Auto měsíce června

Ještě se naposledy vrátím na VAG crew sraz, kde jsem potkal ještě jedno auto, které se nedalo na srazu přehlédnout, a které mělo znak Volkswagenu. Nebudu to více obcházet a vrhneme se na to.


Na začátek se nám představ a řekni, odkud jsi?
Ahoj, já jsem Vojta a přijel jsem ze Studénky, což je kousek od Ostravy.
S čím jsi na sraz přijel?
Přijel jsem ve Volkswagenu Golf páté generace, v nějakém lehkém tuningu.
Co motor a výkon?
No, co k tomu říct? Je v tom motor 1,9 TDi s 66 kW. Samozřejmě mi ten výkon nestačil, tak se udělaly nějaké úpravy a aktuálně je tam nějakých 170kW a 425nm.

Proč zrovna Volkswagen?
Vždy jsem vlastnil koncernové vozy. Tohle je mé čtvrté auto, v rodině bylo pořízeno jako nové a poté jsem ho koupil já.
Máš na tom dost úprav, proč zrovna tahle podoba?
Vždyť je to sériovka skoro (smích). Při koupi to byla taková šedá nevýrazná myška, zkoušel jsem toho spousty, ale vzhled R32 je asi nejhezčí.
Tak mi řekni, co na tom všechno máš udělané.
Tak to si asi sedneme (smích). Je toho strašně moc. U vzhledu to je přední R32 nárazník, který byl zahlazen. Jelikož nemám xenony, tak nepotřebuji lišty a bez nich to stejně vypadá lépe. Po deseti letech byly shnilé přední blatníky, tak se koupily rozšířené laminátové od Src-Tec. Dokoupeny byly i plastové prahy, zadní R32 nárazník, který byl před nasazením na vůz trochu rozšířen, stejně jako zadní blatníky. Teď je z toho takové sumo (smích). Sehnal jsem i R32 sedačky, látkové. V kůži jsem je nechtěl. Vyměněný přešitý volant a ani hudba nezůstala v originále.
Co se týká výkonu, 66kW mi opravdu nestačilo, takže se začalo: chip, turbo, vstřiky, větší turbo, spojka. To byla asi tak první fáze (smích). Jak se říká, kdo čuchne k výkonu, chce víc. U mě tomu nebylo jinak, tak se pokračovalo. Loni proběhl servis, rozvody a takové blbůstky a k tomu se udělala přestavba na 6q, použita byla převodovka z Octavie 2 RS, stejně jako poloosy, startér a vše potřebné, aby to sedělo, udělaly se šálky a šrouby na ojnicích, aby mi ten motor neutekl. Před laděním jsem nechal udělat zakázkový nerezový výfuk a vyměnil intercooler. Použit byl celohliníkový z Audi S3. Během úprav se řešily přední brzdy, ty jsem pořídil, jak jinak, R32 brzdiče, těhlice a k tomu Zimmermann desky a vrtané 345mm kotouče. Co se týká podvozku, bylo tam původně Tatechnix, který byl po roce použit na vzduchový podvozek. Na tom jezdím dodnes.
Co mi můžeš říct o kolech, co na tom máš? Ty se přeci jen tak nevidí.
Věř mi, že už jsem zkusil na auto dát hodně kol. Když jsem však viděl Oz Mito, musel jsem je mít. Původně jsem měl na přední nápravě šířku 8,5“ a zadní 10“. Vydrželo mi to asi rok. Při výměně předních blatníků za širší se myslelo dopředu a objednal jsem pár věcí z Německa. Nyní jsou vepředu 10“ a vzadu 10,5“. Pneumatiky tam najdeš 215/35 a 225/35 R18.
Když jsi mluvil o vzduchu, proč takový podvozek?
Statik je fajn, ale když chceš jezdit svižněji, je dobré se občas nafouknout. Retardéry, vlakové přejezdy, ona vlastně stačí i naše D1.
Co výkon teda, stačí ti?
Myslíš, těch mých 90 koní? Jezdím jedině podle předpisů, občas teda podle Německých (smích). Výkon mi stačí, ale jak se znám je to jen na krátkou dobu, takže se už začalo řešit, co bude když zůstane Golf doma.
Máš představu, kolik jsi na autě strávil času?
Já osobně vlastním auto sedmým rokem, různé věci se dělaly na zkoušku a v průběhu. Peněz však bylo málo, tak jsem musel napřed pošetřit a později do toho praštit přes zimu. Největší změny se staly v průběhu mezi 3. a 4. rokem.
Co s autem ještě plánuješ?
Aktuálně jsem na vážkách, jestli se pokoušet dále o prodej, nebo si ho nechat doma. Lidé kolem mě a ti co mne znají, říkají, ať ho za žádnou cenu nedávám z ruky. Včera jsem měl ještě pokec tady na srazu s Olafem a jsem opravdu nalomený si ho nechat. Musím ještě přemýšlet. Co se týče úprav do budoucna, nech se překvapit.
Takže jsi s autem prostě spokojený?
Ano. Jednoduchá odpověď. Nikdy mě nikde nenechal stát, ale ještě aby jo, když má nalítáno necelých 124.000 km.
Chystáš se na Volkswagen fest?
Chtěl bych tam vyrazit, ale možná v tu dobu se budu válet u moře nebo sedět na baru (smích).


Tak to byl Vojta a jeho obyčejný Golf. Koukněte na fotky. ;)

 

20017855 1294866707299653 5652132868362079576 O
21366820 1885990555062610 3546875259770703867 O
27657988 1725957417462764 3009348409503125896 N
32932592 792284454301910 3514338238124785664 O
32982071 792282900968732 4520326416159473664 O
33021314 2248379121854038 6194267594535469056 O
33675596 2207273565956617 3861719835884912640 O
33720276 2217793634903954 6785636174028341248 O
33767875 2207273505956623 3983521376072892416 O
33791040 2207273465956627 2108739546886701056 O
33811086 2207273899289917 1778883322659733504 O
33823378 2207273692623271 3731604570451738624 O
33831289 2217807811569203 4075322380719751168 O
33841585 2207273435956630 2329266974867062784 O
33851520 2207273652623275 412800834510782464 O
33853789 10210684812389138 477579451119435776 N
33894901 2207274055956568 1938859111995146240 O
33902972 2207273965956577 1963160449272774656 O
33984637 2217793744903943 5604538369699741696 O
34016872 2207274065956567 6299974174278418432 O
4
DSC03501 7623f22cab
DSC03503 2071a6727b
Header
IMG 20180518 180905

Přihlášení