Volkswagen AAC aneb zapomenutý v minulosti

Na začátku roku 2000 měl Volkswagen k modelům Amarok a Touareg ještě dlouhou cestu. Přesto se ve Volkswagenu neflákali a naznačili, jak by to mohlo vypadat.

Koncept se jmenoval AAC, což byla zkratka pro Advanced Activity Concept. Když si to přeložíme slovo od slova, dostaneme koncept pokročilé aktivity. Tento koncept spatřil světlo světa na začátku roku 2000 na detroitském autosalonu. Volkswagen tímto konceptem reagoval na skutečnost, že už nechce být zaškatulkovaný pouze jako „lidový vůz.“

Bystrému oku určitě neunikne fakt, že při pohledu připomíná Amarok a Touareg, jak již jsem psal na začátku. Takže pokud jste někdy uvažovali, jak by mohlo vypadat spojení těchto dvou modelů, máte ho víceméně před sebou.

Luxusně pojatý pick-up se vzduchovým podvozkem následoval půl roku po konceptu Volkswagen Concept D, který v roce 1999 debutoval jako předobraz luxusního Phaetonu. Koncept však na rozdíl od Phaetonu využil pětidveřovou karoserii, jejíž kulatou zádí se později nápadně inspiroval koncept Bugatti 16C Galibier.

Když se na AAC podíváme podrobněji, všimneme si, že předek je opravdu jako první generace Touaregu. Na té se zkrátka nic nezměnilo. Co se ovšem pak změnilo, byla samotná korba, která se bohužel z Amaroku vytratila. Samotná korba totiž na AAC působila dost elegantně.

Když nahlédneme dovnitř, určitě by vás nenapadlo, že sedíme v SUV, ale v kupé. Není to náhoda. Mělo to tak působit. Tomu všemu ještě Volkswagen přidal otevírání dveří od sebe, Tím se zbavil sloupků oddělující dveře. To umožnilo krásný výhled na interiér a také pohodlné nastupování. Interiér byl čalouněný Alcantarou a ozdoben leštěným hliníkem. To se už u dnešních vozů jen tak nevidí. Ve středovém panelu byl zabudován 7-palcový displej. Zajímavost byla i ta, že auto se odemykalo pomocí karty, ovšem startovalo se pomocí klíče. Dnes už běžná věc.

Pod kapotou bublal dvakrát přeplňovaný pětilitrový vidlicový desetiválec s přímým vstřikováním paliva, a to nafty. To dávalo autu výkon 230 kW ale hlavně 750 Nm. A to už je slušný zátah!

Spárován byl s šestistupňovým automatem a pohonem všech kol. K dispozici byly i dva elektronicky uzavíratelné diferenciály. Vzduchový podvozek se dal snížit nebo zvýšit o 11 centimetrů. Nejnižší poloha se hodila na dálnici, kdy podvozek navíc i ztuhnul. Světlá výška pak mohla být až 390 mm, což je zkrátka jen do terénu.

 

Tak co? Brali byste takové auto i dnes?

volkswagen aac 30 5aaa5ec7c86c2

volkswagen aac 03 5aaa5ec6acd51

volkswagen aac 20 5aaa5ec76220b

volkswagen aac 05 5aaa5ec70615b

volkswagen aac 22 5aaa5ec78ba1c

volkswagen aac 71 5aaa5ec93e846

volkswagen aac 40 5aaa5ec85dbc6

Přihlášení