Řešení pro hustý provoz? Volkswagen Bik.e

Potýkáte se s častými dopravními zácpami, dlouhým čekáním a stále hustším provozem? Pak by vás mohlo zajímat řešení, se kterým Volkswagen poprvé vyrukoval již v roce 2010 na autosalonu v Pekingu.

V Pekingu, coby hlavním centru Čínské lidové republiky, je potřeba počítat s problémy na cestách. Tato skutečnost se však vzhledem k rostoucímu počtu lidí a aut nemusí týkat jenom Číny a na to reaguje Volkswagen, který nabízí svůj Bik.e. V podstatě jde o elektrokolo, na kterém můžete zdolávat poslední kilometry, abyste se do cílové stanice dostali včas a bez potíží. Taktéž tento model můžete využít ve střediscích různých metropolí a dalších oblastech, které jsou automobilům zapovězeny.

Bik.e zvládne se svými akumulátory ujet vzdálenost 20km a dosahuje maximální rychlosti 20km/h. Pokud se ptáte proč právě 20km za hodinu, je to z toho důvodu, že nad tento limit je v Německu povinné jezdit s helmou. Co tento exemplář řadí nad ostatní je především možnost rychlého a velice efektivního složení do tvaru běžné pneumatiky. Jelikož kola Bik.e rozměrově odpovídají prostoru pro rezervu v kufru, můžete zároveň využít jednoduchého uskladnění. Názornou ukázku složení přikládáme prostřednictvím videa, na kterém je mimo jiné vidět Bik.e i při jízdě.

Elektrokolo neváží ani 20kg, baterie jsou umístěny v rámu a k nabití může docházet jak za pomoci běžné zásuvky, tak i v kufru automobilu, což je další nesporná výhoda tohoto typu. Koncern VW myslel při vývoji i na bezpečnost, takže nechybí kotoučové brzdy, ani přední a zadní LED světla.

Výše zmíněné vlastnosti, nápaditý design a ekologický pohon přímo předurčují Bik.e k úspěchu, ovšem nabízí se i otázka, co se vzhledem k absenci pedálů stane, když se baterie vybije a vy z nějakého důvodu stále nebudete na místě určení.

Jestli model skládacího elektrokola od Volkswagenu předčí silnou konkurenci a zda bude častěji k vidění i na našem území, je tak stále v nedohlednu. Jedno je ale jasné - pozornost si tento unikát určitě zaslouží.

Přihlášení