadu je auto dosti zkosené ale ničemu to nevadí. Z venku je to prostě auto budoucnosti. Což se u elektromobilu docela počítá.

Co je ovšem fakt super, co je jakože fakt cool, tak je odemykání auta. Nemusíš vůbec na nic sahat, ani na kliku ani na klíče. Prostě jen přijdeš otevřeš. Ani se nedotkneš kliky a auto se třeba dva metry od tebe odemkne. Večer se rozsvítí. To se musí nechat, že tohle se udělalo dobře. Když otevřete dveře, nic se neděje. Vše se začne dít, až si sednete. Zapne se infotainment, rádio, palubovka (jestli se tomu tak dá říkat). A už stačí jen zařadit pomocí takového krouživého pohybu napravo od volantu a vyrazit. Ta řadící páčka mě teda dost překvapila. Asi je tam po vzoru I3 od BMW, ale nevím, proč ji nedali normálně na středový panel ve formě malého čudlíku, jako má třeba Golf.

Ve chvíli, kdy vlezeme do interiéru, tak tu máme právě nadpis tohoto článku: tak na půl cesty. U prvního elektromobilu bych očekával, že všechno bude elektrické. Sedačky třeba nebyly, a to já bych je dal už do základu. Když už je to elektrický, tak všechno. Je tam prostě spousta věcí, který se udělaly jen tak napůl. Chybí středová loketní opěrka. Místo toho má každá sedačka svoji malou loketní opěrku, což když každý sedí jinak daleko kvůli nohám, nevypadá prostě dobře. Tím, že je pod vámi baterie, tak jsem měl pocit, že sedím docela dost vysoko. Úložného prostoru je tu dost, ale zase mi nepřijde úplně logický. Síťka hned pod výdechy klimatizace mě hodně pobavila. A hlavně ten plast. Musím to upřímně říct, že ten plast je tam ale úplně všude. Přitom cenovka přímo tohohle modelu je 895 tisíc s DPH. Katalogová cena je skoro 1,2 milionu s DPH a Porsche Brno to má pro normální zákazníky za 950k s DPH. Takže za tuhle cenovku bych si představoval trochu péče do toho interiéru. Když si pustíte hudbu a chcete si ji pustit jakože nahlas, tak ty plasty rezonují. Ale takhle, tohle auto je pro ženy nebo chlapy, kteří bydlí 10 – 15 km od města nebo od práce, kam si dojedou a zase se přivezou zpátky. Nabijí auto jednou za týden a mají na celý život vystaráno s tím, že se jim to auto za pár let oproti benzínu nebo naftě vrátí.

Jízdní vlastnosti? Tady k sobě musíme být taky upřímní. Nemá to samozřejmě žádný zvuk, ale to zrychlení je u elektromobilů fakt super. Plus jízdní vlastnosti tohoto auto jsou fakt dobré. Když se toho nebojíš, myslím tím to přiznat, tak mně pískaly pneumatiky přes celé Brno v zatáčkách. Drží to jak přibité - díky rozvoru, výkonu, váze a baterce pod autem to drží neuvěřitelně. Motokára. Opravdu je to motokára. Na semaforech se ti nestane že by tě někdo tzv udělal. To nejde s tím zrychlením. Takže vlastnosti auta co se týká jízdy, budeš hodně překvapený.

Klasické téma elektrického auta je spotřeba. Tato verze byla 70 kW. A při předání byla baterie nabitá na 80%, protože to tak Volkswagen dělá. A měl jsem dojezd nějakých 320 km. Takže při plném nabití se budeme bavit o 400 km. Není to špatný, ale otázkou je, jak jedeš a kudy. Pokud pojedeš po dálnici klasickou rychlostí 130 km/h, tak tam nebude ani fungovat rekuperace, protože nemá kde. Na dálnici to prostě není. Ujedeš málo. Ale ve městě nebo na okreskách, to budeš čumět. Auto má jízdní režim D, to všichni z automatů známe. Stačí ti volant a dva pedály. Ovšem ID má už i B, což znamená, že můžeš ovládat jen jeden pedál. Jelikož když pustíš plyn začne se okamžitě dobíjet baterka. Takže tím vlastně brzdíš. Chce to trochu cviku, ale pak ujedeš třeba 40km a z baterky ti to vezme 10km. To je udělané dobře. Prostě je to auto do města. Na popojíždění, na ježdění na nákup, do kadeřnictví, na nehty, pro děti.

Co se týká nabíjení baterky... V noci byly bouřky, garáž na takové auto nemám a nemám v garáži ani nabíječku. Bál jsem se, že udeří blesk a já jim auto nabiju na 5 let dopředu a nebo se na 5 let zadlužím.
No a drobnosti jak dobré tak špatné…
Když silněji zavřeš dveře, zvuk který auto vydá, je velice zajímavý…dost plechový…
Carplay bez kabelů.
Oproti Touaregu R je tady ta rekuperace daleko pohodlnější a necukne s tebou tak, že ti zaskočí slina.
Ty plasty jsou fakt špatný a jsou všude.
Jízdní vlastnosti jsou naprosto parádní a chci to někdy půjčit na trať.
Černá stropnice je zaručený strop.
Stěrače do X jsou jak z autobusu.
Hodně zásuvek na USB-C.
Na zadních sedačkách je hodně místa.
Vepředu mi chybí nějaký úložný prostor na kabely.
Na malém displeji za volantem, by možná mohlo být více informací, než jen baterka, rychlost a jestli drží pruhy a jak velké je před vámi auto.

Sumasumárum svoji cílovku to najde a nikde jinde než v Porsche Brno s naší spoluprací tohle auto nedostanete levněji.
Na první elektromobil ve Volkswagenu dobrý. Přesně jak se říká: Na holku dobrý.

ODKAZ NA KOUPI : https://www.volkswagen-shop.cz/id-3/

 

IMG 7413
IMG 7414
IMG 7415
IMG 7416
IMG 7417
IMG 7418
IMG 7419
IMG 7420
IMG 7421
IMG 7422
IMG 7423
IMG 7424
IMG 7425
IMG 7426
IMG 7427
IMG 7428
IMG 7429
IMG 7432
IMG 7444
IMG 7445
IMG 7446
IMG 7447
IMG 7448

Přihlášení