Třetí generace (T3, 1979-1992)

transporter t3 01

Volkswagen Type 2 T3 také známý jako T25, či Vanagon, byl oficiálně představen roku 1980 a byl jedním z posledních vozů Volkswagenu se vzduchem-chlazeným motorem vzadu. Roku 1982 se přešlo na vodou-chlazené motory. V porovnáním se svým předchůdcem opět nabral na váze i rozměrech. Během let se také přešlo z typicky kulatých světel na hrantá.

Opět bylo k dostání mnoho variant, jako čistě užitkové auto, osobní verze, či Westfalia (s výsuvnou střechou, ledničkou, umyvadlem a vařičem). Novinkou byla varianta Multivan.

Roku 1986 se také objevila první Syncro verze s náhonem na všechna čtyři kola a "terréním výkonem." Syncro je nyní jednou z nejvzácnějších verzí Transporteru. V průběhu let se upravovala ventilace, zvyšoval se výkon motoru, upravila se převodovka, kola, přibyly nové barevné varianty apod.

transporter t3 02

Během osmdesátých let používala americká a německá armáda T3 jako administrativní nebojové vozidlo. Porsche také vytvořil limitovanou edici B32 s motorem o objemu 3,2 l a 170 kW z vozu Porsche Carrera! Tato "turbo varianta" měla sloužit k testování Porscheho aktivit v Algerii. Vyrobilo se jen 10 kusů, z nichž se žádná nedostala k "obyčejným lidem," jen několik kusů Porsche rozprodal svým známým.

V Jižní Africe se T3 vyráběla až do roku 2002, ale pouze pro tamní trh. Africké verze Transporteru měly pětiválcový motor Audi. Vznikla zde řada zábavných reklam s africkým umělcem Davidem Kramerem.

Přihlášení