Golf GTI TCR
Tak se lidé co mají doma GTI dočkali nového přírůstku do jejich rodinky a Volkswagen udělal z Golfu další monstrum. Koukneme trochu blíž na zoubek.
České zastoupení značky začalo přijímat objednávky na tohoto krasavce. Takže jak jsem psal, že eRkem je pro nás konec Golfů v Čechách, není tomu tak a TCR se ještě u nás ozve. Ovšem, že se nejedná o všední auto, nám dává už vědět také cena. Ta se pohybuje těsně pod jedním milionem. Je tedy o trochu dražší než původní GTI performance.
Pokud se budeme bavit o motoru, tak mě překvapilo, že tam dali čtyřválec 2.0 TSI, který vyšperkovali na 231 kW a točivý moment 370N.m. Nečekejte ale náhon na všechny kola, stačí bohatě tento výkon poslat jenom na předek.
U normálního Golfu TCR je rychlost omezena na „pouhých“ 250 km/h, což není bůh ví kolik že… No ale s dvoulitrovým motorem! Pokud vám to však bude málo, je možnost si objednat speciální paket s nastavením sportovního podvozku s elektronicky řízenými tlumiči DCC. To se pak dostanete až na 264 km/h.
Kdo sledoval okruhový šampionát TCR ví, že se tady Golf velmi inspiroval. Všimneš si toho hned u nárazníku s ostře tvarovaným spoilerem. Boční prahy jsou rozšířené a vedou až dozadu. To je velmi sportovní. Následně na ně navazuje difuzor, který má agresivnější zvuk a spíše se blíží už k eRku a jeho bublání. Nápisy TCR už nesmějí chybět, aby byl pocit závodničky dokonalý. Sedačky jsou laděny pouze do červené barvy. Ale to se dalo čekat.
Z technických změn je nutné zmínit dva přídavné chladiče, které zaručují účinné chlazení odpovídající vyšší úrovni výkonových parametrů. Mimořádnému zatížení při sportovní jízdě odolá také vysokovýkonná brzdová soustava s odvrtávanými kotoučovými brzdami. Nechybí pak ani mechanická uzávěrka diferenciálu na přední nápravě.
Vevnitř se dá ještě těžko říct, ale nečekal bych žádnou výraznou změnu v interiéru. Určitě nechybí digitální budíky, Composition Media, klimatizace, multifunkční volant atd…
Ale to nejlepší na konec…. Budeme ho testovat!