Novinky z ženevského autosalonu
Na autosalonu v Ženevě, který se konal v prvním březnovém týdnu, ukázalVolkswagen naživo celkem 5 nových vozů – Touran, Sharan, Passat Alltrack, Caddy a koncept Sport Coupé GTE.
První novinkou, která byla oznámena už nějaký ten měsíc zpátky, je nová generace Touranu. Ta je postavena na platformě MQB (Passat). Novinka narostla do délky 4527 mm a šířky 1841 mm. Oproti minulé generace je o 6 mm nižší. Nový Touran bude také hned od počátku prodeje dostupný se "sportovním" paketem R line a také si budete moci vybrat mezi pěti a sedmisedadlovou verzí.
Další představenou novinkou je facelift druhé generace Sharanu. Ten přináší hlavně menší spotřebu, zvýšení aktivní i pasivní bezpečnosti a lepší možnost konektivity – k mání je systém Android Auto i Apple CarPlay. Změny exteriéru jsou minimální, největším rozdílem oproti starší verzi jsou nová LEDková světla. Důležité změny se udály pod kapotou, kde se objevuje pět nových motorů (dva benzínové a tři dieslové) a interiéru, kde najdete novou grafiku přístrojů, volant a obložení.
Třeti na řadě je Passat Alltrack – oplastovaná kombi verze poslední generace Passatu. V Ženevě se nám Alltrack předvedl v odvážné oranžové barvě, což jen podtrhlo jeho nebojácnost. Má o 27,5 mm vyšší světlou výšku, ale je třeba mít na paměti, že se stále jedná především o pohodlné kombi s pohonem všech kol, než o obrněný offroad. Uplatnění najde především v junglích města a na parkovištích, kde na nás číhá spousta nepříjemných nástrah.
Jako další novinku tu máme novou generaci VW Caddy. Ten si odbyl premiéru již začátkem února v polské Poznani, v Ženevě se pak představila jeho delší varianta Caddy Maxi. Z prodloužení karoserie profituje hlavně nákladový prostor. Od uvedení na trh bude dostupná jak osobní, tak užitková verze. Zajímavostí je systém Front assist s funkcí nouzového brzdění City, který by při rychlosti do 30 km/h měl v ideálním případě úplně zabránit kolizi.
Posledním zářezem na pažbě je Sport Coupé Concept GTE. Jedná se o hybrid s výkonem 374 koní a nulovými emisemi, jestliže se auto pohybuje čistě na elektrický pohon, který zajišťují dva elektromotory. Uváděná maximální rychlost je 250 km/h a kombinovaná spotřeba může klesnout až k 2 l/100 km. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá Sport Coupé Concept GTE během 5 vteřin. Co ale zaujme nejvíce, je vzhled, který jako by přišel z nedaleké budoucnosti a naznačuje, jakým směrem se bude Volkswagen pravděpodobně vyvíjet. Auto vypadá jako hotový produkt a s trochou štěstí můžeme hádat, že se začne co nejdříve vyrábět sériově.