
Wὅrthersee Vol.2
Všichni se klepou, než se ozve první hlasité tůrování motoru, zapískání pneumatik a střílení nespáleného benzínu z výfuku. Řeč není o ničem jiném, než o odjezdu z parkoviště v podvečerních hodinách.
Přes den obrovské kolony a všude auta. Všichni se snaží dostat na nějaké parkoviště, kde si své auto zaparkují a nechají lidi, aby se kochali. Přeci jen, když už do svého mazlíka vložíte tolik peněz a času, rádi pak slyšíte, jak vám auto lidi chválí, a ještě radši když vytahují fotoaparát a kameru a pořizují snímky či videa. Je to taková menší odměna. A že na tom parkovišti bylo na co koukat.
Nebudeme si lhát do kapsy, ale nejvíc aut bylo jednoznačně Volkswagenů s označením GTI. Těch tu bylo opravdu mraky. Na každém rohu byl nějaký zaparkovaný, upravený, vystavený. Nesedět v novém Golfu, úplně bychom se ztratili v davu. Naštěstí stejných Golfů ze 7,5 verze jsem viděl dohromady asi jen pět kusů. Stejně tak jako GTD nových Golfů. Ostatních tu bylo jako máku, ale ve finále ani jeden. Tolik úprav na jednom místě. Ani jedno auto nevypadalo stejně jako hned to vedle. Různé barvy, modely, snížení, kola. Všechno jinak. Skutečně je pravda, že Golf je nejvíce všestranné auto na tuning.
Našli se i nadšenci, kterým nestačí mít M4 z konkurenční automobilky BMW. Kdepak, oni si musí dát vzduchový podvozek. A aby toho nebylo málo, tak ještě si nainstaluje ovládání podvozku do svého chytrého telefonu. Takže si odejde od vozu zhruba 15 metrů, vzpomene si, že mu auto neleží na zemi a vytáhne telefon, ozve se vzduch z měchů a auto leží na olejové vaně. Já sám jsem dosti vysazený na vzduchové podvozky a tady jsem byl jako v ráji. Každé třetí auto ho mělo. Čím níž, tím líp. Auta tancovala do rytmu slunce, a i když bylo parkoviště plné, přijížděli další a další, kteří chtěli své kousky ukázat.
Samozřejmě největší pochvaly sklidili lidé, kteří přijeli starými modely. Narazit na jedničkového Golfa, který vypadá, že právě vyjel z výrobní linky? Vůbec žádný problém. Bylo jich tu mnoho. A opět vlastně ani jeden. Úpravy od exteriéru po interiér. Jedno vyšperkované elektronikou, která i tak do auta seděla, až po závodní speciály, u kterých jsem se divil, že vůbec mají spzku a povolení vyjet na silnici, protože ta auta nejezdí, ale lítají nízko. Smutná pravda je, že českých poznávaček jsem si moc nevšiml. Asi kvůli stavu našich silnic a také STK u nás není nic lehkého. Ovšem jedna z hvězd celého parkoviště pro mě nebylo žádné super auto jako GT-R nebo M1 od BMW, ale upravený UP. Na toho jsem se nemohl vynadívat. Bylo naprosto dokonale upravené. Nic přestřeleného, ani vlastně o decentní tuning se nejednalo. A ještě nalakován do krémové barvy, no prostě paráda. A pak, že to nejde.
Mohl bych tady takhle mluvit o každém autu aspoň na několik stránek, ale fotky a video vám řeknou více.