Modelové verze - Transporter

Brazilská T2

t2 brazil 01

t2 brazil 02

V Brazílii se druhá řada Transporteru vyráběla až do roku 2013. Konec výroby završila verze Last Edition, která čítala 600 kusů. Tyto "moderní Té-dvojky" měly oproti původnímu modelu vodou chlazený motor a také byly designově upravené (hlavně vyrázná přední mřížka a jiná kola).

Champagne Edition

Champagne edition 1978

Limitovaná edice II. generace, disponující speciálním interiérem se sedmi sedadly z výbavové verze Deluxe Westfalia Campmobile, hnědou barvou karoserie (a prvky na palubní desce) a novými koly. V Champagne edici se tou dobou vyrobil také jiný vůz Volkswagenu - Scirocco.

T3 Wolfsburg Edition

wolfsburg edition

Nejluxusnější verze třetí generace Téčka, představená roku 1984. Ve výbavě nechyběla například lednička zabudovaná pod zadním podélným sedadlem, skládací postel, topení, dvě proti sobě postavené sedačky, nebo skládací stůl. Zvenčí byl vůz až na Wolfsburgské emblémy totožný s klasickou T3.

Porscheho B32

t3 B32

Ferdinand Porsche vytvořil roku 1985 limitovanou edici III. generace "B32" s motorem o objemu 3.2 l a výkonem 170 kW z vozu Porsche Carrera. Těchto 10 jedinečných našlapaných kusů sloužilo k testování Porscheho aktivit v Algerii.

Syncro

t3 syncro

t3 syncro 2

Modelovou řadu Syncro má na svědomí Gustav Meyer a Henning Duckstein, inženýři Volkswagenu. Jejich vztah k cestování do dalekých koutů Evropy a Afriky je dovedl na nápad vytvořit auto, které se popere s nedostatečně vyvinutými komunikacemi. Vznikla tak Syncro varianta třetí generace Transporteru, která měla poprvé pohon na všechna čtyři kola (4WD) a vylepšené jízdní vlastnosti pro zdolání náročných terénů.

T3 Traveller Jet

Traveller Jet 1979 1

Traveller Jet 1979 2

Prototyp z roku 1979, který ukázal, jak přibližně bude vypadat verze Caravelle. Ta se představila o 3 roky později a redefinovala luxusní dodávky, jako takové. Dnes je tento vůz vystaven ve Volkswagen muzeu.

Státní složky

statni slozky hasici t1

statni slozky ambulance t2

statni slozky ambulance t3

statni slozky policie t5

Transporter byl (a stále je) často využíván  pro záchranu životů jako ambulantní vozidlo. Také jej můžete vidět jako policejní dodávku. Starší generace (hlavně T1) byly občas ve speciální přestavbě dostupné jako hasící/zásahový vůz.

Edition 25

t5 edition 25

Vylepšená varianta V. generace Transporteru. K dispozici jsou čtyři barevná provedení: bílá, červená, šedá a stříbrná - vždy v kombinaci s černými 17-ti palcovými koly (za příplatek i 18-ti palcová). V černé barvě je i střecha, maska chladiče, část předního nárazníku a boční a zadní pruhy.

Uvnitř nalezneme čalounění v designu Tasamo a kožené prvky. Dále tu jsou elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektricky ovládaná okna, dálkové centrální zamykání a mlhovky. K dispozici je celkem šest motorů - tři benzínové a tři vznětové. Výkony začínají u 75 kW a končí při 150 kW.

Generation SIX

generation six

Speciální provedení šesté generace Transporteru v barvách první generace. Vůz vychází z varianty Multivan a je dostupný v následujících provedení: červená, šedá, zelená, nebo modrá spodní část vozu v kombinaci s bílou vrchní částí. Ty nejaktuálnější informace (detailní popis vozu a spoustu fotografií) o šesté generaci naleznete: zde.

Při příležitosti frankfurtského autosalonu IAA v roce 2015 zažila svou premiéru studie Multivan PanAmericana. Volkswagen Užitkové vozy tímto vychází vstříc všem milovníkům motoristického sportu, kteří chtějí svůj motocykl přepravit v interiéru vozu. Tento koncept vznikl s cílem spojit vlastnosti Multivanu s terénními schopnostmi vozů SUV. Pokud chcete zjistit více o tomto konceptu, můžete přejít na článek, který se zaměřuje přímo na něj: zde.

T6: doprovodné vozidlo týmu BARTH Racing na Rallye Dakar 2016

Volkswagen Užitkové vozy podporuje tým BARTH Racing v jeho účasti na Rallye Dakar 2016 novým vozem Volkswagen Transporter TDI s pohonem všech kol 4Motion. Šestá generace modelové řady Transporter bude jako doprovodné vozidlo českého týmu BARTH Racing zajišťovat přepravu vedení týmu a mediální servis. Rallye Dakar 2016 startuje 2. ledna v Buenos Aires.

Hormiga

Volkswagen Hormiga (také známý jako EA489, Basistransporter, nebo Mitra) byl malý nákladní automobil s náhonem na přední kola a vzduchem-chlazeným motorem, vyráběný v sedmdesátých letech minulého století. Díky faktu, že se nikdy neprodával na otevřeném trhu (zakoupit jej bylo možné pouze jako podnikatel, či státní složka), se jedná o jeden z nejraritnějších užitkových VW na světě.

hormiga cb

1978 vw hormiga

VW Hormiga vznikal mezi lety 1975 a 1979. V hannoverské továrně se vyrobilo 2 600 kusů, dalších 3 600 kusů vzniklo v Mexiku mezi lety 1977 až 1979.

Ve Finsku se vyráběl vůz označovaný jako Teijo truck, blizký příbuzný Hormigy, produkovaný firmou Wihuri Group mezi lety 1973 až 1976. Tohoto modelu se vyrobilo pouhých 200 kusů, některé z nich se exportovaly například do Afriky.

Teijo truck
Finský Teijo truck - "přibuzný" Hormigy

V Turecku se automobil prodával jako EA489, na Filipínách jako Trakbayan ("venkovský náklaďák"), v Indonésii jako Mitra ("partner") a v Mexiku jako Hormiga ("mravenec").

Hormiga byl dostupný v několika variantách, od "holého provedení" po ambulantní vozidlo. Zadní korba byla více oddělená od kabiny, než u jeho "bratrance," Transporteru druhé generace. Automobil dosahoval maximální rychlosti 93 km/h.

vw hormiga

Přihlášení