golf

Volkswagen osmé generace ve verzi R

Je na něho velká fronta. Novináři se o něho přetahují a každý ho chce mít. I na nás se usmálo štěstí, a ještě k tomu se to dalo spojit s Volkswagen Festem. Tak se na něho mrkneme blíže.

 

Ikona celého Volkswagenu je Brouk a Golf. To víme všichni. Nejsilnější sice už eRko není jelikož se k němu připojil Touareg, kterej je podle papírů silnější. Ale já si nemyslím, že to bude takový ten nudný film, kde si na konci řekneš, hm, dobrý.

Jelikož se auto vyzvedávalo opravdu těsně před Festem, tak z Prahy ho vezl někdo jiný. Já jsem se k němu dostal až ve středu večer, kdy jsem se projel opravdu na rychlo kousek po Brně. A i těch 20 minut mi řeklo, že nesedím v Golfu ale v motokáře, která stejně jako generace předtím z které jsem byl opravdu nadšený, je naprosto šílená. Odezva řízení, ta přesnost plynu, brzd. A to auto není ani pořádně zajeté. Testovací Golf měl najeto pouze 10 tisíc kilometrů, takže se dá říct, že teprve opustil Golf fabriku.

Interiér je dobrý, měl jsem pocit, že sedím v kvalitně odvedené práci, i když toho palstu už se asi nikdy nezbavíme. Dotykové ovládání jak na volantu tak zkrátka všude jsme řešili už stejně v Touaregu. Co je ovšem super je malé tlačítko na volantu, na kterém je modrým písmem napsáno R. Jenom R. Ne fakt, jenom R. A ty moc dobře víš, že ve chvíli kdy je něco na volantu znamená to něco co tě bude bavit.

ERko disponuje docela dost jízdními režimy. Konečně se někdo poučil a nedal do 320 koňového auta režim Eco. Protože ruku na srdce, když máš na eRko tak nechceš jezdit v Eco módu. Na výběr je samozřejmě Comfort ale stejně jako mne nebo tebe zajímá Race. To je totiž to R. všechno ztvrdne, otevřou se klapky v Akrapovičích a to co se začne dít se dá popsat jedním slovem. Porno. Sice jsem neměl pocit, že to auto je slyšet stejně jako minulý erkový Golf, ale zábava s tím je. A je jedno kde jedeš. Na dálnici, okrsce, město. To auto tě bude bavit pořád a všude.

Jedná se o Golfa, takže váha nízko, rozvor tak akorát. Okrsky jsou přesně to co hledáš. To že to auto umí jet rychle ti je jasný, na dálnici můžeš valit 250km/h a v dnešních autech už ti to ani nepřijde jako nějaká rychlost. Oddělení zrna od plev nastává ve chvíli, kdy sjedeš z dálnice. Kde musíš zapojit ten svůj šestý smysl na řízení a prostě jedeš. A že se s tímhle vyblbneš je jasný. Drží to jak přibité, kontrola trakce dělá přesně to co od ní chceš… Do chvíle než si zapneš ještě jeden řežim. DRIFT.

Od něho jsem nevěděl co mám tak úplně čekat. Vzpomněl jsem si totiž na kluky z Escape6 kdy si tuším Martin jel pro Forda RS. A podle jeho slov na dálnici mu tam drift režim skočil a on málem skočil na svodidla. Takže tento režim jsem nechtěl v ostrém provozu zkoušet, už kvůli bezpečí a také kvůli novému autu. Dále zde je režim na okruh, ten ovšem je dělaný opravdu asi jen na velmi ostrou jízdu protože autu není blbý řadit klidně v 7 tisících otáčkách. Takže ne že bych se bál, ale je zbytečné to auto týrat.

Jinak nějaké novinky, nevím, jde tady spíš o tu rychlost, technologie toho jak to auto drží. Venku je to Golf, který ti prostě na semaforech napřed rozmlátí držku a pak teprve můžeš závodit. To auto vypadá hrozně agresivně. Ještě k tomu večer, kdy se rozsvítí i lišta vedle znaku. To i když k tomu autu jdeš, tak máš strach jestli tě nezajede.

Za mne je to zase krok vpřed, až se Volkswagen nebude bát vyšplhat k 400 koním pro opravdové nadšence do rychlosti (R32) tak to bude ještě lepší. Cenovka je taková jaká je, ale oproti jiným modelům, ji tady celkem i chápu. Chápeš, buď nový Golf našlapanej od podlahy ke stropu vším možným. Nebo za podobnou cenu 4 roky starý eMko nebo AMG bez výbavy? Jako já mám kdyžtak jasno.

IMG 7907
IMG 7922
IMG 7923
IMG 7924
IMG 7925
IMG 7926
IMG 7927
IMG 7928
IMG 7929
IMG 7930
IMG 7931
IMG 7932
IMG 7933
IMG 7934
IMG 7935

Přihlášení