CNG v Golfu a Polu
Golf na CNG se nově dočkal patnáctistovky již dříve uvedené ve Škodě Octavia, zatímco Polo vsadilo na jednotku představenou v Seatu Arona.
Koncern Volkswagen byl v první polovině tohoto desetiletí velkým propagátorem stlačeného zemního plynu, když významně rozšiřoval nabídku modelů na CNG. V posledních letech zájem skupiny o toto alternativní palivo poněkud uvadl, nyní ale na něj opět vkládá důraz. Naposledy mateřský Volkswagen představil nové Polo na CNG a Golf s upraveným pohonem na toto palivo.
V případě Volkswagenu Polo TGI najdeme v útrobách přeplňovaný litrový tříválec 1.0 TGI, který byl už dříve uveden v Seatu Arona a Seatu Ibiza a v blízké době se ho dočká i Škoda Scala. Naladěn je na 66 kW.
V rámci úprav pro pohon na CNG se tříválec 1.0 TGI dočkal pístů pokrytých chrom-niklem, které mají segmenty upravené pro pohon na plyn. Došlo také k zesílení ventilů, zatímco uzavírací rampy sacích a výfukových ventilů jsou zploštěny pro vyšší odolnost proti opotřebení. Turbodmychadlo je zase lehčí, aby turbína reagovala rychleji pro plynulejší zátah.
Naopak Volkswagen Golf TGI se nově dočkal techniky dříve představené ve Škodě Octavia G-Tec. To znamená nahrazení čtrnáctistovky novým přeplňovaným čtyřválcem 1.5 TGI o výkonu 96 kW. Ten pracuje v Millerově cyklu a využívá vysoký kompresní poměr 12,5:1 nebo turbodmychadlo s variabilní geometrií turbíny.
Oba vozy spojuje fakt, že mají nově tři tlakové nádrže na CNG, když ta nová třetí je vyrobena ze speciálně potažené vysokopevnostní oceli. Ta v Golfu má objem 23 litrů, zatímco v Polu 16,5 litru. Výsledkem je tak celkový objem nádrží 115 litrů v Golfu, respektive 91,5 litrů v Polu.
Golfu nádrže umožní ujet až 422 km na CNG podle metodiky WLTP, zatímco „plynový“ dojezd Pola činí 368 kilometrů podle metodiky WLTP. Pro jistotu tu jsou v obou případech ještě malé palivové nádrže na benzin, pro případ nouze.