Třetí generace Touarega
Nadešel čas se podívat na zoubek novému Touaregu. Nejdražšímu autu v portfoliu Volkswagenu. A Volkswagen club se mu podíval hluboko do krku.
Minulý víkend jsem byl domluven s Porsche Brno, že se konečně pořádně podívám na nové SUV a řeč nebude o jiném modelu, než o novém Touaregu. Je to už nějaký pátek, kdy Touareg vyšel na svět. Mohli jste se v něm projet už na Volkswagen Festu 2k18. Ale já jsem ho do ruky do té doby dostal jen jednou na omezenou dobu. Bylo to na tiskové konferenci Volkswagenu ve Vodním domě. Tam jsme jako první viděli Touarega a měli možnost se v něm i na hodinu projet. Součástí tiskovky byly i informace o samotném modelu, o asistentech a náhled na reklamní kampaň, jak se bude Touareg prezentovat lidem. Bylo to velice zajímavé odpoledne. Ale ani hodinová jízda mi nedokázala odpovědět na všechny otázky, které jsem měl. Proto, když mi Porsche Brno dovolilo si auto půjčit na celý víkend, bylo jasné, že to nebude jen tak obyčejný víkend.
V pátek na 14. hodinu přijíždím na Porsche Brno a beru si klíče. No klíče - jedná se o černý přívěšek na klíče. Ovšem provedením a designem se mi klíč opravdu líbí. Hned na první pohled je jasné, že toto nebude auto úplně do Benátek a do úzkých uliček. Je to zkrátka obrovské SUV. Dlouhé je skoro jako Arteon – bezmála 5 metrů. Šířka auta už je oproti minulému modelu druhé generace opravdu skoro 2 metry. Pokud vás zajímá výška, je to 1702 mm. To je docela dost a první nástup přes okraj sedačky je opravdu trochu vtipný. Ovšem ty sedačky. Přátelé, musím říct, že jsou opravdu hodně, hodně pohodlné. Po nastartování motoru se sedačka přiblíží k volantu a úplně vás obejme. Na to jsme zvyklí třeba z Mercedesů nebo BMW. Ve Volkswagenu to opravdu není běžnou součástí.
Hned na první pohled vás zaujme samotný infotainment. Nebo jak to jen říct – ta televize uprostřed všeho. Protože střední infotainment má už 15 palců. Co se týká digitální přístrojovky, ta se může pochlubit úhlopříčkou 12 palců. Vše je tak nějak propojeno spolu až na tenkou linku, která oba displeje rozděluje. Pokud vás zajímají další specifikace, kterých je plný internet, doporučuji si přečíst recenzi zde > https://www.autorevue.cz/novy-volkswagen-touareg-poprve-nazivo < Napsal ji kamarád Honza Mička a musím říct, že se ve většině věcí shodujeme.
Teď však můj osobní názor z pohledu nadšence, clubáka a v neposlední řadě milovníka aut. Na facebookovém profilu Volkswagen clubu si můžete dohledat živé vysílání, které jsem točil v sobotu. Je tam vše, co mne na autě bavilo i co mne přivádělo trochu do rozpaků. Pokusím se to tedy vše shrnout. Začneme asi zápory, to je věc, která se nečte moc dobře, ale je potřeba si nelhat do kapes.
Než jsem spojil telefon se samotným autem, trvalo mi to docela dost dlouho. Nevím, zda to bylo tím, že jsem byl vyjukaný ze samotné velké obrazovky. Ovšem ovládání infotainmentu mi nepřišlo moc intuitivní. Je to velký displej a při samotné jízdě, když jsem chtěl něco změnit, na něco se podívat, mi chyběl nějaký ovladač, abych na obrazovku nemusel sahat. Rád bych do Volkswagenu poslal zprávu, která bude znít: „Za ty peníze už by ta loketní opěrka mohla být polohovatelná ne?!“ Asi nejvíce je nedomyšlenost některých detailů viditelná na ukazatelích směrovek. Ty totiž nejsou umístěny v horní části displeje digitálních budíků, kde by to bylo praktické i přehledné, ale na samotných krajích úplně dole. A může se vám stát, stejně jako já, že je bude zakrývat volant. Z volantu zmizela ikonka telefonu. Takže pokud vám někdo zavolá, po skončení hovoru, musíte sáhnout na displej. Nebo tam to tlačítko je, ale nevím kde, protože místo telefonu je momentálně VIEW a to znamená, že vám budíky na displeji zmizí a objeví se například obrovská mapa.
Posuneme se k výkonu. Model co jsem měl, byl třílitr s výkonem 284 koní. Opět nevím, zda jsem už z Golfů rozmazlený, ovšem doba odezvy plynu, než se začne s autem něco dít, je 3 vteřiny. A je jedno, zda jede na normální režim nebo sport. Zkrátka autu trvá 3 vteřiny, než se začne něco dít. Jakoby se auto ptalo: opravdu chcete přidat plyn? Raz, dva, tři, no tak dobře. Ale třeba je to do terénu parádní. Ale tam jsem auto netahal. Radši. Podvozku bych se taky mohl věnovat. Protože mi místy nepřišel, že by k autu patřil. A při ostřejší jízdě, jakoby nevěděl jak se zachovat a stalo se i, že jednomu cestujícímu bylo po chvíli z houpání trochu nevolno. Ale spíš je to simulant, mě nic nebylo :D
Další a vlastně i poslední věc jsou asistenti. V Golfu a Arteonu jsou dotažené do dokonalosti. Tady samotný lane asistent pípá každou minutu, ať převezmete řízení. A to, i když jedete po rovince. Proč?
Tak to jsou negativa, která jsem našel a které bych osobně vylepšil. Ale samozřejmě když se řekne A, musí se říct i B. Jakmile auto nabere na rychlosti, začíná se Touareg probouzet a začíná s ním být legrace. Když tedy opomeneme, že odezva je tak dlouhá, tak vám následně Touareg utrhne hlavu a probudí se každý kůň pod kapotou. Nestalo se mi, že by mi při předjíždění chyběl výkon. To vůbec ne. Spíš naopak. Na to, že je samotné auto těžké přes 2 tuny, mu výkon opravdu nechybí. Jak by to asi vypadalo v úpravě R-line? V zatáčkách se drží, asi jen jednou se stalo, že mi auto odporovalo a snažilo se utrhnout. Brzdy nedělaly na Zemi. Když mi v jednu chvíli přes cestu vyběhla kočka a já při rychlosti zhruba 85 km/h dupnul na brzdu, Touareg se lehce sklouznul, ovšem během pár vteřin jsem stál. Kočka přežila a auto také. A vzduchový podvozek? Auto si můžete navolit do poloh, které budí hrůzu. Je tam k tomu otočný knoflík, a věřte, že díky tomu jak se vzduch v měchách naplňuje a vypouští, vám nebude žádná červená na semaforu vadit. Je to fakt legrace. Auto se může snížit i zvýšit až o 7cm. Kolotoč na kolečkách?
Další věcí je kufr. Potřebuješ odvézt koně a nemáš pro něj přívěs? Není problém, protože se základním objemem 810 litrů tam narveš i dva. Kolik má objem po sklopení zadních sedaček už je jedno. Ale odpověď je: Nesmysl. Sedačky? To si takhle sedneš a obejme tě dobro a pohodlí. Kožené sedačky jsou opravdu super. Nemám proti nic, vůbec nic. A co je nejlepší? Stop propoceným košilím, tričkám v létě a přilepení těla k sedačkám. Jsou totiž klimatizované. Zapnul jsem to, ale asi po minutě vypnul, byla mi zima.
Když se na Touarega podívám jako na celek, nemůžu říct, že by za ty peníze nestál. Základní cena startuje lehce přes 1,7 milionu korun. Člověk v něm má pocit, že vládne všemu. Sedí se v něm, jak na kapitánském můstku vesmírné lodi, odkud jen rozdáváte rozkazy. Obklopují vás nejrůznější systémy, luxus, prostor. Jednu věc však v příplatkové výbavě nenajdete a přeci ji Touareg má, a to úplně zadarmo.
Bílá Oryx perleťový lak : 49 000,- IQ light světla Matrix : 49 500,-
Vzduchové pérování „Professional“:156 000,-
Pohledy všech lidí, které auto mine: K nezaplacení