golf

Volkswagen Golf 8.generace

Golf byl, je a bude nejprodávanějším autem Volkswagenu. Ještě aby ne, nikdy s ním nebyli vedle a vždycky si svého kupce našel. Co ale 8. generace? Jak na tom je?

Je pondělí a z Porsche Brno konečně píší, že Golf si můžu vyzvednout na celý den. Neváhám a okamžitě zamířím do Slatiny na salón. Vyzvedávám klíče a už mířím k bílému Golfu 8. generace, který má jinou masku, než na kterou jsem zvyklí. Když jsem poprvé dal 8. generaci Golfa na Instagram, nesetkal jsem se zrovna s pozitivními názory. Ve zprávách se mi sem tam objevilo i přirovnání k Hyundai I30. Já jsem si teda svoje hodnocení nechal pro sebe a počkal až si toho
Golfa půjčím.

Zvenku se konají změny a na první pohled je jasné jaké. Přední maska je jiná, co se týká světel, ty byly v tomto modelu IQ. Light. Je agresivnější, více nakloněná. V přední masce, jak si můžete všimnout na fotkách, jsou po stranách mřížky, které jsou lakované do stejné barvy jako je celé auto. Ale jinak se asi nic moc nezměnilo. Céčkový sloupek tu je, vzadu jsou také IQ. Light světla. Model, který jsem měl, tak měl teda hodně velkou rezervu v kolech. Ta mi na tom autě ani neseděla. A určitě to nebylo tím, že tento golf je skoro o 4 cm nižší, než ty předchozí.

Co se týká jízdních vlastností, motor který v něm byl, je 1.5 se 110 kW. Popravdě není rychlé ani pomalé. Spotřeba se mi ve městě pohybovala okolo 6,8l někdy nad 7l, ale je to nové auto takže ta spotřeba půjde ještě dolů. Na dálnici si Golf bral okolo 4,8l ve 140 km/h. Manuální převodovka je příjemná a vše se dá ovládat prstem. Člověk si můžeš navolit jízdní režimy. Jo to jo, ale žádnou změnu jsem v nich nepocítil. Co jsem ale také nepocítil je systém start-stop. Ten já vždycky při testování nebo i ve svém autě hned vypínám. Tady to nebylo tak lehké, protože se vše ovládá přes dotykový štít. Všechno! Vypnul jsem ho jednou, pak zapomněl, jak se vypíná a už jsem ho nechal zapnutý. Překvapení však bylo to, že když jsem zastavil na semaforech, vlastně jsem ani neslyšel, že se motor vypnul. Na tom určitě dost zapracovali. Dále odhlučnění motoru je taky dost na vysoké úrovni. Jestli čekáte, že uslyšíte motor i třeba ve vyšších otáčkách, tak ne. Je to tak perfektně udělané, že máte pocit, že jedete v elektromobilu. Skoro. Co se týká různých komponentů v motoru atd., co jsou jiné, to najdete všude možně na auto.cz nebo tak. Já se při testování zaměřuji jako fanda stejně jako  jste vy.


Místo? Do kufru se mi kočár nevlezl. Zkusil jsem i posunout spodní podlahu. Kdepak. Kdybych tomu chvíli dal, tak ho tam narvu, ale už tam nikam nedám nic. Na kočárek to není. Budeme muset počkat na kombíka. Jinak opět klasický Golf, dost místa pro všechny.

Pojďme na ten interiér, protože tady jsou změny největší. Jak říkám, měl jsem to v manuálu. Ta řadící páka? To čo je! No to jen tak na začátek. Je prostě velká. Sedí do ruky, ale je tam jak slon na výstavě křečků. Řidič dostal konečně elektrickou sedačku. Sláva. Hned po nastartování to po vás chce, abyste se přihlásili do systému Volkswagenu. Proč? To budeš koukat! Pokud máš ve svém autě přihlášen svůj účet, a následně si sedneš do jiného Volkswagenu, kde se taky můžeš přihlásit, všechno se ti nastaví tak, jak máš ve svém autě. Zkrátka se ti uloží data na Icloud, a v dalším autě se ti nahrají a přenastaví sedačku, zrcátka. :) To je prostě dost dobré.


Ambientní osvětlení i vzadu. Jo, je to drobnost, ale udělá radost. Člověk si ho může nastavit do jaké chce barvy. A to jak na budíkách, tak i na osvětlení nohou. Sláva. Inovace kam se podíváš. Otočný knoflík na světla zmizel. Je tam dotykový. Za mě určitě vypadá dobře. Možná trochu moc plastu. Ale ve finále proč ne. Štítová obrazovka. Jako ano, všichni to máme na jazyku, tak to prostě řeknu. Je to jak z Mercedesu. No a co. Intuitivní ovládání je v Golfu základ. Po pár
kilometrech se v autě vyznáš. Tady se ale musíš trochu lépe seznámit, než vyjedeš. Ale zase na druhou stranu, je to celkem sranda. Co se týká ovládání hlasitosti a nebo teploty ve voze – to je také dotykové. Vlastně všechno.. Jediné nedotykové komponenty jsou startovací tlačítko a parkovací brzda a auto hold. Jinak je všechno na dotyk. I střešní ledky. Výdechy klimatizace jsou trochu jako v Passatu, ovšem nemají už kolečka na regulaci výkonu. Když je chcete vypnout,
nasměrujete je doprava. Zvláštní maličkost.

Digitální displej za volantem je stejný jako u sedmičky. Můžeš si navolit, co chceš vidět a díky ambientnímu osvětlení ti to mění barvy.

Ale abych jenom nechválil… To by nebylo ono. Kromě té řadící páky, na stropě není schránka na brýle. Je tam sice tlačítko SOS, ale brýle si nikam nedáš. Loketní opěrka se dá polohovat nahoru a dolů. Né dopředu a dozadu. To jako vážně už tam nešla dát?! :D Když opomenu viditelné šrouby ve dveřích, elektrická zrcátka jsou fajn. Ale nešlo by do té výbavy v dnešní době dát, že po zamknutí se automaticky sklopí? Možná to je nějaký příplatek, ale přeci jen už by to tam mohlo být od začátku - je rok 2020. Ovládání hlasem? To je ještě hodně v plenkách a je to od Mercedesu. Oslovovat auto mi ani nepřišlo divné, jelikož doma mám Alexu. Takže říct: „Hey, Volkswagen“ nebylo tak těžký. Teplotu dokáže nastavit, vytočit jméno na telefonu už bylo těžší. Je fajn, že je v autě bezdrátové nabíjení telefonu. Ovšem nevím, zda ten prostor není spíše na nabíjení 8 takových telefonů. Ačkoliv je to dobře, je to alespoň větší odkládací plocha. Jenže ve chvíli kdy si tam chceš nabíjet telefon, už na něj nic nedáš. Protože pak budeš muset vystoupit a ten telefon si vzít. Nešlo to rozdělit na dvě přihrádky? Následně super věc: 2 nabíjecí USB sloty.Krok dopředu. Malý, ale je tam.


Závěr? Pokud jste sledovali Instagram, jako chlap bych si počkal na ostřejší verzi GTI. Ale pokud bych měl koupit auto přítelkyni, aby mi dělala všude parádu, jdu do toho. Určitě se s Golfem nevidíme naposledy. Minulého Golfa jsem taky měl v ruce asi 5x, takže se nebojím, že příště zase na něco nepřijdeme. Určitě koukněte na fotky jak tady nebo na Instagramu. A já budu doufat, že se nám tu za chvíli objeví T-Roc v eRku :)

 

 

 

IMG 3173
IMG 3175
IMG 3176
IMG 3177
IMG 3178
IMG 3179
IMG 3180
IMG 3181
IMG 3182
IMG 3183
IMG 3184
IMG 3185
IMG 3186
IMG 3187
IMG 3189
IMG 3191
IMG 3192
IMG 3193
IMG 3194
IMG 3195
IMG 3196
IMG 3197
IMG 3198
IMG 3199
IMG 3201
IMG 3202
IMG 3203
IMG 3216
IMG 3217
IMG 3221
IMG 3222
IMG 3223
IMG 3224
IMG 3225
IMG 3226

Přihlášení