Auto měsíce června
Ještě se naposledy vrátím na VAG crew sraz, kde jsem potkal ještě jedno auto, které se nedalo na srazu přehlédnout, a které mělo znak Volkswagenu. Nebudu to více obcházet a vrhneme se na to.
Na začátek se nám představ a řekni, odkud jsi?
Ahoj, já jsem Vojta a přijel jsem ze Studénky, což je kousek od Ostravy.
S čím jsi na sraz přijel?
Přijel jsem ve Volkswagenu Golf páté generace, v nějakém lehkém tuningu.
Co motor a výkon?
No, co k tomu říct? Je v tom motor 1,9 TDi s 66 kW. Samozřejmě mi ten výkon nestačil, tak se udělaly nějaké úpravy a aktuálně je tam nějakých 170kW a 425nm.
Proč zrovna Volkswagen?
Vždy jsem vlastnil koncernové vozy. Tohle je mé čtvrté auto, v rodině bylo pořízeno jako nové a poté jsem ho koupil já.
Máš na tom dost úprav, proč zrovna tahle podoba?
Vždyť je to sériovka skoro (smích). Při koupi to byla taková šedá nevýrazná myška, zkoušel jsem toho spousty, ale vzhled R32 je asi nejhezčí.
Tak mi řekni, co na tom všechno máš udělané.
Tak to si asi sedneme (smích). Je toho strašně moc. U vzhledu to je přední R32 nárazník, který byl zahlazen. Jelikož nemám xenony, tak nepotřebuji lišty a bez nich to stejně vypadá lépe. Po deseti letech byly shnilé přední blatníky, tak se koupily rozšířené laminátové od Src-Tec. Dokoupeny byly i plastové prahy, zadní R32 nárazník, který byl před nasazením na vůz trochu rozšířen, stejně jako zadní blatníky. Teď je z toho takové sumo (smích). Sehnal jsem i R32 sedačky, látkové. V kůži jsem je nechtěl. Vyměněný přešitý volant a ani hudba nezůstala v originále.
Co se týká výkonu, 66kW mi opravdu nestačilo, takže se začalo: chip, turbo, vstřiky, větší turbo, spojka. To byla asi tak první fáze (smích). Jak se říká, kdo čuchne k výkonu, chce víc. U mě tomu nebylo jinak, tak se pokračovalo. Loni proběhl servis, rozvody a takové blbůstky a k tomu se udělala přestavba na 6q, použita byla převodovka z Octavie 2 RS, stejně jako poloosy, startér a vše potřebné, aby to sedělo, udělaly se šálky a šrouby na ojnicích, aby mi ten motor neutekl. Před laděním jsem nechal udělat zakázkový nerezový výfuk a vyměnil intercooler. Použit byl celohliníkový z Audi S3. Během úprav se řešily přední brzdy, ty jsem pořídil, jak jinak, R32 brzdiče, těhlice a k tomu Zimmermann desky a vrtané 345mm kotouče. Co se týká podvozku, bylo tam původně Tatechnix, který byl po roce použit na vzduchový podvozek. Na tom jezdím dodnes.
Co mi můžeš říct o kolech, co na tom máš? Ty se přeci jen tak nevidí.
Věř mi, že už jsem zkusil na auto dát hodně kol. Když jsem však viděl Oz Mito, musel jsem je mít. Původně jsem měl na přední nápravě šířku 8,5“ a zadní 10“. Vydrželo mi to asi rok. Při výměně předních blatníků za širší se myslelo dopředu a objednal jsem pár věcí z Německa. Nyní jsou vepředu 10“ a vzadu 10,5“. Pneumatiky tam najdeš 215/35 a 225/35 R18.
Když jsi mluvil o vzduchu, proč takový podvozek?
Statik je fajn, ale když chceš jezdit svižněji, je dobré se občas nafouknout. Retardéry, vlakové přejezdy, ona vlastně stačí i naše D1.
Co výkon teda, stačí ti?
Myslíš, těch mých 90 koní? Jezdím jedině podle předpisů, občas teda podle Německých (smích). Výkon mi stačí, ale jak se znám je to jen na krátkou dobu, takže se už začalo řešit, co bude když zůstane Golf doma.
Máš představu, kolik jsi na autě strávil času?
Já osobně vlastním auto sedmým rokem, různé věci se dělaly na zkoušku a v průběhu. Peněz však bylo málo, tak jsem musel napřed pošetřit a později do toho praštit přes zimu. Největší změny se staly v průběhu mezi 3. a 4. rokem.
Co s autem ještě plánuješ?
Aktuálně jsem na vážkách, jestli se pokoušet dále o prodej, nebo si ho nechat doma. Lidé kolem mě a ti co mne znají, říkají, ať ho za žádnou cenu nedávám z ruky. Včera jsem měl ještě pokec tady na srazu s Olafem a jsem opravdu nalomený si ho nechat. Musím ještě přemýšlet. Co se týče úprav do budoucna, nech se překvapit.
Takže jsi s autem prostě spokojený?
Ano. Jednoduchá odpověď. Nikdy mě nikde nenechal stát, ale ještě aby jo, když má nalítáno necelých 124.000 km.
Chystáš se na Volkswagen fest?
Chtěl bych tam vyrazit, ale možná v tu dobu se budu válet u moře nebo sedět na baru (smích).
Tak to byl Vojta a jeho obyčejný Golf. Koukněte na fotky. ;)