Na český trh přijela čtvrtá generace vozů Caddy
Dne 1. září roku 2015 proběhla v Praze tisková konference, která oficiálně odstartovala prodej nových automobilů značky Caddy. Jedná se o další, v pořadí již čtvrtou generaci, která má jasný úkol: navázat na popularitu svého předchůzce.
To bude ovšem složité, jelikož za posledních 11 let se třetí generace automobilů Caddy prodalo kolem 1 500 000. Na druhou stranu je potřeba konstatovat, že Caddy "Generation Four" je svými vlastnostmi předurčena k úspěchu. Došlo totiž k optimalizaci mnoha oblastí.
Nové motory modelu Caddy nabízejí nejvyšší hospodárnost. Nabídka vznětových motorů je postavena na dvoulitrovém čtyřválci. Vstupní verze disponuje nejvyšším výkonem 55 kW/75 k. Poté následuje standardní varianta s výkonem 75 kW/102 k. Stejný agregát je k dispozici také v modelu Caddy BlueMotion a spotřebuje pouhých 4,2 l/100 km, čemuž odpovídají emise CO2 pouhých 109 g/km.
Ještě lépe to umí skříňová verze Caddy se sníženými jízdními výkony, která je koncipována především do městského provozu. Její spotřeba paliva je pod hranicí čtyř litrů na 100 kilometrů. Ještě lepší jízdní výkony poskytuje agregát s výkonem 90 kW/122 k. Tento motor TDI je však dodáván výhradně ve spojení s pohonem všech kol 4MOTION. Vrcholným motorem je turbodiesel s nejvyšším výkonem 110 kW/150 k.
Zájemci o zážehové motory mají na výběr celkem čtyři agregáty s různým počtem válců a zdvihovým objemem. Nabídka sahá od tříválce 1,0 litru až po čtyřválec 1,4 litru. Vstupní verzí je čtyřválec 1.2 TSI s výkonem 62 kW/84 k. Se standardním výkonem 75 kW/102 k bude od října 2015 k dispozici tříválcové TSI.
Vrcholnou jednotkou je 1.4 TSI s výkonem 92 kW/125 k. Čtvrtým motorem v nabídce je čtyřválec 1.4 TGI, který nahrazuje model Caddy EcoFuel. Přeplňovaný motor je pro spalování zemního plynu velmi vhodný. Menší motor nabízí v porovnání s dvoulitrovým předchůdcem při téměř shodném výkonu výrazně lepší hodnoty zrychlení díky turbodmychadlu a má až o 1,7 kg/100 km nižší spotřebu paliva. Skříňový Caddy TGI tak spotřebuje pouhých 4,1 kg/100 km.
Volkswagen Užitkové vozy nově uspořádal výbavové linie. Nyní jsou k dispozici čtyři výbavové verze Conceptline, Trendline, Comfortline a Highline. Conceptline je nová vstupní linie a nahrazuje dosavadní Startline. Podobně byla obytná verze Tramper nahrazena verzí Beach. Beze změn zůstávají užitkové verze ve skříňovém provedení pro přepravu zboží i Kombi pro přepravu osob.
Výhradně při uvedení na trh bude k dispozici speciální model „Generation Four,“ jehož základem je skříňový Caddy nebo Caddy Trendline. Výbava zahrnuje celou řadu prvků, které usnadňují a zpříjemňují posádce život na cestách. Užitkové vozidlo je tak vybaveno lakovanými nárazníky, kryty vnějších zpětných zrcátek a bočními ochrannými lištami, dále tmavě tónovanými kryty zadních světlometů, prahovými lištami se vzhledem ušlechtilé oceli a 16“ koly z lehké slitiny „Bendigo.“ Nabídku završuje ozdobné obložení na přístrojové desce.
Ještě rozsáhlejší je výbava osobní varianty. Kromě vnější výbavy užitkové varianty má speciální edice navíc stříbrné podélné střešní nosiče, tmavě tónovaná skla oken a leskle černá 17“ kola z lehké slitiny. V interiéru čeká na cestující částečně kožené čalounění s barevným prošíváním v odstínu „Moonrock“, rádio „Composition Color“, klimatizace, multifunkční ukazatel a bezpečnostní systém pro rozpoznávání únavy řidiče. Pro oba modely jsou exkluzivně k dispozici 17“ kola z lehké slitiny s červeným lazurovým lakem, která skvěle ladí s barevným odstínem laku karoserie „červená Fortana“, dodávaným rovněž na přání.
Četné asistenční a bezpečnostní systémy podporují řidiče nového modelu Caddy a chrání cestující. Značka Volkswagen Užitkové vozy zařadila do nabídky velký počet asistenčních systémů, který nemá v segmentu městských dodávkových vozidel konkurenci. Například pro osobní varianty od výbavové linie Trendline jsou kromě bočních airbagů k dispozici také hlavové airbagy.
Vůz je navíc vybaven systémem „Front Assist,“ který mimo jiné pomáhá zkrátit brzdnou dráhu v nouzové situaci. Jeho součástí je funkce nouzového brzdění City, která podporuje řidiče při pomalé jízdě rychlostí do 30 km/h. Pokud řidič přehlédne překážku, systém automaticky začne brzdit, čímž sníží nárazovou rychlost. V ideálním případě nehodě dokonce zabrání.
Přibližně 22 procent všech nehod se zraněnými osobami jsou kolize s více než jednou překážkou. Nový Caddy je proto sériově vybaven multikolizní brzdou, aby bylo minimalizováno riziko vzniku této situace. Tento systém po kolizi automaticky zahájí brzdění, není-li toho řidič schopen.
Sériově dodávaný tempomat je doplněn funkcí omezovače rychlosti, kterou si může řidič nastavit tak, aby například nemohl překročit nejvyšší povolenou rychlost ve městě. To samé platí pro adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), dodávaný na přání, který je aktivní v rozpětí od 0 do 160 km/h (DSG), nebo od 30 do 160 km/h (mechanická převodovka). Dalšími na přání nabízenými asistenčními systémy jsou asistent dálkových světlometů „Light Assist“ a „Driver Alert“ (sériová výbava verzí Highline, TGI a 4MOTION).
Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče „Driver Alert“ sleduje odchylky od normálního chování řidiče a v případě nutnosti doporučí řidiči, aby si udělal přestávku k odpočinku. Na přání je k dispozici také vyhřívané sklo čelního okna, které zaručuje trvale dobrý výhled.
V kombinaci s audiosystémy Composition Colour a Composition Media a rádiem s navigačním systémem Discover Media si mohou zákazníci objednat zadní kameru. Na přání dodávaný parkovací asistent „Park Assist“ automatizuje parkování na podélně i kolmo orientovaná parkovací místa – to je velmi praktický pomocník zejména pro řidiče kurýrních služeb.
Manévrování kromě toho usnadní parkovací senzory OPS s rozsahem snímání 360° a vizuálním zobrazováním překážek na barevném displeji příslušného audiosystému, resp. audiosystému s navigačním systémem. Řidič přitom může na základě žlutých a červených grafických prvků snadno rozpoznat, zde má Caddy nebo Caddy Maxi vpředu a vzadu dostatečnou vzdálenost od překážek. Jednodušším způsobem pracuje ParkPilot, který podporuje řidiče při parkování zvukovými signály.
Ještě více bezpečnosti přinášejí nové pneumatiky pro nouzové dojetí, které minimalizují riziko poškození pneumatiky. Kromě toho nemusí být vůz vybaven náhradním kolem, což snižuje hmotnost vozidla i spotřebu paliva.
Design nového modelu Caddy zaujme nejen výraznějšími prolisy a jasně definovanými plochami s elegantní čistotou. Nově navržená příď a osobitě ztvárněná záď dodávají navíc novému kompaktnímu lehkému užitkovému vozu nezaměnitelný charakter. K odlišení přispívají také nové přední a zadní světlomety. Velmi kvalitní městský lehký užitkový vůz si v plném rozsahu zachovává svou mimořádnou funkčnost, zároveň však zaujme ještě vytříbenějším charakterem, vyšší exkluzivitou a dynamikou.
Na expresivní exteriér navazuje interiér s výraznými liniemi a plochami. Moderní vzhled nového Caddy je umocněn atraktivním ozdobným obložením s integrovanými výdechy ventilační soustavy a novou generací informačních a zábavních systémů.
Kompletní ceníky si můžete prohlédnout zde.
Zdroj: Volkswagen