Modelové verze - Scirocco

Champagne Edition

champagne edition

Limitovaná edice Scirocca I. generace se sportovními sedačkami v černo-červených barvách, 1.6 l motorem a drobnými úpravami karoserie, včetně bočních pruhů.

Scirocco S

VW Scirocco S 1974

Lehce upravená verze Scirocca z roku 1980. Mechanicky byl vůz totožný s klasickým Sciroccem, změny tak byly převážně designové - upravená 13-ti palcová kola, červené prvky na náraznících a bočních panelech a červené logo VW. Přibyl také jemný zadní spoiler. K mání byly barvy Alpine White, Mars Red a Black.

Scirocco Storm

stormMk2

Limitovaná edice pro britský trh, představená jak u I., tak II. generace. Změny se týkaly koženého interiéru, volantu na druhé straně a ve vozidle byl stejný 1.6 l motor, jako v Golfu GTI I. generace.

GTX 16V

gtx 16v

Nejsilnější verze I. a II. generace Scirocca. Automobil disponoval čtyřválcovým DOHC motorem 1.8 l s výkonem 123 koňských sil - maximální rychlost byla 210 km/h při spotřebě 11 litrů na 100 km. Jednalo se o nejrychlejší Scirocco té doby - rychlejší než Porsche 944! Poznávacím znakem jsou červené pruhy na přední mřížce a spoiler.

Scirocco R

Scirocco R

VW Scirocco R je sportovní a nejsilnější verze, založená na jeho III. generaci. Výroba probíhá od roku 2010 a je inspirován závodní verzí Scirocco GT24. Disponuje difuzorem, dvojitou koncovou výfuku, jinými nárazníky a černě lakovanými zrcátky. Pohání jej motor 2.0 l TSI o výkonu 195 kW - shodný s Audi S3.

'Million' Edition

Million

K oslavě výroby miliontého kusu modelu Scirocco, Volkswagen připravil speciální 'Million' edici. Ta dostala karoserii a nárazníky z verze R-Line (Scirocco R), černý kožený interiér s oranžovým prošíváním a zatemněná zadní světla. K dispozici je také několik barevných variant (včetně závodních pruhů) a kouřová skla. Tento model je dostupný pouze v Německu a Číně.

Scirocco GT24

gt24 at nurburgring 24hrs

Závodní verze, založená na III. generaci Scirocca. Automobil zastupuje divizi Volkswagen Motorsport a je používán při závodech v Nürburgringu. Scirocco GT24 má charakteristickou modro-bílou sníženou karoserii, větší kola a celkově je větší a delší. Pod kapotou najdeme 2.0 l motor o výkonu 409 koňských sil.

Modelové verze - Polo

Polo GTI

gti mk3

gti mk6

Sportovní verze modelu Polo, vyráběná od jeho III. generace. Tyto edice vždy dostanou silnější motor, vylepšené brzdy, větší kola a červené prvky interiéru (včetně mřížkovaných sedadel) a přední masky chladiče - obdobně jako u modelu Golf. Předchůdcem GTI je verze G40, která byla vyráběna již při II. generaci Pola a byla určena pouze pro anglický trh. Stejně jako GTI dostala G40 silnější motor a další sportovní úpravy.

Harlequin

Harlekin

Speciální edice Harlequin (nebo Harlekin) z roku 1995, dostupná pouze v Evropě. Tato edice měla atypickou multi-barevnou karoserii v pastelových barvách. Motor byl stejný jako u normálního Pola. Mělo se vyrobit 1 000 kusů, nakonec jich vzniklo asi 3 800. Dalších 2 500 kusů se vyrobilo v Anglii mezi roky 1996 a 1998.

Polo Vivo

Vivo GT

Roku 2010 byla v jižní Africe představena verze Polo Vivo, založená na jeho IV. generace, která nahradila tamější model City Golf. Na výběr je ze dvou 1.4 l motorů a jednoho 1.6 l. Vyrábí se v 3-dveřovém i 5-dveřovém provedení a oproti klasické IV. generaci Pola má Vivo redesignovaný přední nárazník a mřížku a další drobné úpravy. Později se objevila i silnější varianta Vivo GT. Do Evropy se Polo Vivo nedováží.

Polo Fun / Dune / Soho

Fun 2005

"Offroadová" verze IV. generace Pola. Jedná se o crossover SUV provedení, podobné například Roveru Streetwise. Tato edice dostala název Fun, v Anglii Dune a ve Španělsku zase Soho. Bohužel, Polo Fun nebyl nikdy dostupný s pohonem 4x4 a nestal se tak příliš úspěšný.

CrossPolo

Cross Polo

Větší (MPV) verze Pola. Ve srovnání s klasickým Polem má CrossPolo o 15 mm větší světlou výšku. Nárazníky, lemy blatníků, prahy a spodní části dveří jsou zakryty černými plasty. Vpředu i vzadu jsou stříbrné lišty. Na střeše nalezneme ližiny s nosností 75 kg.

Další změny se týkají kol Budapest, klik dveří a krytů zpětných zrcátek a černých lišt kolem oken, B a C sloupů. Uvnitř jsou sportovně laděná sedadla, volant perforovaný kůží a hliníkové pedály a několik chromovaných detailů.

BlueGT

bluegt 150 hp

Speciální "úsporná" verze Pola s funkcí vypínání dvou ze čtyř válců. Pohání jej motor 1.4 TSI s výkonem 103 kW. Systém vypínání válců Volkswagen nazývá ACT a v případě nízké zátěže přenastaví hřídele na dvou válcích a tím uzavře přísun vzduchu a palivo se tak pálí jen v krajních válcích.

Při konstantí rychlosti 50 km/h údajně tento systém ušetří až litr paliva na 100 kilometrů. Mezi další systémy patří funkce start-stop, která spolu s aerodynamickými prvky opět šetří nějakou tu pohonnou hmotu. Maximální rychlost se pohybuje kolem 210 km/h.

Mezi designové změny patří pozměněné nárazníky, výraznější boční prahy, střešní spoiler, 17-ti palcová kola, světlá výška snížená o 15 mm a sportovní sedačky.

S1600

s1600

Rallye speciál S1600 byl postaven na základu třetí a čtvrté generace Pola. Prototyp byl představen v roce 2001. Karoserie byla o 14 cm širší a o 7 cm nižší. Automobil byl vybaven střešním sáním vzduchu, sportovními zrcátky a spoilery. Poprvé závodil v Německé rallye 2002. Od juniorského Mistrovství světa v rallye 2003 s vozem Polo startoval Kosti Katajamäki a několikrát dojel na stupeň vítězů a v Turecku byl dokonce první. Po sezóně Volkswagen ukončil své aktivity a vozy byly rozprodány soukromým týmům.

S2000

s2000

Další závodní speciál, odvozený od čtvrté generace Pola. Vývoj probíhal v Jihoafrické republice, vůz měl mezinárodní homologaci a získal několik dílčích úspěchů.

Polo R WRC

R WRC

R WRC 2

Jedná se o první Volkswagen postavený dle předpisů nejvyšší rallye kategorie WRC. Tovární tým Volkswagen Motorsport s ním od roku 2013 nastupuje na Mistrovství světa v rallye a v roce 2015 obsadil všechny tři stupně vítězů. Pohání jej čtyřválcový motor o objemu 1.6 l přeplňovaný turbodmychadlem a přímým vstřikováním, výkonem okolo 300 koní a pohonem všech čtyř kol.

Original Special Edition

polo special edition 41

Speciální edice roku 2015 k 40. výročí výroby modelu Polo. Poznávacími znaky této edice jsou medový lak "Honey Orange," který není k mání u žádného jiného modelu automobilky, zadní zrcátka v barvě karoserie, zatmavená zadní světla a značky "Original" na prazích dveří a bocích karoserie.

Dále zde najdeme 16-ti palcová kola Portago, LED světlomety a černou masku chladiče. Uvnitř jsou hliníkové pedály, černo-oranžová sedadla, automatická klimatizace a samostmívající se zpětné zrcátko. Této edice bude vyrobeno pouze 1 000 kusů, všechny pro německý trh.

Pro kompletní seznam všech modelových verzí a veškeré další podrobnosti o automobilu Polo přejděte na internetové stránky Volkswagen Polo clubu

Modelové verze - Passat

Passat GT Syncro / 4Motion

GT syncro variant

passat 4motion

Poprvé se Passat s náhonem na všechna čtyři kola objevil v osmdesátých letech při jeho II. generaci. Disponoval pětiválcovým motorem o (atypickém) objemu 2.1 litru, měl zvýšený podvozek a byl plně připraven na jízdu v horším terénu.

První Syncro (II. generace Passatu) byla dostupná pouze ve verzi Variant (kombi), novější generace se již dělají i jako klasický sedan. Při V. generaci se přešlo z označení Syncro na 4Motion. Od VII. generace je dostupná verze Alltrack, která kromě pohonu 4Motion disponuje dalšími designovými a technickými úpravami pro nepříznivé terénní podmínky.

Passat Edition One

b3 edition one

Limitovaná edice III. generace Passatu. Vůz má luxusnější interiér, černou "Aubergeiner" barvu karoserie, BBS kola a 1.8 l motor. Jedná se o opravdu vzácnou verzi Passatu.

Passat Wolfsburg Edition

wolfsburg edice

Volkswagen já známý tím, že čas od času udělá nějakou "Wolfsburg edici" svého modelu. Tato verze Passatu z roku 2013 se pyšní speciálními 16-ti palcovými koly, koženkovým povrchem v interiéru, vyhřívanými sedadly, vylepšeným zvukovým systémem se satelitním rádiem a chytrou navigací a bluetooth a automatickými světly. Roku 2015 představil Volkswagen limitovanou "SE edici," která přímo navazuje na tuto.

Passat Alltrack

vw passat alltrack

"Offroadová verze" Passatu, vycházející z provedení kombi, poprvé představená u VII. generace. Má standradně pohon 4x4 a světlou výšku o 27,5 mm vyšší, 17-ti palcová kola (případně také 18 a 19-ti palcová), pozměněné tvary nárazníků, ochranné plastové lemy prahů a blatníků, střešní ližiny a dodatečné nerezové oplechování podvozku. Je na výběr ze dvou benzinových a třech turbodieslových motorů. Více informací o Alltracku přináší tento článek

CC Dynamic Black Limited Edition

cc dynamic black special edition

Limitovaná edice modelu CC roku 2015 s upravenou R-Line karoserií, 18-ti palcovými Talladega koly, agresivnějšími nárazníky, mlhovkami a přední mřížkou. Dále zde nalezneme Nappa kožené sedačky s dekorativními prvky, chytrý navigační systém s bluetooth a další drobné designové prvky.

Modelové verze - Lupo

Lupo 3L

Lupo 3L TDI 1999

Speciální edice z roku 1999, která měla za cíl snížit spotřebu na pouhé 3 litry na 100 kilometrů. Změny zahrnovaly 1.2 l dieslový motor, aluminiové prvky v konstrukci, automatické řazení Tiptronic, automatický systém start/stop, vylepšené pneumatiky a upravenou aerodynamiku.

Lupo FSI

lupo FSI

Upravená verze 3L, která spotřebuje 5 litrů na 100 kiometrů, prodávaná v Německu a Rakousku. Až na vyšší spotřebu je tato verze téměř totožná s 3L.

Lupo GTI

Lupo GTI 2000

Edice GTI z roku 2002 disponuje 1.6 l motorem o výkonu 123 koňských sil, celo-lakovanými nárazníky a dvěma výfuky. Dále zde najdeme 6-ti stupňovou převodovku, bi-xenonová světla, 15-ti palcová kola Bathurst a černé provedení interiéru. Hlavním konkurentem verze GTI byl vůz Mini Cooper.

Modelové verze - Jetta / Bora / Vento

Jetta GLI

jetta gli 1984

Lehce sportovnější verze klasické Jetty, vyráběná od roku 1984. GLI varianta měla silnější 1.8 l motor, lepší brzdy a několik dalších technických vychytávek. GLI však nikdy nebylo příliš populárním vozem a nevyrobilo se ho moc kusů.

TDI Cup Street Edition

TDI Cup Edition

Naftový sporťák. Vůz má TDI motor 2.0 l (který je primárně určený pro americký trh) o výkonu 200 koní, nový sportovní přední nárazník s mohutnými otvory pro sání vzduchu, či 18-ti palcová kola. Dále tu nalezneme posílený brzdový systém a tvrdší podvozek ze sportovní verze GLI. Uvnitř jsou sportovní sedačky a kožený multifunkční volant. Varianta TDI Cup Street Edition byla dostupná v několika barvách, jako bílá, červená, či modrá.

GLI Edition 30

jetta gli edition 30 1

jetta gli edition 30 2

Tato edice z roku 2014 oslavuje počátky Jetty GLI, která poprvé vyjela z linky roku 1984. Největší změny se týkají exteriéru - 18-ti palcová kola s "Laguna" designem, červený pruh na přední mřížce a několik "Edition 30" znaků na autě. Tato edice je dostupná ve 4 barvách: Deep Black Metallic, Pure White, Tornado Red a Reflex Silver Metallic.

Uvnitř najdeme různé doplňky v červené barvě, koženkové sedačky a sportovní volant. Dalšími volitelnými změnami jsou pokročilý GPS navigační systém a bi-xenonová světla. Motor zůstal stejný jako u klasické GLI - 2.0 l s 201 koňskými silami a 6-ti stupňovou manuální, či automatickou převodovkou.

Jetta 1.8T Sport

Jetta 1.8T Sport Black

Limitovaná edice pro americký trh, představená roku 2015, disponující 1.8T motorem, sportovním podvozkem, 17-ti palcovými "Joda Black" koly, vyhřívanými sportovními sedačkami, upraveným koženým volantem a ruční brzdou a spoilerem. Jetta Sport je dostupná s 5-ti stupňovou manuální, či 6-ti stupňovou automatickou převodovkou. Opět jsou k mání 4 barevné provedení a přídavná bi-xenonová světla.

Modelové verze - Karmann-Ghia

Pigalle, Teak a Sport

karmann ghia specials 3
Neuvěřitelně vzácný pohled - všechny 3 speciální verze na jednom obrázku (zdroj: thesamba.com)

Celkem vznikly 3 speciální verze modelu Karmann-Ghia. První, Pigalle, přišla roku 1966 a nabídla červený koženkový interiér, červený volant a červenou palubní desku.

Druhá verze, Teak, se představila souběžně s verzí Piggale, ale místo červené disponovala hnědým provedením interiéru (ovšem nekoženkovým), volantu a palubovky.

Třetí verzi, Sport, Volkswagen představil roku 1973. Kromě vylepšeného motoru měla charakteristickou žlutou barvu karoserie a černý pruh po bocích.

Všechny tyto edice byly vyrobeny pouze v malém nákladu a dnes se jedná o nejraritnější varianty modelu Karmann-Ghia vůbec.

Přihlášení