Eos

Volkswagen Eos je dvoudveřový kupé-kabriolet vyráběný od roku 2006 do roku 2015. Eos se tvářil jako nástupce modelu Golf Cabrio, Volkswagen však řekl, že Eos má vyplnit mezeru mezi Golfem a Passatem. Nedostatečné prodeje nakonec zapříčinily ukončení výroby.

z volkswagen eos interior 2

Při uvedení na trh byl vůz dostupný s třemi zážehovými a jedním přeplňovaným vznětovým motorem. Po půl roce přibyl v nabídce šestiválec 3,2 V6 o výkonu 184 kW. Nejsilnějším motorem se později stal šestiválec 3.6 l V6 o výkonu 191 kW. Roku 2008 dostal Eos nejmenší nabízené motory – agregáty 1.4 l TSI o výkonu 90 kW, nebo 118 kW.

V roce 2011 proběhl facelift – "zostřila" se karoserie, změnila se světla (nyní využívající LED diody) a také přibyla varianta s technologií BlueMotion.

VW Eos facelift

VW Eos facelift 2
Eos po faceliftu (2015)

Na rozdíl od Passatu nebo Golfu nabízí Eos posuvné střešní okno. Koncept střechy nese označení SCS a tvoří jej 5 dílů, které se dokáží složit přibližně za 25 sekund.

Vůz měří 4,41 metru a je 1,79 metru široký. Zavazadlový prostor má objem 380 litrů. Interiér je čtyřmístný, kola jsou 16-ti palcová (se sportovním motorem V6 se dodávaly o palec větší). Součástí výbavy je ESP, mlhovky, klimatizace "V6 Climatronic," elektrické ovládání oken a 4 airbagy, které se umí aktivovat během čtvrt sekundy. Výroba modelu Eos probíhala v Portugalsku.

Zajímavosti

  • Název modelu pochází z řecké mytologie - Eos byla bohyní rána a začínajícího dne.

Crafter

Crafter je největší užitkový vůz, který automobilka Volkswagen vyrábí, vycházející z Mercedesu Sprinter. Poprvé se objevil v roce 2006 a je nástupcem modelu LT (občas je nazýván jako Volkswagen LT3). Hlavními evropskými konkurenty jsou mu například Renault Master, Ford Transit, nebo Citroën Jumper.

Volkswagen Crafter Wallpapers HD

Crafter se vyráběl ve stejných továrnách v Düsseldorfu jako Mercedes-Benz Sprinter, od roku 2014 je jeho výroba přesunuta do Polska. Design vozidla má na svědomí francouzský designér Laurent Boulay. Ve výbavě Crafteru nechybí airbagy, ABS, ESP, ASR, či EDL. Crafter je nabízen ve variantách skříňový vůz, kombi a valník.

Koncept Atacama

Atacama

Speciální edice, představená jako koncept v roce 2014. Atacama vychází z kratší verze Crafteru a disponuje pohonem 4x4. Pojmenování dostal tento vůz podle jihoamerické pouště.

Tato koncepční studie Crafteru disponuje 20-ti palcovými litými koly s terénními pneumatikami o šířce 285 mm, dále mohutným oplastováním a nevšedním bočním oknem. Všechna čtyři kola pohání skrze 6-ti stupňovou převodovku pětiválec TDI o objemu 2.5 l a výkonem 120 kW.

Volkswagen sdělil, že pokud sklidí koncept Atacama dobré ohlasy, zahájí limitovanou výrobu cca 100 kusů. To ostatně potvrdil i Harald Schomburg - člen předsednictva Volkswagen Commercial Vehicles odpovědný za prodej: "Zlatým hřebem prezentace Crafteru je koncept Atacama s pohonem všech čtyř kol od firmy Achleitner, který zdůrazňuje výrazně mužný vzhled vozu a vyjadřuje naši představu off-roadového Crafteru. S napětím očekávám reakci zákazníků - bude-li příznivá, vyrobíme sérii asi stovky vozů."

Corrado

Volkswagen Corrado je sportovně laděné kupé, vyráběné karosárnou Karmann v období let 1988 až 1995. Byl prezentován jako nepřímý nástupce druhé generace modelu Scirocco. Celkem se vyrobilo přes 97 000 kusů, některé z nich i jako kabriolet.

VW Corrado 16V 1992

VW Corrado 16V 1992 2

Corrado si odbyl svoji premiéru na autosalonu v Paříži roku 1988, původně jako nástupce druhé generace modelu Scirocco. To bylo spřízněno s Golfem první generace, Corrado však vychází z druhé generace Golfu a Passatu třetí generace. Nakonec se vedení Volkswagenu rozhodlo neukončit výrobu Scirocca a Corrado tak vytvořilo nový kus v nabídce automobilky v kategorii "levnější sportovní vůz."

Corradu byl ze začátku vyhrazen pouze jeden druh motoru – 8-mi ventilový 1,8 OHC se spirálním dmychadlem G o výkonu 160 koní. Později se nabídka rozrostla. Od roku 1990 se vůz prodával i v USA.

VW Corrado VR6 1993

Zajímavým prvkem vozidla je přítlačné křídlo, které se vysunuje při překročení rychlosti 120 km/h (prvek známý především od automobilů Porsche) a snižuje tak tlak na zadní nápravu o celých 64%. Další zvláštností je použití tříokruhového brzdového systému ABS Teves II, které mají všechny G60 v základu.

Vůz má pětistupňovou převodovku, bezrámový podvozek, přední kola nezávisle zavěšená na příčních ramenech a vzpěrách McPherson a zadní kola na vlečných ramenech odpružených vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči. Vpředu i vzadu má Corrado zkrutný stabilizátor, je vybaven posilovačem řízení a protiblokovacím systémem Bosch ABS. Přední i zadný brzdy jsou kotoučové.

Roku 1991 prošel vůz faceliftem – pozměnila se příď a prvky interiéru. Vzniklo i několik speciálních edicí, včetně verze Magnum.

VW Corrado Magnum 1991
Corrado Magnum (1991), který se nikdy nedostal do sériové výroby

Zajímavosti

  • V roce 1991 byly vyrobeny dva kusy edice Magnum, coby kombi verze sportovního Corrada. Tyto prototypy má na svědomí firma Marold Automobil GmbH. Volkswagen se nakonec rozhodl pro nezařazení do sériové výroby a Marold Automobil tak oba kusy rozprodal (jedná se o nejvzácnější verze Corrada vůbec).

Caddy

Volkswagen Caddy je lehký užitkový vůz vyráběný od roku 1979. Aktuálně je v prodeji jeho čtvrtá generace, přičemž první 3 generace byly nabízeny i jako pick-up, poslední pouze jako krabicové kombi.

VW Caddy I USA
Caddy I. generace (varianta s hranatými světly pro USA, nazývaná VW Rabbit)

Základ vozidla byl převzat z první generace Golfu. Jeho výroba se poprvé rozběhla v USA, kde je velká poptávka po automobilech typu pick-up. Tamější verze byla od té evropské designově jiná – dostala hranatá světla, jiné nárazníky a nesla označení Rabbit. V Evropě se začal Caddy prodávat v roce 1982. Do roku 1992 se vyráběl v Sarajevu, poté v Jihoafrické republice.

Volkswagen Caddy II
Caddy II. generace (na základě vozu Škoda Felicia Pick-up) 

V rámci druhé generace dokonce vznikl pick-up, který byl v podstatě Škodou Felicia Pick-up (viz. obrázek), ale s odlišnou maskou chladiče, znakem a plechovými disky kol.

Facelift druhé generace je inspirován třetí generací Volswagenu Polo a prodával se také pod názvem Seat Inca. V letech 1996 až 2005 se Caddy vyráběl ve Španělsku a později v Argentině.

Třetí generace byla představena v Amsterdamu v roce 2003 a je částečně založena na modelu Touran. Podobně jako VW Transporter se dá vůz upravit pro potřeby převozu zboží, či osob. Od roku 2007 je k dostání i prodloužená verze Caddy Max, "offroadovější" verze Cross Caddy a další speciální edice.

vw caddy 2015
Caddy IV. generace (2015)

V roce 2015 nastoupila čtvrtá generace, která přinesla technologie Driver Alert, Light Assist, či funkci nouzového brzdění City. Pokud řidič přehlédne překážku při rychlosti nižší než 30 km/h, systém automaticky aktivuje brzdy a v ideálním případě zcela zabrání kolizi. Na obsáhlejší článek o Caddy Generation Four můžete přejít pomocí tohoto odkazu.

Generace

Caddy I (Rabbit) - 1979-1992
Caddy II - 1992-1996
Caddy II facelift - 1996-2004
Caddy III - 2004-2015
Caddy IV - 2015-současnost

Beetle / New Beetle

New Beetle je osobní automobil, vyráběný v letech 1998 až 2010. Přestože je New Beetle považován za nástupce stařičkého Brouka, nemá s ním kromě názvu a "kulatého stylu" příliš společného. Jde vlastně o modifikaci IV. generace VW Golfu. Obě vozidla mají stejný podvozek, hodně podobných vnitřních prvků a jsou vybaveny stejným typem motorů.

1994 VW Concept 1
VW Concept 1 (první prototyp New Beetlu, 1994)

Vůz byl poprvé představen veřejnosti roku 1994 v Detroitu jako "Concept 1." Na základě prvních názorů a ohlasů se upravila karoserie do líbivějšího hávu a roku 1998 vstoupil vůz oficiálně do prodeje.

Na to, že jde o stylové autíčko, je výběr pod kapotou New Beetlu víc než úctihodný. Zahrnuje zážehové benzínové motory od objemu 1,4 ; 1,6 ; 1.8 T ; 1.8 5V; 2.0 ; 2.3 V5 ; 3.2 RSI a výkonové verze naftových agregátů 1,9 TDI. Doporučit se dají všechny, protože jde o osvědčené motory koncernu Volkswagen. Většina New Beetlů, co se v ČR prodává, má ale dvoulitrové benzínové motory o výkonu slušných 85kW. Spotřeba paliva je ale vysoká. Doporučit se dá pro ty, kteří chtějí Brouka s ohromným výkonem 1.8 Turbo 110kW, přičemž spotřeba bude nižší jak u 2.0 litru. A pro ty co mají auto na každodenní ježdění 1,9 TDI, kde výkon začíná na 66kW.

New Beetle 1

Obdobně jako u vozu Golf IV má New Beetle motor umístěný vepředu s náhonem na přední kola. Jeho předchůdce měl náhon na zadní kola a motor umístěný v zadní části vozidla. Kromě několika desítek let mezi zahájením výroby a dramatických technických rozdílů, se však nový Brouk od starého liší ještě v jednom důležitém aspektu. Zatímco původní Brouk, navrhovaný ještě dr. Ferdinandem Porsche, měl být a také od začátku byl především „autem pro každého“, tedy prostředkem masové individuální dopravy, New Beetle je spíše vozem vyhraněného životního stylu. Proto jsou majitelé New Beetlu lidé, kteří chtějí něco zvláštního a navýsost individuálního, než jiní motoristé hledající jen běžný menší vůz.

New Beetle 2

New Beetle je vůz, který má charakter. A to dává najevo už na první pohled. Základem designu, který byl vyprojektován ve filiálce VW v Kalifornii, je tvar kruhu. Původně šlo jen o studii. Ta však měla na autosalonech obrovský úspěch, proto se poměrně rychle, konkrétně v roce 1998, dostala do sériové výroby a z výrobního závodu v Mexiku putovaly tisíce vozů jak na americký trh, tak i po celém světě. Jde o zakulacený, ničím neprovokující tvar tohoto na první pohled veselého automobilu. Právě harmonické zaoblené tvary dělají New Beetle takovým, jakým je – od střechy ve tvaru oblouku až po daleko dopředu protažené čelní sklo, přes přední kapotu a blatníky až po záď hluboce staženou dolů. Dlouhý rozvor a široký rozchod kol signalizují sílu. Díky designu přední části vozu vzniká dojem, jako by se vůz na silnicích usmíval.

V roce 2003 přibyla na trh také kabrio verze a sportovní verze Turbo S. V roce 2005 byla přestavena studie Regster, ve stejném roce prošel New Beetle faceliftem. Změnily se nárazníky, světla a blatníky a přibyly silnější motory.

Silné stránky verze High Line

New Beetle Highline 1

New Beetle má výrazně nadčasový design. Komu se zalíbil vnější vzhled modelu New Beetle, tomu se bude líbit i jeho vnitřní interiér. Čisté tvary designu zde nalezly své další důsledné pokračování. Obslužné prvky jsou přehledně uspořádané a umístěné tak, aby byly snadno dosažitelné. A pak je tu ještě malá váza s květinou, která vnáší do celé té modernosti kousek nostalgie.

V interiéru je dobře umístěná palubní deska, která se podobá původnímu modelu Brouk. Do malého kruhového prostoru jsou umístěné všechny důležité informace v podobě kontrolek a budíků.

Dále v interiéru nalezneme před spolujezdcem krom jednoho ze 4 airbagů také madlo na držení. A k čemu tohle slouží? Jak už bylo řečeno, jde o hravé auto. Navíc s kvalitním sportovním podvozkem a všemi možnými bezpečnostními prvky. Auto má skvělou stabilizaci, proto s ním můžete bez problému projíždět prudce zatáčky, nebo při pomalé jízdě kličkovat a prostě se bavit. Má i lépe uzpůsobené řízení, proto se s ním dá prudčeji zatáčet. Navíc má velmi silné čtyři kotoučové brzdy.

K bezpečnosti na silnicích patří ESP, EDS, ASR – za těmito zkratkami se skrývají inteligentní systémy, které Vás aktivně podpoří v nebezpečných situacích. Úkolem elektronického stabilizačního programu ESP je udržet Váš vůz cíleným zásahem do brzdného systému a managementu motoru co nejvíce v jeho jízdní dráze. Elektronická uzávěrka diferenciálu EDS a regulace prokluzu ASR zajišťují optimalizaci trakce – například při rozjíždění na kluzkém podkladu.

Přední sedadla jsou výškové nastavitelná, sportovního typu a velmi pohodlná. Aby se ulehčilo nastupování dozadu, tak se přední sedadla posunou vpřed při sklopení opěradel. Nastavitelný je i volant a to ve dvou osách. Dále jsou uvnitř ovládací prvky pro elektrické vyhřívané venkovní zrcátka, nastavení světlometů, intenzity podsvícení interiéru, otevírání zadní nádrže a zavazadlového prostoru, ovládání manuální klimatizace a další. V horní části nalezneme digitální hodiny a venkovní teploměr.

Automobil má v přední části interiéru velký prostor. Pro dvě osoby jde o opravdu luxusní automobil. Ve předu je tolik místa, že se opravdu cítíte svobodně.

Slabé stránky verze High Line

new beetle interior

Velká prázdná plocha pod čelním sklem. Tím je přední sklo poměrně hodně zasunuté vpřed a auto má kratší kapotu. Tohle se nedá brát jako potíž. Jde jen o zvyk. Spíš nováčkům to bude ze začátku možná vadit.

Menší pohodlí na zadních sedačkách. Zadní sklo je díky zachování oválného tvaru uvnitř docela nízko u opěradel. Díky tomu není zadní prostor určený pro nikoho vysokého. Narozdíl od předních sedadel, kde máte nad hlavou spoustu místa. Zadní část je určená pro dvě osoby na krátkou trasu.

Široké oválné blatníky působí skvělým dojmem. Jenže musíte dávat pozor na to, aby jste si je také někde neodřeli. Vylézají ven z automobilu, což u většiny jiných aut nebývá zvykem. Ale za to jsou z plastu, tak nehrozí jejich koroze a i cena za nové je příznivá.

Shrnutí

Je třeba brát v potaz, že New Beetle je sázka na city a smysly. Je autem rozšiřujícím horizont vnímavosti. New Beetle je autem umělců, milenců, studentů a lidí, co žijí osobitým stylem, chtějí vybřednout ze šedi, lidí, co jezdí rádi na výlety a užívají léta. Není vozem pro vícečlennou rodinu ani přílišné konzervativce.

New Beetle Turbo S

Výbava

  • Manuální klimatizace ( plně automatizovaná jednotka se do Beetla nehodí a i její výskyt je řídký )
  • El. ovládaná přední okna a zrcátka ( u některých modelů z roku 1998 se vyskytuje jen manuál )
  • Autorádio s kazetovým přehrávačem a přípravou na CD měnič.
  • Centrální zamykání na klíč
  • Palubní počítač
  • Imobilizér
  • Ukazatel venkovní teploty a hodiny
  • Otáčkoměr
  • ESP, ABS a ASR
  • 4 x airbag
  • Zásuvka na mobilní telefon
  • Výškově nastavitelná přední sedadla
  • Výškově a podélně nastavitelný volant
  • Vyjímatelná vázička z průhledného plastu by u volantu neměla rozhodně chybět!

Rozšířená výbava

  • Rádio s CD přehrávačem nebo měničem
  • Dálkově ovládané centrální zamykání
  • Alarm
  • Zimní paket: vyhřívaná zpětná zrcátka a vyhřívané sedáky
  • Mlhovky
  • Automatické spuštění výstražného světla při intenzivním nouzovém brždění
  • Příprava pro tažné zařízení
  • Střední loketní opěrka vpředu s odkládací přihrádkou
  • El. ovládané prosklené posuvné/výklopné střešní okno
  • Zadní výsuvný spoiler u verze s motorem 1.8T

Plusy

  • Skvělý a nadčasový design, který dokáže zaujmout
  • Vynikající dílenské zpracování
  • Snadná ovladatelnost
  • Stabilní jízda
  • Šikovné a milé vychytávky zejména v interiéru
  • Perfektní motory
  • Vhodný pro mladé lidi a páry
  • Skvělý na letní výlety

Mínusy

  • Nízká užitná hodnota
  • Stísněný prostor na zadních sedadlech
  • Malý objem zavazadlového prostoru ( ale nebojte, týdenní nákup odvezete a standardní golfky taky sveze )
  • Naprosto nevhodný pro chataře a lidi, kteří pořád něco stěhují
  • Nevhodný pro rodiny s malými dětmi
  • Nízký podvozek, který je ještě snížený spodním plastovým krytem motoru, na polní cesty zcela zapomeňte
  • Neustále žíznivé benzínové motory, zejména verze 2.0 nenechá vaši peněženku v klidu
  • Nevhodný na zimní pojezdy
  • Horší odhad vzdáleností při parkování a couvání, i přes skutečnost, že sedadla jsou výškově nastavitelná
  • Vyšší ceny ojetin

Zajímavosti

  • New Beetle (resp. jeho prototyp "Concept 1") se poprvé představil úzké veřejnosti roku 1994 na motor show v americkém Detroitu. Jeho premiéra byla zahalena v tajemství - automobil dorazil v pečlivém přestrojení, byl kompletně zakrytý polepy a dokonce na sobě nesl polystyreny, které z něj dělaly "jezdící krabici," aby nešly rozpoznat tvary karoserie. Dokonce ani samotní organizátoři akce nevěděli, co mají čekat. Bylo jim pouze sděleno, že "Volkswagen s něčím přijde."
  • New Beetle mohl skončit dřív, než vůbec začal. Roku 1995 si tehdejší předseda VW Ferdinand Piech poprvé sedl do prototypu a z jízdy nebyl vůbec nadšený. Stejný názor měli údajně i ostatní účastníci testovacích jízd. Také co se vzhledu týče vůz nesklízel příliš nadšené ohlasy. Nakonec se na novém Broukovi jak technicky tak designově zapracovalo a roku 1998 vstoupil do prodeje.

Beetle (nová generace; 2011-?)

Beetle 2015 3

Za to, že se Beetle stal historickou automobilovou ikonou, vděčí v neposlední řadě úspěšnému příběhu „Brouků“. Jeho nová generace tvoří spojovací článek mezi známou minulostí a novou epochou. Beetle se díky novému designu a nejnovější technice prezentuje jako automobil 21. století – výrazný, sportovní a sebejistý.

Pokrokový. Výrazný. Vyspělý. V 21. století Beetle dospěl a na silnici projevuje svou sebejistotu. Jeho proporce jsou značně sportovnější – je o 12 mm nižší a o 84 mm širší. Jeho silueta s prodlouženou přední kapotou, dozadu posunutým a strmějším předním oknem a plochou linií střechy mu propůjčuje bezprecedentní dynamiku srovnatelnou se sportovním kupé. Zatímco kulaté světlomety, silně vyklenuté boční plochy a přechod mezi boky a střechou vycházejí z klasické architektury „Brouka“, na detailech jako jsou zadní světla, sání vzduchu pod předním nárazníkem nebo plochý průběh dolních linií karoserie, je patrná nová DNA vozů Volkswagen.

Ve svém interiéru Beetle evokuje své kořeny: Ve výbavě „Design“ připomínají klasického „Brouka“ velké ploché prvky lakované v barvě vozu a kompaktní přístrojová deska s jedním výrazným kruhovým centrálním sdruženým přístrojem. Samozřejmostí jsou výdechy ventilace a moderní multifunkční ukazatel dokonale integrované v palubní desce. Co se však vůbec nezměnilo, je vysoká kvalita zpracovaných materiálů.

Beetle 2015 2

Design

Pokrokový. Výrazný. Vyspělý. V 21. století Beetle dospěl a na silnici projevuje svou sebejistotu. Jeho proporce jsou značně sportovnější – je o 12 mm nižší a o 84 mm širší. Jeho silueta s prodlouženou přední kapotou, dozadu posunutým a strmějším předním oknem a plochou linií střechy mu propůjčuje bezprecedentní dynamiku srovnatelnou se sportovním kupé. Zatímco kulaté světlomety, silně vyklenuté boční plochy a přechod mezi boky a střechou vycházejí z klasické architektury „brouka“, na detailech jako jsou zadní světla, sání vzduchu pod předním nárazníkem nebo plochý průběh dolních linií karoserie, je patrná nová DNA vozů Volkswagen.

Ve svém interiéru Beetle evokuje své kořeny: Ve výbavě „Design“ připomínají klasického „Brouka“ velké ploché prvky lakované v barvě vozu a kompaktní přístrojová deska s jedním výrazným kruhovým centrálním sdruženým přístrojem. Samozřejmostí jsou výdechy ventilace a moderní multifunkční ukazatel dokonale integrované v palubní desce. Co se však vůbec nezměnilo, je vysoká kvalita zpracovaných materiálů.

Ten, kdo má smysl pro eleganci, nosí nejraději barvy, jež jsou si vzájemně podobné. Stejně jako nový Beetle ve výbavě „Design“: Jeho volant s dekorací v barvě vozu ladí s designem kabiny, kterou harmonicky doplňuje palubní deska, jejíž větší část rovněž obsahuje prvky ladící s barvou vozu. V případě, že se vedle atraktivního vzhledu potřebujete dotýkat také hebkého povrchu, bude Vás zajímat tříramenný volant potažený kůží. Pro základní model a linie „Design“ je součástí výbavy za příplatek, pro výbavu „Sport“ je dodáván sériově.

beetle 4

Interiér

Ten, kdo navenek dobře vypadá, se cítí dobře i ve svém nitru. A v případě vozu Beetle tomu není jinak. Díky jeho dynamické siluetě budete mít v jeho interiéru zcela jiné vnímání prostoru. Díky souhře dozadu posunutého a strmějšího předního okna, ploché střechy a zvětšených vnějších rozměrů nabízí překvapivě mnoho místa. Výsledkem je větší přehled, větší zavazadlový prostor (nyní až 310 litrů) a pohodlné místo nad hlavou pro cestující na zadních místech.

beetle 5 interior

Jste spíše sportovní typ, nebo preferujete pohodlí? Ať tak či tak, Beetle je připraven na obojí: S komfortními sedadly výbavy „Design“ se minuty strávené v dopravní zácpě změní na zážitek pro tělo i duši. Se sportovními sedadly výbavy „Sport“, která díky svým zvýšeným okrajům zajistí boční držení trupu, si pak užijete projíždění zatáček. Na přání dodávaná výbava v kůži „Vienna“ díky vyhřívání a manuálně nastavitelné bederní opěrce zajistí komfort, o kterém potají sníte. Ať se rozhodnete jakkoli, optimální pozice sezení bude zajištěna vždy.

Informace

Posluchačský zážitek
CD přehrávač. Směrová anténa ve skle zadního okna. Osm reproduktorů se sytým zvukem. Podpora formátů MP3 a WMA. To vše sériově. S rádiem „RCD 310“ je Beetle připraven na reprodukci Vaší oblíbené hudby. A to bez ohledu na to, jakou rychlostí po silnici jedete, protože rádio automaticky přizpůsobuje svou hlasitost aktuální rychlosti. Na přání dodávané rádio „RCD 510“ je navíc vybavené velkou dotykovou obrazovkou, jejímž prostřednictvím můžete snadno ovládat integrovaný měnič na 6 CD, praktickou čtečku SD karet či multimediální rozhraní AUX-IN. Obě rádia je možné kombinovat s přípravou pro mobilní telefon.

Radost z objevování
Přístrojem, který umí téměř vše, je navigační systém „RNS 315“, jež je kombinací špičkového moderního rádia a přesné navigace. Jeho ovládání prostřednictvím intuitivní dotykové obrazovky je skutečně hračka. Kromě srozumitelného 3D zobrazení map (ptačí perspektiva) je vybaven mnoha praktickými funkcemi, které zajistí, abyste do cíle své cesty dorazili uvolnění. Na přání dodávaný navigační systém „RNS 510“ s TFT barevným displejem s vysokým rozlišením podporuje navíc hlasové ovládání a vedle vysoce kvalitního DVD přehrávače je vybaven také integrovaným pevným diskem. Oba systémy jsou vybavené praktickou čtečkou SD karet.

Kult dokonalé akustiky
Když se spojí dva lídři ve svém oboru, aby se svým know-how uskutečnili unikátní projekt, vyvolá to velká očekávání. Jestliže se tito lídři jmenují Fender a Volkswagen vzbudí to dokonce až podezření. Výsledkem této spolupráce je audio systém pro nový Beetle nesoucí exkluzivní značku Fender, která je rozšířená po celé Evropě. Srdcem audio systému je deseti kanálový zesilovač s koncovými stupni třídy A/B a výstupním výkonem 400 W. Zárukou sytého zvuku jsou čtyři vysokotónové reproduktory s neodymovými magnety a vysoce kvalitními látkovými membránami, dva středotónové reproduktory s dvojitou a dva s jednoduchou kmitací cívkou a dále subwoofer s dvojitou kmitací cívkou jako uzavřený basový reproduktor v zavazadlovém prostoru.

Beetle 2015

Asistenční systémy

Asistence při výhledu
Beetle není jen potěchou pro oči, ale dokonce může Vaše vlastní zrakové vjemy značně vylepšit. K tomu účelu jsou v nabídce výbavy na přání bi-xenonové světlomety s výraznými světly pro denní svícení tvořenými LED diodami. Bi-xenonové světlomety Vám pomáhají zejména při nočních jízdách, protože vyzařují světlo s podobnou vlnovou délkou, jakou má denní světlo. Kromě velkého dosahu se bi-xenonové světlomety mimo jiné vyznačují také vysokou svítivostí v celé délce osvětlené plochy a velmi dobrým osvětlením bočních prostor. K jejich dalším výhodám patří snížená spotřeba energie a dlouhá životnost. LED světla pro denní svícení se skládají z patnácti světelných diod v každém reflektoru, kde jsou uspořádané v charakteristické 3D geometrii tvořící zrcadlové obrazy písmene „C“. Osvětlení zadní poznávací značky tvořené LED diodami je dokonalým završení designu osvětlení.

beetle 5

Asistence při brzdění
Pokud jde o bezpečnost je ve voze Beetle vše promyšlené. Dobré chování automobilu i v obtížných situacích zajistí elektronický stabilizační systém ESP a protiblokovací systém ABS včetně komfortního brzdového asistenta, ASR, EDS a MSR, které jsou součástí sériové výbavy. V případě, že hrozí nebezpečí smyku, tyto systémy okamžitě cíleně zasáhnou do řídicí elektroniky brzd a motoru a zajistí, aby nový Beetle zůstal bezpečně ve stopě.

Asistence při rozjíždění
Podporu při Vašich každodenních jízdách nabízí asistent pro rozjezd do kopce, který je součástí sériové výbavy vozu Beetle. Asistent při rozjíždění do svahu řídí okamžik rozjezdu a s pomocí hydraulického komfortního brzdového asistenta, jenž zajišťuje tlak v brzdovém systému, a ovládání převodovky brání couvnutí automobilu. Rovněž zhasnutí motoru při rozjíždění patří díky asistentu pro rozjezd do svahu minulosti.

Asistence při parkování
Je parkovací mezera příliš těsná? Nebo žádná taková, do které byste dokázali zaparkovat? Se systémem ParkPilot, který jej dodáván na přání, zaparkujete bez toho, aby Vám musel někdo ukazovat. Není to sice tak šarmantní, ale zato spolehlivé. Systém Vás prostřednictvím senzorů v předním a zadním nárazníku varuje akusticky a na displeji rádia také opticky před překážkami. Čím menší je vzdálenost od překážky, tím rychlejší je frekvence varovného signálu. Při poklesu vzdálenosti od překážky pod 30 cm se signál změní v nepřerušovaný tón. V případě, že byste snad chtěli parkovací manévr zvládnout sami, můžete akustické signály systému ParkPilot jednoduše

Beetle cabrio

Technologie

Nový přístroj na palubní desce
Tři kruhové přístroje. Symetricky umístěné. A brzy nepostradatelné. Na přání dodávaný nový přístroj pro Beetle Vám sděluje specifické informace o automobilu. Jedním pohledem tak zjistíte aktuální teplotu oleje (levý ukazatel) nebo převládající tlak turbodmychadla (pravý ukazatel). V případě, že snad cestování není účelem Vaší cesty, jsou na prostředním ukazateli integrovány multifunkční stopky.

Pohotový přenos výkonu
Úspornější než konveční manuální převodovka. Bez přerušení přenosu hnací síly. Záruka dynamiky ve voze Beetle. Inovativní šestistupňová převodovka s dvojitou spojkou DSG se značkou Volkswagen spojuje sportovní charakter manuální převodovky a jednoduchost ovládání převodovky automatické. K tomu máte možnost volby ze dvou jízdních módů – „Normal“ a „Sport“. Při nastavení „Sport“ DSG řadí podle potřeby následující vyšší stupně později a následující nižší stupně dříve.

Uvědomělý vztah k životnímu prostředí
Motory pro Beetle se impozantním způsobem vyrovnaly s protikladem hospodárnosti a výkonu. Díky efektivnímu přímému vstřikování paliva dosahují působivého krouticího momentu při současně snížené spotřebě paliva a klidnějším chodu.

Nízké náklady na palivo
Technologie TSI pro Beetle spojuje ty nejlepší vlastnosti motorů TDI a benzinových motorů s přímým vstřikováním. TSI motory jsou díky tomu velmi úsporné. Agregáty TSI pro Beetle využívají osvědčený princip zmenšování. Zmenšený zdvihový objem při současném přeplňování je v současnosti nejefektivnější možností, jak snížit spotřebu paliva. Nejlepším výsledkem všech těchto opatření je, že pohonná jednotka vyvíjí i při zmenšeném objemu vysoký výkon.

Beetle / New Beetle

New Beetle je osobní automobil vyráběný v letech 1998 až 2010. Přestože je New Beetle považován za nástupce stařičkého Brouka, nemá s ním kromě názvu a "kulatého stylu" příliš společného. Jde vlastně o modifikaci IV. generace VW Golfu. Obě vozidla mají stejný podvozek, hodně podobných vnitřních prvků a jsou vybaveny stejným typem motorů.

1994 VW Concept 1
VW Concept 1 (první prototyp New Beetlu, 1994)

Vůz byl poprvé představen veřejnosti roku 1994 v Detroitu jako "Concept 1." Na základě prvních názorů a ohlasů se upravila karoserie do líbivějšího hávu a roku 1998 vstoupil vůz oficiálně do prodeje.

Na to, že jde o stylové autíčko, je výběr pod kapotou New Beetlu víc než úctihodný. Zahrnuje zážehové benzínové motory od objemu 1,4 ; 1,6 ; 1.8 T ; 1.8 5V; 2.0 ; 2.3 V5 ; 3.2 RSI a výkonové verze naftových agregátů 1,9 TDI. Doporučit se dají všechny, protože jde o osvědčené motory koncernu Volkswagen. Většina New Beetlů, co se v ČR prodává, má ale dvoulitrové benzínové motory o výkonu slušných 85kW. Spotřeba paliva je ale vysoká. Doporučit se dá pro ty, kteří chtějí Brouka s ohromným výkonem 1.8 Turbo 110kW, přičemž spotřeba bude nižší jak u 2.0 litru. A pro ty co mají auto na každodenní ježdění 1,9 TDI, kde výkon začíná na 66kW.

New Beetle 1

Obdobně jako u vozu Golf IV má New Beetle motor umístěný vepředu s náhonem na přední kola. Jeho předchůdce měl náhon na zadní kola a motor umístěný v zadní části vozidla. Kromě několika desítek let mezi zahájením výroby a dramatických technických rozdílů, se však nový Brouk od starého liší ještě v jednom důležitém aspektu. Zatímco původní Brouk, navrhovaný ještě dr. Ferdinandem Porsche, měl být a také od začátku byl především „autem pro každého“, tedy prostředkem masové individuální dopravy, New Beetle je spíše vozem vyhraněného životního stylu. Proto jsou majitelé New Beetlu lidé, kteří chtějí něco zvláštního a navýsost individuálního, než jiní motoristé hledající jen běžný menší vůz.

New Beetle 2

New Beetle je vůz, který má charakter. A to dává najevo už na první pohled. Základem designu, který byl vyprojektován ve filiálce VW v Kalifornii, je tvar kruhu. Původně šlo jen o studii. Ta však měla na autosalonech obrovský úspěch, proto se poměrně rychle, konkrétně v roce 1998, dostala do sériové výroby a z výrobního závodu v Mexiku putovaly tisíce vozů jak na americký trh, tak i po celém světě. Jde o zakulacený, ničím neprovokující tvar tohoto na první pohled veselého automobilu. Právě harmonické zaoblené tvary dělají New Beetle takovým, jakým je – od střechy ve tvaru oblouku až po daleko dopředu protažené čelní sklo, přes přední kapotu a blatníky až po záď hluboce staženou dolů. Dlouhý rozvor a široký rozchod kol signalizují sílu. Díky designu přední části vozu vzniká dojem, jako by se vůz na silnicích usmíval.

V roce 2003 přibyla na trh také kabrio verze a sportovní verze Turbo S. V roce 2005 byla přestavena studie Regster, ve stejném roce prošel New Beetle faceliftem. Změnily se nárazníky, světla a blatníky a přibyly silnější motory.

Silné stránky verze High Line

New Beetle Highline 1

New Beetle má výrazně nadčasový design. Komu se zalíbil vnější vzhled modelu New Beetle, tomu se bude líbit i jeho vnitřní interiér. Čisté tvary designu zde nalezly své další důsledné pokračování. Obslužné prvky jsou přehledně uspořádané a umístěné tak, aby byly snadno dosažitelné. A pak je tu ještě malá váza s květinou, která vnáší do celé té modernosti kousek nostalgie.

V interiéru je dobře umístěná palubní deska, která se podobá původnímu modelu Brouk. Do malého kruhového prostoru jsou umístěné všechny důležité informace v podobě kontrolek a budíků.

Dále v interiéru nalezneme před spolujezdcem krom jednoho ze 4 airbagů také madlo na držení. A k čemu tohle slouží? Jak už bylo řečeno, jde o hravé auto. Navíc s kvalitním sportovním podvozkem a všemi možnými bezpečnostními prvky. Auto má skvělou stabilizaci, proto s ním můžete bez problému projíždět prudce zatáčky, nebo při pomalé jízdě kličkovat a prostě se bavit. Má i lépe uzpůsobené řízení, proto se s ním dá prudčeji zatáčet. Navíc má velmi silné čtyři kotoučové brzdy.

K bezpečnosti na silnicích patří ESP, EDS, ASR – za těmito zkratkami se skrývají inteligentní systémy, které Vás aktivně podpoří v nebezpečných situacích. Úkolem elektronického stabilizačního programu ESP je udržet Váš vůz cíleným zásahem do brzdného systému a managementu motoru co nejvíce v jeho jízdní dráze. Elektronická uzávěrka diferenciálu EDS a regulace prokluzu ASR zajišťují optimalizaci trakce – například při rozjíždění na kluzkém podkladu.

Přední sedadla jsou výškově nastavitelná, sportovního typu a velmi pohodlná. Aby se ulehčilo nastupování dozadu, tak se přední sedadla posunou vpřed při sklopení opěradel. Nastavitelný je i volant a to ve dvou osách. Dále jsou uvnitř ovládací prvky pro elektrické vyhřívané venkovní zrcátka, nastavení světlometů, intenzity podsvícení interiéru, otevírání zadní nádrže a zavazadlového prostoru, ovládání manuální klimatizace a další. V horní části nalezneme digitální hodiny a venkovní teploměr.

Automobil má v přední části interiéru velký prostor. Pro dvě osoby jde o opravdu luxusní automobil. Ve předu je tolik místa, že se opravdu cítíte svobodně.

Slabé stránky verze High Line

new beetle interior

Velká prázdná plocha pod čelním sklem. Tím je přední sklo poměrně hodně zasunuté vpřed a auto má kratší kapotu. Tohle se nedá brát jako potíž. Jde jen o zvyk. Spíš nováčkům to bude ze začátku možná vadit.

Menší pohodlí na zadních sedačkách. Zadní sklo je díky zachování oválného tvaru uvnitř docela nízko u opěradel. Díky tomu není zadní prostor určený pro nikoho vysokého. Na rozdíl od předních sedadel, kde máte nad hlavou spoustu místa. Zadní část je určená pro dvě osoby na krátkou trasu.

Široké oválné blatníky působí skvělým dojmem. Jenže musíte dávat pozor na to, aby jste si je také někde neodřeli. Vylézají ven z automobilu, což u většiny jiných aut nebývá zvykem. Ale za to jsou z plastu, tak nehrozí jejich koroze a i cena za nové je příznivá.

Shrnutí

Je třeba brát v potaz, že New Beetle je sázka na city a smysly. Je autem rozšiřujícím horizont vnímavosti. New Beetle je autem umělců, milenců, studentů a lidí, co žijí osobitým stylem, chtějí vybřednout ze šedi, lidí, co jezdí rádi na výlety a užívají léta. Není vozem pro vícečlennou rodinu ani přílišné konzervativce.

New Beetle Turbo S

Výbava

  • Manuální klimatizace ( plně automatizovaná jednotka se do Beetla nehodí a i její výskyt je řídký )
  • El. ovládaná přední okna a zrcátka ( u některých modelů z roku 1998 se vyskytuje jen manuál )
  • Autorádio s kazetovým přehrávačem a přípravou na CD měnič.
  • Centrální zamykání na klíč
  • Palubní počítač
  • Imobilizér
  • Ukazatel venkovní teploty a hodiny
  • Otáčkoměr
  • ESP, ABS a ASR
  • 4 x airbag
  • Zásuvka na mobilní telefon
  • Výškově nastavitelná přední sedadla
  • Výškově a podélně nastavitelný volant
  • Vyjímatelná vázička z průhledného plastu by u volantu neměla rozhodně chybět!

Rozšířená výbava

  • Rádio s CD přehrávačem nebo měničem
  • Dálkově ovládané centrální zamykání
  • Alarm
  • Zimní paket: vyhřívaná zpětná zrcátka a vyhřívané sedáky
  • Mlhovky
  • Automatické spuštění výstražného světla při intenzivním nouzovém brždění
  • Příprava pro tažné zařízení
  • Střední loketní opěrka vpředu s odkládací přihrádkou
  • El. ovládané prosklené posuvné/výklopné střešní okno
  • Zadní výsuvný spoiler u verze s motorem 1.8T

Plusy

  • Skvělý a nadčasový design, který dokáže zaujmout
  • Vynikající dílenské zpracování
  • Snadná ovladatelnost
  • Stabilní jízda
  • Šikovné a milé vychytávky zejména v interiéru
  • Perfektní motory
  • Vhodný pro mladé lidi a páry
  • Skvělý na letní výlety

Mínusy

  • Nízká užitná hodnota
  • Stísněný prostor na zadních sedadlech
  • Malý objem zavazadlového prostoru ( ale nebojte, týdenní nákup odvezete a standardní golfky taky sveze )
  • Naprosto nevhodný pro chataře a lidi, kteří pořád něco stěhují
  • Nevhodný pro rodiny s malými dětmi
  • Nízký podvozek, který je ještě snížený spodním plastovým krytem motoru, na polní cesty zcela zapomeňte
  • Neustále žíznivé benzínové motory, zejména verze 2.0 nenechá vaši peněženku v klidu
  • Nevhodný na zimní pojezdy
  • Horší odhad vzdáleností při parkování a couvání, i přes skutečnost, že sedadla jsou výškově nastavitelná
  • Vyšší ceny ojetin

Zajímavosti

  • New Beetle (resp. jeho prototyp "Concept 1") se poprvé představil úzké veřejnosti roku 1994 na motor show v americkém Detroitu. Jeho premiéra byla zahalena v tajemství - automobil dorazil v pečlivém přestrojení, byl kompletně zakrytý polepy a dokonce na sobě nesl polystyreny, které z něj dělaly "jezdící krabici," aby nešly rozpoznat tvary karoserie. Dokonce ani samotní organizátoři akce nevěděli, co mají čekat. Bylo jim pouze sděleno, že "Volkswagen s něčím přijde."
  • New Beetle mohl skončit dřív, než vůbec začal. Roku 1995 si tehdejší předseda VW Ferdinand Piech poprvé sedl do prototypu a z jízdy nebyl vůbec nadšený. Stejný názor měli údajně i ostatní účastníci testovacích jízd. Také co se vzhledu týče vůz nesklízel příliš nadšené ohlasy. Nakonec se na novém Broukovi jak technicky tak designově zapracovalo a roku 1998 vstoupil do prodeje.

Modelové verze

Nová generace 2011-?

Nová generace 2011-?

Za to, že se Beetle stal historickou automobilovou ikonou, vděčí v neposlední řadě úspěšnému příběhu „Brouků“. Jeho nová generace tvoří spojovací článek mezi známou minulostí a novou epochou.

Číst dále


Beetle Turbo S

Beetle Turbo S

Zde je otázka téměř pro všechny automobilové výrobce: pokud nemůžete změnit základní tvar, jak si udržet zájem o zavedený model? Volkswagen u svého New Beetle postupoval touto taktikou – po 5 letech od zavedení modelu New Beetle a to přesně v roce 2003 se rozhodl pro úpravy svého Brouka tím, že mu zvýšili výkon a upravili design. Tím se na svět dostala verze Turbo S.

Číst dále

Přihlášení