Volkswagen Driving Experience

Myslel jsem, že půjde o obyčejný dvoudenní výlet do kolébky Volkswagenu. Ovšem nakonec bylo všechno absolutně jinak. Větší… O hodně větší.

 

Sraz ve středu ráno na Porsche Česká republika. Jak znám dálnici D1 z Brna, nic jsem radši neriskoval a vyjel už v úterý odpoledne. Jak se ukázalo, bylo to tak akorát. Chvíli před desátou hodinou se na parkovišti objevuje nový Touareg v R-linu a za volantem David, strůjce všeho našeho dobrodružství. Vyrážíme pro mého kamaráda a Youtubera Dana Hanuše do jeho hoodu. Cesta v Touaregu příjemně ubíhala, Dana jsme vyzvedli podle plánu. Čekala nás další 4 hodinová cesta.

Má představa o tomto výletu byla, že se jedná o dvoudenní akci pro mě a Dana, kdy nám David ukáže Wolfsburg a další den se projedeme chvíli v T-Rocu a Touaregu na nějakém offroad polygonu. Vše nabralo jiný rozměr, když mi za hranicemi zvoní telefon a volá mi neznámé číslo z Wolfsburgu. Ozve se příjemný ženský hlas a ptá se me, zda mluví se Zdeňkem Fišákem. Po potvrzení přijde další otázka, zda je cesta v pořádku a kdy zhruba budeme na místě. Nechápavě odpovídám a dozvídám se, že ve 3 hodiny máme být nejlépe na hotelu a převzít si pokoje. Následně, že ve 4 hodiny budou před hotelem připraveny černé Transportery, které nás odvezou do areálu továrny. Po ukončení hovoru se s výrazem mě vlastním (co se to děje) otáčím na Davida a chci slyšet více podrobností o akci, na kterou míříme. Dozvídám se, že se jedná o akci samotného Německého Volkswagenu a jsou pozvaní influenceři z různých koutů Evropy a pár lidí z Ruska. Trochu ve mně a Danovi hrklo, že zrovna nás si David vybral pro tuto akci. Vůbec jsem nevěděl, co mě může na místě čekat. Na rozdíl od Dana jsem jel do Autostadtu poprvé.

Poté, co minete ceduli, že vjíždíte do Wolfsburgu, se z ničeho nic na silnici neobjeví jiná značka, než Volkswagen. Mají ho všichni. Ne to zase ne. Úplně všichni! A potkáte všechny modely ve všech motorizacích. Golf v GTI nebo GTD je na každým rohu. S tím tady nezazáříte a ani my v Touaregu jsme nebudili žádný pozdvižení. Hotelový pokoj jak z filmu. Všechno v pohodě. Jen jsem hodil věci do pokoje a šel se vzpamatovat na vzduch z toho, co se vlastně děje a dít bude. Ve 4 hodiny přesně se před hotelem objevili již zmiňované Transportery. Nejnovější, všechny v černé barvě a s řidičem. Nasedáme a odjíždíme.

Takže mi chcete říct, že na zelené louce, která tu kdysi byla, si Volkswagen vytvořil město ve městě?! Ano je to tak. Areál je obrovský. A je v něm všechno. Čekáme v hlavní hale na další instrukce. Dáváme si kafe ve stylovém téčku a já se jen nestačím divit. Po chvíli se nás ujímá kluk, co má očividně vše na starost a vysvětluje následující program. Rozděluje nás na dvě skupiny. Jedni co umí anglicky a druzí mluvící německy. Vyslechneme si krátkou přednášku ohledně cesty Volkswagenu po světe. Rád bych vám sdělil víc, ale německou angličtinu jsem místy opravdu nezvládal. Vstupujeme na velké náměstí, kde pro lidi probíhají vánoční trhy. A teď. Vánoční stromek byl hezký, stejně tak jako samotná výzdoba. Ale ještě jsem neviděl, že by si Volkswagen na „dvorek“ nechal dovést sníh pro děti. A myslím tím opravdu hodně sněhu, kde děti se mohli koulovat a bobovat. Stejně tak si na zahradě nechal udělat kluziště. Na jedné straně kluziště jste si mohli bruslit a hrát curling a na opačné straně se kochat krasobruslařskou show. Všude modely Volkswagenů jako například Porsche z roku 1970, Golf Country, Brouk v bublině a podobné. Vše už jen dokreslovaly velké sloupové garáže, podsvícené červenou, které jsou stejně jako továrna typickým znakem toho, že jste ve světě, kde Volkswagen je svým pánem. Procházíme pavilony. Je zajímavé, že modely s označením ID jsou opravdu naživo úplně jiné než na fotkách. Ve mně to budilo pocit, že to opravdu za 6 let může fungovat. Stejně tak jako jejich elektrická koloběžka. A pak z ničeho nic se objevil T-Cross. Nedávno jsem četl o jeho představení a ejhle on si tam jen tak stojí. Ale o T-Crossu jindy, až ho budu mít v ruce. Narychlo můžu říct, že vypadá lépe než na fotkách.

V dalším pavilonu je vidět jedno z takových už obyčejnějších aut. Nějaké Buggati. Veyron nebo tak nějak. Co chcete k tomu autu říct? Spadla mi brada až na zem. Král mezi auty. A já jsem od něj metr. Už na první pohled je z něj cítit ta síla. Obrovská síla. Tohle auto nedělali na zemi. A samotný lak v chromu? Nepopsatelný, to je potřeba zažít a vidět. Akorát jsem poblíž ve vzdálenosti 100 metrů od auta neviděl žádnou benzínovou stanici. Takže se s ním nehýbe, protože nikam dál než 100 metrů na plnou nádrž nedojedete.

Další pavilon opět věnovaný budoucnosti. Tentokrát však Sedricu. Plně automatické vozítko, kde nebude potřeba řidič. Já osobně jsem poslouchal, jak bude na silnicích fungovat. Jsem v tomto ohledu trochu skeptik, nedovedu si představit něco, co by mne mělo nahradit za volantem. Ovšem podle Volkswagenu je to budoucnost a vše je připraveno na ostrý provoz. Dále byl vedle model budoucnosti, jak si města představují v Autostadtu. Plno zeleně a Sedric na silnicích. Jsem na tuto dobu opravdu zvědavý a také na to, s čím Volkswagen ještě přijde. Esa co má v rukávu, ještě zdaleka nejsou na stole.

Následoval program venku u svařáku a sblížení s ostatními kolegy. Poté už jen večeře a pár vtipných historek, kterým se jednou, věřím, opravdu od srdce zasmějeme. Den končí.

Následující den už v daný čas před hotelem čekají opět Transportery, aby nás odvezly na zmíněnou offroad trať. Sám už jsem byl na Slovensku na Desert Campu. Písek je pro zdolání těžší než bahno. Ovšem vůbec mi bahno nevadilo.Byl na místě i model Tiguan, ovšem toho už dobře známe a není třeba se k němu více vracet. Byl jsem překvapen z T-Roca. Opravdu hodně překvapen. Konečně jsem ho mohl přepnout do offroad módu a dát mu ochutnat všechno, co jsem vždycky chtěl. Stoupání, náklony, ponor, automatický brzdný systém pro jízdu z kopce, rejd kol. A on to všechno zvládnul a spíš než on, jsem se párkrát zapotil já. Obzvlášť když vám do vysílačky instruktor řekne, že můžete do náklonu ještě víc a následně tuto větu třikrát zopakuje. Pocit převrácení se na střechu? K nezaplacení.

Na to, jak máte v T-rocu pocit malého SUV, naopak v Touaregu máte pocit, že řídíte tank a nic vás nezastaví. A co je na tom pravdy? Všechno. Už neplatí, že si zábavu neužijete i v takovém luxusu jakým Touareg je. Po nastavení offroad módu s navolením expert se auto zvedne k nebi a můžete vyrazit lámat rekordy. V tomto autě se nebojíte vjet do řeky a nechat auto ať si vše řídí samo. Kromě náklonu. Ten mi prostě nikdy nebude dělat dobře. Vzali nás i na takovou překážku, kdy v jednu chvíli máte dvě kola ve vzduchu a následně vás čeká dopadnutí. Houpačka bych to nazval. Problém? Absolutně žádný. Stalo se mi asi jen dvakrát, že jsem si musel couvnout a zkusit to znova, a to jen z důvodu, že jsem dřevo já a ne auto. Celé dvě tratě jsem projel křížem krážem a celé hodiny zkoušel limity Touarega a T-Rocu. Následně nás už instruktoři nehlídali a nechali nás zkoušet tratě samotné. Mají jistotu, že nás tam nepotká nic, kde by se mohlo něco stát. Poslední co jsem zkusil, byl Touareg, který měl okna zalepené a řidič si zkusil jet pouze podle kamer. Divný pocit věřit obrazovce. Ale po chvíli vám to ani nepřijde. Opravdu jsem si tento den užil a našel další limity aut, které normálně beru jen na silnici.

Okolo 3. hodiny odpoledne se začala trať vyprazdňovat a byl čas se rozloučit, poděkovat všem za super akci a odebrat se na dlouhou cestu domů. Pro mne samotného ještě delší, než pro ostatní. Přeci jen z Wolfsburgu do Brna to není úplně, co by kamenem dohodil.

Zážitků je mnohem víc, ale něco si nechám na vyprávění na srazech ;)

Rád bych poděkoval Davidu Valentovi za tuto příležitost a už teď se těším na společný výlet na GTi Worthersee.

 

Úryvky z natáčení:
„Ten fotograf nás fotí každý 3 vteřiny s bleskem, budu mít epileptickej záchvat za chvíli.“
„Oni tu fakt mají skutečný sníh, jako tu zmrzlou vodu!“
„Kluci fakt nic nechcete na jídlo nebo pití? Ne, to je dobrý. Vy jste nějaký skromný, hele.“
„Ten sjezd z dálnice je zavřený a ten další taky, to bude trochu jak na kolotoči teď.“
„Kousek od toho hotelu je dobrý outlet na hadry, ale otevírá v 9, takže to se vás vlastně netýká.“
„Ve Wolfsburgu budeš holky balit na to, že máš Multiplu.“
„Říkala teď, že to bude v roce 2060, že jo? Počkej, a neříkala 2160?“
„Jak mód expert! Já jsem začátečník!“
„Zase někam kluci pojedeme, s váma je docela prdel.“

Video ze čtvrtka:

https://youtu.be/C7vBRoXlvTY

DSC03699
DSC03700
DSC03701
DSC03702
DSC03703
DSC03704
DSC03706
DSC03708
DSC03709
DSC03710
DSC03711
DSC03712
DSC03713
DSC03716
DSC03718
DSC03722
DSC03723
DSC03724
DSC03725
DSC03726
DSC03727
DSC03728
DSC03729
DSC03730
DSC03731
DSC03733
DSC03734
DSC03735
DSC03736
DSC03737
DSC03738
DSC03739
DSC03740
DSC03741
DSC03742
DSC03743
DSC03745
DSC03748
DSC03749
DSC03752
DSC03753
DSC03754
DSC03755
DSC03756
DSC03757
DSC03758
DSC03759
DSC03760
DSC03761
DSC03762
DSC03764
DSC03765
DSC03766
DSC03767
DSC03768
DSC03769
DSC03771
DSC03772
DSC03773
DSC03774
DSC03775
DSC03776
DSC03777
DSC03778
DSC03779
DSC03780
DSC03781
DSC03782
DSC03783
DSC03786
DSC03787
DSC03788
DSC03789
DSC03790
DSC03792
DSC03793
DSC03795
DSC03796
DSC03797
DSC03798
DSC03799
DSC03800
DSC03801
DSC03803
DSC03804
DSC03805
DSC03806
DSC03807
DSC03808
DSC03810
DSC03811
DSC03812
DSC03813
DSC03814
DSC03815
DSC03816
DSC03817
DSC03818
DSC03819
DSC03820
DSC03821
DSC03822
DSC03824
DSC03825
DSC03826
DSC03827
DSC03828
DSC03830
DSC03831
DSC03832
DSC03833
DSC03834
DSC03835
DSC03836

 

 

Přihlášení