passat / cc

Passat R-line na test

Jedná se o prvního Passata, kterého jsme v clubu testovali. A myslel jsem, že půjde o obyčejný test, ale musím říct, že jsem byl velice překvapen. Koukneme na to spolu.


Vzniklo to vlastně naprosto nevinně a to tím, že jsem na club dostal stabilizátor na mobilní telefon, aby se obraz při videu neklepal, jak bylo zvykem. Proto jsem tedy napsal do Porsche Brno, zda nemají něco zajímavého na půjčení a pak si uvědomil, že jako club jsme ještě neměli možnost si osahat Passata. Na Porsche věděli, že se jedná převážně o video a proto se nebáli sáhnout pro Passat Variant R-line High 2,0 TDI 4MOT DPF SCR, který startuje něco málo přes jeden milion korun. Plus ta barva? Z té jsem odpadl už na parkovišti. Myslel jsem, že lepší barva na Passatu než černá prostě nemůže být. A ona může. Perleť už jen dodala vše potřebné.

Tato verze má pod kapotou 140 kW, tedy se budeme bavit o 190 koních v plné síle, které mají táhnout auto o hmostnosti 2,1 tuny když je plně naložené. A můžu s klidným srdcem říct, že se nejedná o žádného loudala. Zrychlení z 0 na 60 km/h je opravdu hodně dobré a není divu, že po sešlápnutí plynu na podlahu se málem ocitnete na zadních sedadlech. Opravdu jsem nečekal, že to auto bude takhle zvládat. Ve vyšších rychlostech už je auto zase normální a není problém si na pádlech pod volantem podřadit a předjet rychle a svižně.

Co se týká jízdních vlastností, jako denní auto si to dovedu představit bez problému. Spotřeba se v plné náloži (čti, když na to šlapeš a bavíš se) nepřehoupne přes 10 litrů na sto. A to má to auto dvě tuny připomínám. To mi přijde opravdu dobré. Pokud jedete na spotřebu, dá se reálně dostat na 7,2. Míň mi to nekleslo, protože mi nepřijde správné 190 koní držet na uzdě, obzvlášť když nemusíte. Jízdní asistenti jsou opět nastavený dobře a plně se jim dá důvěřovat. I když u parkovacího asistenta mi přišlo, že vzdálenost mezi mnou a zaparkovaným autem byla kratší, než senzory hlásily. Ale asi jde o zvyk a „strach z pípání“. Jinak se nic nového v asistentech nestalo. S délkou auta 4,7 metru jsem také neměl žádný problém a všude ve městě jsem se vešel. A 1,8 metru na šířku je také v klidu.

Co se týká R-line, jedná se podle mne o jeden z nejhezčích interiérů, který si můžete do auta dát. Černá stropnice je prostě skvělá, a i když sedíte v kombíku, pocitu formule se díky černé nezbavíte. Sedadla jsou pohodlná a celkově je interiér tak uklidňující, že si dovedu i představit s Passatem vyrazit na dlouhou dovolenou do tepla. S tím souvisí objem zavazadlového prostoru. Kdo sledoval instagram, tak ví, že rámeček na obraz se tam v klidu vejde. Ale teď vážně. Objem kufru je 1152 litrů, a to si myslím, že na jednu dovolenou opravdu bohatě vystačí... Nebo na otevření galerie. Zadní R-line spoiler také nedělá ostudu a je decentní. Na zadních sedadlech je místa i pro 5 lidí, a to se také cení.

Ovšem za celou dobu se nemohu zbavit pocitu, že se nejedná o manažerské auto, ale že se to bude hodit víc někomu, kdo s tím pojede do lesa, na stavbu. A nebude pro něho těžké dát do kufru tašku s nářadím, která není úplně čistá. Tam si myslím, že Passat Variant patří a tam bude mít v mé hlavě navždy místo. Na zaprášené stavbě, kde se bude mezi vším ukazovat a bude se na něho prášit. Protože jak jsem se přesvědčil u testovacího modelu - na barvě, kterou jsem měl půjčenou je všechno vidět! Ale opravdu všechno! Dvakrát jsem auto pro jistotu myl. Ale v provozu vypadá skvěle a stálo to za těch pár minut s wapkou v ruce. 

A teď už jen video :)

 

Přihlášení