Projekt německého ministerstva pro výzkum a technologie, spuštěný na konci 70. let, měl za úkol ukázat, jak by mohli lidé cestovat v budoucnosti. O realizaci nápadů se měly starat německé automobilky, přičemž hlavním cílem projektu bylo dosažení nízké spotřeby. Mezi prezentovanými výtvory na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1981 se objevil i model Volkswagen Auto 2000.
Volkswagen plánuje snížit náklady o pět miliard eur ročně. Jednou z možností, jak toho dosáhnout, je zastavení výroby modelů, které nejsou příliš ziskové. Prvním krokem bylo ukončení produkce modelu Eos a nyní je v ohrožení i Polo a především - Beetle.
James May z britského pořadu Top Gear se během 22. řady snažil co to jen šlo, aby se zbavil přezdívky "kapitán šnek," kterou mu vymysleli jeho kolegové Clarkson a Hammond. Závodil s Nissanem GT-R v Austrálii, vyjádřil svoje sympatie k Ferrari 488 GTB, či otestoval sportovní vůz Mercedes-AMG GT. Nyní usedl do kabiny sportovní verze Volkswagenu Polo.
Zde je otázka téměř pro všechny automobilové výrobce: Pokud nemůžete změnit základní tvar, jak si udržet zájem o zavedený model? Volkswagen u svého New Beetle postupoval touto taktikou – po 5 letech od zavedení modelu New Beetle a to přesně v roce 2003 se rozhodl pro úpravy svého Brouka tím, že mu zvýšili výkon a upravili design. Tím se na svět dostala verze Turbo S.
Na autosalonu v Ženevě, který se konal v prvním březnovém týdnu, ukázalVolkswagen naživo celkem 5 nových vozů – Touran, Sharan, Passat Alltrack, Caddy a koncept Sport Coupé GTE.
V roce 1964 vyhrál britský Rover 2000 první místo ve zbrusu nové soutěži Evropský automobil roku. O desítky let později, v roce 2015, tuto cenu vyhrává poslední generace Volkswagenu Passat.