Derby

Volkswagen Derby je variantou sedan první generace modelu Polo. Jméno Derby bylo užíváno za hranicemi Evropy, převázně v Mexiku. Výroba probíhala v letech 1977 až 1981.

vw derby 01

vw derby interier
Interiér modelu Derby (1980)

Roku 1981 Volkswagen představil druhou generaci modelu Polo a Derby. V roce 1984 se upustilo od označení Derby, nový název zněl Volkswagen Polo Classic.

Většina součástek je totožných s první a druhou generací Pola. V roce 1979 vyhrál vůz irskou cenu Automobil roku. V Mexiku se pak v letech 1995 až 2008 začal model Derby opět vyrábět, ale jednalo se v podstatě o přeznačkovaný SEAT Córdoba.

K70

Volkswagen K70 je sedan vyráběný mezi roky 1970 až 1974. Jedná se o první Volkswagen s motorem vepředu, náhonem na přední kola a motorem chlazeným vodou.

volkswagen k70 1969

Hranatý čtyřdveřový sedan K70 se měl představit v Ženevě roku 1969 ještě s logem NSU. Chvíli před autosalonem však Volkswagen automobilku NSU koupil a premiéra se tak odložila na rok 1970.

K70 byl prvním modelem VW s koncepcí "vše vpředu," navíc s vodním chlazením. Motor měl objem netradičních 1605 cm3 při 55 kW, výkonnější dvoukarburátorové provedení dostalo 66 kW.

Během svého krátkého života prošel K70 modernizací. V roce 1972 byly hranaté světlomety nahrazeny čtveřicí kulatých halogenů ve stylu Audi 100, celá přední část se zaoblila a později přibyl i výkonnější motor s výkonem 74 kW.

Volkswagen K70 1970

Ačkoli vůz přišel s mnoha inovativními prvky, jeho "oprátkou" byl začátek výroby první generace Passatu. Oba modely vznikaly společně až do roku 1975, kdy byla produkce K70 zastavena. Celkem vzniklo přes 210 000 kusů.

Zajímavosti

  • Prodejní brožury Volkswagenu ze sedmdesátých let způsobovaly lehký zmatek. Na jednu stranu totiž vychvalovaly vozy s motorem vzadu a chlazením vzduchem (Brouk, Type 3 a 4...), na druhou zase model K70, který měl motor vpředu a chlazení vodou.
  • V roce 1973 Volkswagen vyráběl 4 modely, které si přímo konkurovaly: VW Type 4 (412), VW K70, VW Passat a Audi 100. Type 4 byl však jediným vozem, který byl "kompletním dílem Volkswagenu" - K70 vytvořila automobilka NSU, Passat byl lehce upravenou verzí Audi 80 a Audi 100 si vypůjčilo design od tehdejších vozů Mercedes-Benz.

Type 4

Volkswagen Type 4 (známý také jako 411 a 412) je automobil střední velikosti, vyráběný v letech 1968 až 1974 ve variantách sedan a kombi. První generace nesla označení 411, druhá 412.

volkswagen 412 4 door sedan

Type 4 byl poprvé představen na pařížském autosalonu v roce 1968 a jeho design má na svědomí Heinrich Nordhoff. Za šest let produkce se vyrobilo přes 360 000 kusů. Druhá generace přišla roku 1972. Přibyla halogenová světla, pozměnil se celkový design, zvýšil se výkon motoru apod.

VW Type 4 je jedním z posledních Volkswagenů se vzduchem chlazeným motorem - jeho nástupcem je úspěšný model Passat.

Country Buggy

Volkswagen Country Buggy (známý také jako Typ 197) je vůz vyráběný především pro australský trh a tamní terénní podmínky. Automobil měl být původně obojživelný, ale vedení Volkswagenu tento nápad zamítlo. Country Buggy byl v prodeji pouhé 2 roky.

Volkswagen Country Buggy

volkswagen country buggy hand drive

Automobil je založen na Typu 1 (Broukovi) a první generaci Transporteru (Type 2). Výroba začala v roce 1968 a z Austrálie se exportovalo do Filipín, Singapuru, Nového Zélandu a několika menších pacifických zemí. Country Buggy byl od začátku zamýšlen jako "robustní bugína pro horké australské pláně," neměl dveře a disponoval jednoduchým hranatým designem tak, aby cena zůstala co nejníže.

Na Filipínách je vůz známý jako Sakbayan a několik kusů bylo použito pro policejní účely. Vyráběl se v podobném období jako "evropská verze bugíny" - VW 181.

vw country buggy ad 82 small
Dobrá reklama, která si utahuje ze svého "krabicového vzhledu"

Celkově vzato, Country Buggy nebyl moc úspěšným automobilem. Vyrobilo se pouze něco přes 2 000 kusů a jediný komerční úspěch zažil v australské reklamě na Coca-Colu. Výroba tak byla po dvou letech ukončena.

I přes nedokonalou konstrukci a kontroverzní hranatý design je dnes Country Buggy skutečnou raritou a jeho pořízení není vůbec levná záležitost.

Type 181

Volkswagen Type 181 je konvertibilní terénní vozidlo, vyráběné v letech 1968 až 1983. Type 181 byl původně zamýšlen pro vojenské účely, ale později se prodával i veřejnosti - v Německu jako Kurierwagen, v Anglii jako Trekker, ve Spojených státech jako Thing, v Mexiku jako Safari a v Itálii jako Pescaccia. Prodeje civilních verzí skončily v roce 1980.

Vw 181 1

Vw 181 2

Vůz se stavěl ve Wolfsburgu, Hannoveru, Peublu a Jakartě. Některé díly sdílel s Broukem, Transporterem a Karmannem-Ghia. Konceptuelně vycházel z vojenského Kübelwagenu, ovšem nebyl postaven na podvozku Brouka, ale modelu Karmann-Ghia.

Hlavní podnět k jeho výrobě byla poptávka po "evropském jeepu," lehkém terénním vozidle. Celkem se vyrobilo přes 90 000 kusů.

Type 3

Volkswagen Type 3 (také známý jako VW 1500 a později 1600) je kompaktní vůz vyráběný mezi roky 1961 až 1973. Lidé si jeho označení často pletou s třetí generací Transporteru, která se označuje jako T3.

vw type 3 1500

Design byl dokončen roku 1959 a první Type 3 byl představen na frankfurtském autosalonu v roce 1961. Volkswagen původně popřel, že by se chystal nový vůz. Automobilka chtěla vše udržet co nejdéle v tajnosti.

Type 3 byl vyráběn v několika variantách - notchback, fastback, variant/kombi... Vůz následoval Typ 1 (Brouka).

Přihlášení