Touareg

Volkswagen Touareg je sportovní užitkový vůz střední velikosti (SUV) vyráběný od roku 2002. Cílem automobilky bylo vytvořit terénní vůz, který by se řídil jako sportovní vůz. Touareg je postaven na platformě VW PL71, stejně jako Porsche Cayenne, nebo Audi Q7.

Volkswagen Touareg 2002
VW Touareg (2002)

Touareg se vyrábí v bratislavské fabrice Volkswagen Slovakia. Kvůli poptávce, kurzech eura vůči americkému dolaru a různé politice, byly do nabídky automobilů pro severoamerický trh přidány vidlicové šestiválce V6 a osmiválce V8. Tyto motory jsou v USA nejvíce oblíbené. V roce 2004 byl k dispozici omezený počet přeplňovaných desetiválcových vznětových motorů V10 TDI a později byly tyto motory z ekologických důvodů vyřazeny.

Vůz je standartně dodáván s pohonem 4x4. První generace Touaregu přišla v roce 2002 s uzamykatelným difereciálem ovládaným pomocí tlačítek v interiéru a ovládáním světlé výšky světel vzduchovým odpružením. Standartní světlá výška vozu je 160 mm, v off-road módu 244 mm a v Xtra módu až 300 mm.

V roce 2006 se Touareg dočkal faceliftu. Na trh byl poprvé uveden v roce 2008. Novinkou byla upravená maska, která nyní obsahovala ochrannou mřížku. Dále obsahoval více než 2300 upravených součástí včetně nových funkcí jako ABS Plus, adaptivní tempomat, či systém varování při jízdě jiného vozidla v mrtvém úhlu. Rok se vůz prodával pod názvem Touareg 2, v roce 2009 ale došlo k navrácení k původnímu názvu Touareg.

VW Touareg II facelift 2014

VW Touareg II facelift 2014 2
VW Touareg II. generace po faceliftu (2015)

Druhá generace byla odhalena 10. února 2010 v Mnichově. Hlavní novinkou v technické výbavě byly neoslňující dálkové světlomety, které přizpůsobují dosah a tvar světelných paprsků situaci na vozovce. V roce 2015 prošel Touareg faceliftem.

Touareg je také dostupný ve verzích Hybrid, Clean Diesel, nebo R50.

VW Touareg Snowareg
Speciální verze "VW Snowareg"
touareg boeing
VW Touareg táhnoucí Boeing 747

Zajímavosti

  • Touareg je pojmenován po národu Tuaregů žijících v Africe.
  • V roce 2014 upravilo švédské zastoupení Volkswagenu ve spolupráci s americkou firmou Mattrack model Touareg pro potřeby jízdy na sněhu. Vůz dostal označení Snowareg a pyšní se vznětovým vidlicovým osmiválcem TDI o objemu 4,2 l, výkonu 250 kW a točivém momentu 800 Nm. To nejzajímavější ale na konec - Snowareg místo kol disponuje sněžnými pásy.
  • S motorem V10 drží Touareg světový rekord pro největší zařízení tažené osobním vozem – jako součást reklamní kampaně táhl Boeing 747.

 

Tiguan

Volkswagen Tiguan je prvním zástupcem malých SUV (compact crossover vehicle - CUV), založený na platformě Golfu, vyráběný od roku 2007. Volkswagen nabízí tři provedení: Trend & Fun, Track & Field a Sport & Style. V roce 2011 se Tiguan dočkal faceliftu.

Volkswagen Tiguan 2007
VW Tiguan (2007)

Nabízenými motory jsou 1.4 TSI (přeplňovaný benzinový), či naftový 2.0 TDI, který je prvním motorem VW s technologií Common-Rail. Vůz má pohon na všechna 4 kola a používá nezinápravovou spojku Haldex. Naftový motor lze zkombinovat s automatickou převodovkou.

Roku 2011, kdy vůz prošel faceliftem, bylo prodáno více než 700 000 kusů po celém světě. Nová generace Tiguanu je údajně naplánovana na rok 2017.

VW Tiguan facelift

VW Tiguan facelift 2
VW Tiguan po faceliftu (2012)

Varianta Trend & Fun poskytuje maximální nájezdový úhel 18 stupňů a pyšní se například šesti airbagy, ESP, automatickou klimatizací a další.

Varianta Sport & Style nabízí 17-ti palcová kola, chromované střešní lišty a pruhy na náraznících, tónovaná skla, sportovní sedačky a další.

Varianta Track & Field má nejvyšší nájezdový úhel - 28 stupňů, elektrickou uzávěrku diferenciálu, upravené ABS, pomocné systémy pro jízdu z kopce a do kopce, 16-ti palcová kola, zvýšenou ochranu podvozku a další.

Nová kapitola Tiguanu se začala psát v roce 2015, kdy došlo k představení další generace. Jde o již druhou generaci SUV značky Volkswagen, ale v mnohém je považována za revoluční. Vůbec poprvé totiž u automobilů SUV použili ve Volkswagen Group konstrukci s podvozkovou platformou MQB (Modulare Querbaukasten). Ta je považována za platformu budoucnosti.

Vzhledem k tomu, že k první generaci si našlo cestu přes 2,64 mil. zákazníků, od nového Tiguanu se čekají velké věci. K jeho oficiálnímu představení došlo při příležitosti mezinárodního autosalonu IAA ve Frankfurtu a my vám nyní přinášíme 10 nejdůležitějších bodů, které by jste o tomto modelu měli vědět:

1. Design: Výrazný a originální design modelu Tiguan vyvedený v duchu SUV doznal v nové generaci zásadních změn.

2. Technologie: Tiguan je prvním modelem SUV od Volkswagen Group, jenž bude postaven na modulární podvozkové platformě MQB. Díky tomu se nový Tiguan zlepšil ve všech myslitelných ohledech.

3. Charakter: Delší, širší a nižší – nová architektura vozu přináší sportovnější proporce.

4. Produkční verze: Tiguan se ve Frankfurtu představuje v provedení R-Line, klasické silniční verzi a dále v provedení s čelními partiemi off-roadového vzhledu.

5. Koncepční vůz: Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu vystavuje model Tiguan GTE s pohonem typu Plug-in Hybrid a normovanou spotřebou paliva pouhých 1,9 l/100 km.

6. Inovace: Nově navržený modul se solárními panely propůjčuje modelu Tiguan GTE delší jízdní dosah v čistě elektrickém režimu.

7. Bezpečnost: Součástí standardní výbavy je systém sledování okolí vozu (Front Assist) s funkcí nouzového brzdění v městském provozu (City Emergency Braking) a rozpoznáváním chodců, aktivní kapota motoru, asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu (Lane Assist) a automatická multikolizní brzda.

8. Vnitřní prostornost: Velikost zavazadlového prostoru narostla na 615 / 1655 litrů (tj. +145 litrů) a více místa je i na zadních sedadlech.

9. Systém pohonu: Širší výkonový rozsah pohonných jednotek (od 85 kW / 115 k až po 176 kW / 240 k); pokles spotřeby paliva až o 24 procent.

10. Uvedení na trh: Následník nejúspěšnějšího německého SUV se na trhu objeví v dubnu roku 2016.

Volkswagen Tiguan 2015

Volkswagen Tiguan GTE Concept 2015

Volkswagen Tiguan R-Line 2015

Zajímavosti

  • Název Tiguan vznikl spojením dvou slov - tygr a leguán (německy tiger & iguana).

Sharan

Volkswagen Sharan je rodinné vozidlo, sedmimístné MPV, které má konkurovat například Renaultu Espace, či Peugeotu C8. Vyrábí se od roku 1995 a aktuálně je Sharan nabízen ve své druhé generaci.

vw sharan 1995
VW Sharan I. generace

První generace byla založena na stejné platformě jako Seat Alhambra, či Ford Galaxy. Každá automobilka na svém vozu provedla pouze drobné kosmetické úpravy karoserie a interiéru, v podstatě se ale jednalo o stejné vozy. Design měl na svědomí Greg M. Greeson. V roce 2004 si Sharan prošel faceliftem.

vw sharan facelift 2008
VW Sharan I. generace po faceliftu

Druhá generace Sharanu byla založená na Passatu sedmé generace a představila se roku 2010 na Motor Show v Ženevě. Měsíc nato byla představená druhá generace jeho kolegy – Seatu Alhambra. Oproti původnímu modelu je nový Sharan o 220 milimetrů delší, 92 milimetrů širší a 12 milimetrů nižší.

V roce 2015 dostal Sharan facelift. Kromě několika designových a technických úprav přibyly například multimediální systémy App Connect, MirrorLink, Android Auto, CarPlay a dotykový displej na palubní desce, který může mít úhlopříčku až 6,5 palce (ve standardu 5“).

vw sharan facelift 2015 1

vw sharan facelift 2015 2
VW Sharan II. generace po faceliftu (2015)

Časová osa

1995: Představení modelu VW Sharan. Motory 2,3i 16V (107 kW), 2,8i VR6 12V (128 kW), 1,9 TDI (66 kW). Pro Seat a VW nenabízen čtyřválec 2,3i 16V, ale jen 2,0i 8V.
1998: Pro Seat a VW motor 1,8i 20V Turbo (110 kW).
2000: Modernizace modelu. Motory 1,9 TDI-PD (66 nebo 85 kW). Nový motor 2,8i VR6 24V (150 kW), nová 6-ti stupňová manuální a 5-ti stupňová samočinná převodovka Tiptronic.
2004: Modernizace (I. facelift) modelu. Nový motor 1,9 TDI-PD (96 kW) se 6-tistupňovou převodovkou.
2005: Nový turbodieselový motor 1,9 TDI-PD (110 kW).
2008: Nový motor 2,0 TDI 140 BlueMotion.
2010: Nová (druhá) generace modelu.
2015: Facelift druhé generace.

Zajímavosti

  • Sharan v perštině znamená "nosič králů."
  • První generace Sharanu byla totožná s vozy Seat Alhambra a Ford Galaxy. Každá automobilka provedla pouze drobné kosmetické úpravy a přidala svoje logo na volant, přední a zadní část vozu.

Scirocco

Scirocco je sportovní vůz automobilky Volkswagen, který navazuje na úspěšný model Karmann-Ghia. Vyráběl se ve dvou generacích mezi lety 1974 až 1992, poté byl nahrazen modelem Corrado. V roce 2008 byla jeho výroba obnovena.

Scirocco I 1473
Scirocco I. generace (evropská verze s kulatými předními světly)

První generace se vyráběla v letech 1974 až 1981 ve městě Osnabrück v Německu. Od svého předchůdce (Karmann-Ghia) se lišil zejména pohonem na přední kola. Konstrukčně Scirocco vycházel z modelu Golf. Nabízené motory byly od 1.1 L do 1.7 L. Od roku 1975 se začal prodávat i v USA (kde také dostal jiné, hranaté světlomety). Během výroby bylo k mání i několik speciálních edicí – Sidewinder I & II, Champagne Edition I & II a verze S. Tyto speciální verze se lišily barevným provedením a různými drobnými doplňky interiéru i exteriéru.

Druhá generace nastoupila v roce 1982. Kosmetickou úpravou Scirocco prošel už v roce 1984, zároveň byl vybaven větší palivovou nádrží a dostal silnější motor. Od původního modelu se odlišoval řadou stylistických detailů, aby působil sportovněji. Později byla dostupná verze GTX 16V o objemu 1.8 L a výkonu 103 kW. Maximální rychlost vozidla byla 210 km/h při spotřebě 11 litrů na 100 km. V roce 1992 byla jeho výroba ukončena.

scirocco II
Scirocco II. generace (americká verze s hranatými světly)

Na autosalonu v Ženevě v roce 2008 byla představena třetí generace, vycházející z konceptu Iroc. Design je naprosto odlišný od dosavadních modelů Volkswagen pocházejících z pera Muranta Günaka, protože za ním stojí nový designér Walter de Silva.

Poprvé se v nabídce modelu Scirocco objevily dieslové motory. V testech EuroNCAP získal vůz nejvyšší hodnocení (5 hvězdiček). Hned ze začátku prodeje se objevila speciální edice Collector´s Edition, která čítala pouhých 100 kusů, měla speciální lak Oryx White a 19-ti palcová kola. V roce 2015 dostal Scirocco facelift, který zahrnoval drobné designové a technické úpravy.

Nejvýkonnější sériovou sportovní verzí je Volkswagen Scirroco R, poprvé vyrobený v roce 2010 a je inspirovaný závodní verzí Scirocco GT24. Má difuzor, dvojitou koncovku výfuku a odlišné nárazníky. Pohání jej stejný motor jako Audi S3. Poslední novinkou je Scirocco GTS (2015).

Volkswagen Scirocco III 2009 1

Volkswagen Scirocco III 2009 2
Scirocco III. generace

Zajímavosti

  • Roku 1987 si VW Scirocco zahrál v úspěšném zombie filmu Úsvit mrtvých.
  • Scirocco se od ostatních Volkswagenů značně designově liší. Je to způsobeno tím, že oproti drtivé většině tehdejších modelů VW pochází Scirocco z pera úplně jiného designéra - Waltera de Silvy.
  • VW Scirocco třetí generace se objevil v sérii videoher Need for Speed.

Polo

1974 - 1978

1974 - 1978

Audi 50 - Předchůdce Polo
1975 - 1979

1975 - 1979

Polo I. generace
1979 - 1981

1979 - 1981

Polo I. generace (facelift)
1981 - 1990

1981 - 1990

Polo II. generace
1990 - 1994

1990 - 1994

Polo II. generace (facelift)
1994 - 1999

1994 - 1999

Polo III. generace
1999 - 2002

1999 - 2002

Polo III. generace (facelift)
2001 - 2005

2001 - 2005

Polo IV. generace
2005 - 2009

2005 - 2009

Polo IV. generace (facelift)
2009 - 2014

2009 - 2014

Polo V. generace
2014 - nyní

2014 - nyní

Polo V. generace (facelift)
Závodní speciály

Závodní speciály

S 1600/2000, R WRC I./II.
a závodní klubová Pola

 

Phaeton

Volkswagen Phaeton je luxusní sedan nazývaný automobilkou "premium class," tj. vůz vysoké třídy. Poprvé byl představený v Ženevě v roku 2002 a vyráběl se do března roku 2016.

Volkswagen Phaeton 2002 1

Volkswagen Phaeton 2002 2
VW Phaeton (2002)

Ferdinand Piëch, tehdejší předseda Volkswagen Group, chtěl po inženýrech, aby vyrobili automobil, který by konkuroval špičkovým modelům Mercedes-Benz a BMW. Mezi základní směrnice Piëchla patřilo například to, že Phaeton musí dokázat jet celý den rychlostí 250 km/h při vnější teplotě 50 °C a zachování vnitřní teploty na 22 °C.

Phaeton se ručně montuje v ekologicky šetrné továrně se skleněným exteriérem Transparent Factory v Drážďanech. Tato továrna montovala do roku 2006 také vozidla Bentley, ale poté byla výroba přemístěna do anglického Crewe. Karosérie Phaetonu se vyrábí a barví v továrně v Zwickau. Kompletní karoserie jsou přepravované cca 100 kilometrů speciálním transportem závodu Transparent Factory.

Volkswagen Phaeton 2002 3

Vývoj vozidla vedl k více jak 100 jednotlivým patentům náležících Phaetonu - nekoncipovaná 4-zónová klimatizace, vzduchový kompresor systému odpružení, nebo systém pohonu všech čtyř kol 4Motion s mezinápravovým diferenciálem Torsem. Při lakování systémem "Klavier Lack" je vozidlo barvené dvakrát a mezi nátěry je broušené.

V roce 2007 dostal Phaeton první menší facelift. Novinkou byly LED světla, drobné úpravy karoserie a interiéru. Druhého faceliftu se dočkal v roce 2010. Změny se týkaly přední masky, která se přizpůsobila firemnímu designu ve stylu Golfu VI. generace, přibyly bi-xenonová světla a jiné nárazníky.

Volkswagen Phaeton faceift 2011 1

Volkswagen Phaeton faceift 2011 2
VW Phaeton po II. faceliftu (2011)

Když vedení společnosti závěrem roku 2015 oznámilo, že výroba luxusního Phaetonu se blíží ke svému konci, byla to jenom otázka času. Nyní už víme, že poslední vůz tohoto typu se vyrobil v pátek 18. března a šlo o verzi 4MOTION 4.2l s výkonem 335 koní. Model Phaeton tak figuroval na trhu celkem 14 let. Pro továrnu v Drážďanech znamená ukončení výroby dočasné přebudování na výkladní skříň elektromobility a digitalizace. Otevřeno pro veřejnost bude od 8. dubna 2016.

Zajímavosti

  • Automobil dostal název podle syna boha Hélia – Phaetona.
  • S modelem CC se Phaeton řadí k nejluxusnějším vozům v portfoliu Volkswagenu.

Přihlášení