transporter

Šestá generace Transporteru je tady!

Volkswagen v Holandsku představil dlouho očekávanou šestou generaci Transporteru (Caravelle, Multivan). Na první svezení si však ještě musíme počkat.

Při prvním pohledu na novou generaci Téčka vás určitě napadne otázka "Je tohle opravdu nový model?" Na první pohled totiž vůz vypadá skoro stejně, jako jeho předchůdce, T5, který je vyráběn od roku 2002 (facelift v roce 2010). Podle údajně zasvěcených zdrojů to byl však záměr. T5 se totiž i nyní, na začátku roku 2015 prodává velice úspěšně, a designéři měli řečeno, aby se vzhled nové generace držel co nejvíce směru nastoleného předchůdcem. Jestli to je dobře nebo špatně, necháme na vás.

Až bližší pohled na novinku nám odhaluje, v čem je nová. Jedna ze zásadních změn se udála na přídi. Maska je vždy černá a buď matná, nebo lesklá a to buď s jednou, nebo třemi chromovanými lištami, vždy v závislosti na výbavě. Pouze nejlépe vybavený Multivan Highline dostane čtyři chromované pruhy, čímž se na první pohled odliší od "slabších" sourozenců.

Další změnou jsou světlomety, které jsou nabízeny ve dvou odlišných verzích: Jako halogenové s žárovkami H4 a H7 a jako diodové, které jsou standardem právě u Multivanu Highline. Automobil bude v nabídce s 16-ti až 18-ti palcovými koly a bude jej možné objednat v sedmnácti exteriérových barvách.

volkswagen transporter t6 001 1

Vůz bude v nabídce ve dvou délkách – 4 892, nebo 5 292 milimetrů. S tím korespondují také dva rozvory náprav – 3 000 a 3 400 milimetrů (stejné rozměry, jako u předchůdce). Na výběr bude také ze tří výšek vozu v závislosti na střeše – 1 970 milimetrů (Highline 1 950 milimetrů), 2 176 a 2 476 milimetrů.

Značnou pozornost si zaslouží podvozek – vpředu je použit modifikovaný McPherson s trojúhelníkovými kovanými spodními rameny. T6 je jedním z mála vozů své třídy se zcela nezávislým zavěšením zadních kol, k čemuž jsou využity trojúhelníková ramena se šikmou osou kývání. Další novinkou je odpružení DCC, pracující ve třech režimech: Comfort, Normal a Sport. Řidič je může měnit jednoduchým zmáčknutím tlačítka. DCC je standardem Multivanu Highline. Vůz také pokračuje v nabídce pohonu všech čtyř kol 4Motion.

Další novinkou v oblasti techniky je nová generace vznětových motorů. Objevuje se zde dvoulitr TSI z řady EA888 ve dvou výkonových verzích 110 kW a 150 kW. Turbodiesly jsou zastoupeny jednotkou 2.0 TDI řady EA288. Verze s 62, 75 a 110 kW si vystačí s jedním turbodmychadlem, vrcholná varianta se 150 kW využije dvojité přeplňování nesjeté velkými turbodmychadly. Jde o podladěnou verzi motoru z Passatu BiTDI. Točivý moment je 450 N.m při 1 400 až 2 000 otáčkách za minutu. Motory mají standardně systém Start/Stop.

Vůz plní emisní normu Euro 6. Převodovky jsou pěti či šesti-stupňové manuální, nebo sedmistupňové dvouspojkové.

Nová T6 se v rámci premiéry ukázala jen v několika verzích. Nejvíce pozornosti budila limitovaná edice Generation six v červeno-bílém provedení, které né náhodou připomíná svoji první generaci. V této edici nechybí ani elektricky stavitelná přední sedadla čalouněná kombinací kůže a alcantary.

Volkswagen T6 by měl do České republiky údajně dorazit po letních prázdninách. O cenách zatím nic nevíme.

Přihlášení