Konec Golfů v Čechách
Sraz Golfů s motorizací GTI a R, to se prostě nabízelo ty naše testované Golfy uzavřít tím posledním, co nám v portfoliu scházelo. Řeč nebude o ničem jiným než o eRku. Máme na testování 4 dny a nepromarníme ani vteřinu. Ani kapka benzínu, co padne vedle...
Je pátek a já klasicky přijíždím na Porsche Smíchov, kde už na mě čeká Golf s obyčejným dvoulitrovým motorem. No ale přeci jen to má 310 koní, takže to zase tak obyčejný asi nebude. Vlastně to vůbec nebude stejné jako Golfy, které jsem už na testování měl. A že jsem měl už všechny. Tedy kromě eRka. Konkrétně toto auto si ve Volkswagenu střeží jako oko v hlavě. ERko má totiž v příplatkové výbavě výfuky od společnosti Akrapovič. Cenu těchto výfuků vám radši sdělím až osobně. A stojí za to? Stojí to za každou korunu ze skoro 100 tisíc. Jejda. No nevadí.
Naprosto upřímně? Výkon auta? Že bude silný, jsem čekal. Věděl jsem, do čeho jdu. Ovšem jaký to auto bude mít zvuk? To nikdo nemůže od „obyčejného“ Golfa čekat. Ten Akrapovič tomu přidá opravdu hodně. Zvuk se mění v závislosti na volbě jízdního režimu. Chytře tu nenajdete režim sport jako u všech Volkswagenů, ale režim Race. A to mluví samo za sebe.
Klasicky si auto přebírám, a jak už je tomu zvykem, popojíždím s lehkou nohou na vedlejší benzínku, kde si auto opět nastavím. Jakmile je hotovo, vyrážím do velkoměsta. Z auta mám asi tak 15 minut opravdu velký respekt. Poté mi to nedá a přepínám z režimu comfort na race. No, neměl jsem to dělat, auto z ničeho nic začalo střílet z výfuku po lidech a po Hondách. Jedním slovem – neuvěřitelné! Když tomu člověk dal napít, při řazení si auto zabzučelo a z baráků začala padat omítka. Lidé se otáčí s vědomím, že jede nějaké super auto. A zpoza rohu se vynoří Golf? Já bych byl taky asi dost překvapený. Ovšem je taky potřeba říct, že tahle sranda něco stojí.
V sobotu ráno jsem vyrazil do Škrdlovic, kde se konal sraz Golfů s motorizací GTI a R. Jelikož se jednalo o první sraz, věděl jsem, že tu moc aut nebude. Ovšem k odpoledni se nás před krásným penzionem sešlo celkem 8 aut a bylo strašně super si s lidmi pokecat o vášni jménem Volkswagen. Strávili jsme spolu pár hodin a hromadně se rozhodlo, že se pojedeme podívat na blízký sraz Passatů, který od našeho penzionu byl pouhých 40 kilometrů. Na tuto cestu nás vyrazilo 6 a musím říct, že jsme si jízdu tam velice užili. Taky kdy se vám naskytne příležitost si jet spanilou jízdu 40 kilometrů v provozu se silnými auty, jako máte vy? To prostě stálo za to.
Na sraze Passatů nás přivítali hned u brány a my jsme si stoupli doprostřed celého kempu. Bylo fajn potkat tam lidi, které jsem minulý týden viděl na Vag Crew srazu. Opět jsem se se všemi rád viděl a byl jsem rád, že se uvidíme na Volkswagen Festu. Zdrželi jsme se zde na malinovku, ale vzhledem k počasí už mě začínal trochu tlačit čas. Takže se nedalo nic dělat a odjel jsem do Brna. V Brně opět v ulicích střelba z výfuku. To mě prostě nepřestalo bavit.
V pondělí brzo ráno už jen usedám za volant a mířím zpátky do Prahy, kde musím auto vrátit. Po dálnici si jedu svých 130 a přemýšlím, proč je to auto tak skvělé. Odpověď je jednoduchá. Je to obrovská sranda pro dospělé kluky. Nic víc nic míň. Z mého přemýšlení mne ovšem vyruší Ferrari 458, které mne předjíždí. Tak se s autem aspoň symbolicky rozloučím. Zapínám race mode a vystřeluji za Ferrari. Honíme se po dálnici a až těsně před Prahou odbočujeme na odpočívadlo. Pán vyleze ze svého Ferrari a okamžitě mi hlásí: „Co v tom máš proboha za motor?!“. Myslím, že tohle mluví za vše. Pak už jsem v poklidu dojel zpátky na Porsche a vlakem se vrátil do Brna.
Dlouho jsme na eRko čekali, až si ho budeme moci ohmatat, vyzkoušet, projet. Nemusím k tomu říkat skoro nic, protože se čekání vyplatilo. Ve vlaku už jen vzpomínám, jaký to bylo. A abych citoval pana Davida Valentu, kterému auto patří: „Teď už svět nebude jako dřív.“ A měl určitě pravdu…
Zde najdete video: https://www.facebook.com/paja.mkrebels.9/videos/177244273114465/
A zde ještě zvuk :-) Doporučuji si vzít sluchátka.