Nový Touareg jde do války

Pár dní zpátky se představila nová a již třetí generace modelu Touareg. A je nutno říct, že Volkswagen tímto kouskem míří opravdu vysoko.


To, že Touareg patří mezi oblíbené modely, není pochyb. Že jde o model, který má velkou oblibu, o tom také není pochyb. A že Volkswagenu vydělává, o tom také není pochyb. Tak se na něj mrkneme zblízka, než se nám dostane do rukou. A to nebude trvat dlouho.

Autosalon v Pekingu. Proč zrovna Volkswagen odhalil Touarega v Pekingu a ne v Ženevě? Jednoduché. Značka spíše míří na asijský trh, protože tam má Touareg ještě větší oblibu. Proto také má Touareg takové chromové doplňky, Asie je na to tak nějak ujetá.

Už při prvním pohledu je jasné, že Volkswagen začal hezky od podlahy s novým modelem. Nějaké věci jsou na bázi staršího bráchy, ale spíše tu vidíme nové prvky, které už Volkswagen dal třeba do Arteona. Jedná se o přední masku, která je momentálně na Touaregovi opravdu mohutná a budí až hrůzu s tím, co má model pod kapotou.

Nebudeme řešit technické parametry, které stejně nikoho moc nezajímají. Rozvor je zkrátka a jednoduše větší. Takže je auto větší. To byla důležitá informace. Hned se pojďme pozastavit nad zadními světly. Tady trochu Volkswagen čichnul ke své značce v koncernu, a to k Audi. O tom není pochyb. Je to stejné osvětlení, které najdete třeba u Audi Q5. Na pátých dveřích opět najdeme široce rozprostřený nápis s názvem modelu tak, jak tomu je již u zmiňovaného Arteonu.

Přesuneme se dopředu, kde, kromě mohutné masky, máme osvětlení IQ. Light. Jak jsem již psal ve článku u Arteonu, jedná se o chytré světla, která dokáží zhasínat jednotlivé diody, abyste neoslnili řidiče, kteří jedou proti vám. Touareg má však zvláštnost, že zde máme dvě čočky. Jedna je pro potkávací světla a druhá je pro dálková světla. To není úplně běžná věc. Ale má to samozřejmě svůj význam. Není to jen o tom vidět co nejlépe před sebe, ale hlavně to souvisí s volbou režimů jízdy. Světla mění svůj světelný paprsek v široký kužel v režimu off-raod, aby vám nic neuniklo na blízko. Jiný režim nastane na dálnici, kdy světla svítí co nejdál. Vychytávek ohledně světel je tu opravdu mnoho.

Co se týká motorizací, nečekám osobně žádný velký „boom“ v podobě silného motoru. Najdeme v nabídce vznětový osmiválec, který nabídne 310 kW a točivý moment 900Nm. Pak klasicky šestiválec s výkonem 170 kW a 500Nm nebo bude možné sáhnout i po silnější verzi, která nabídne 210kW a 600Nm.

Pokud je něco, co je opravdu nové, tak je to podvozek. Ten dostal opravdu nový a lepší kabát. Oproti předchozí verzi se podvozek více soustředil na hliník a na vzduch. Bude možné zvýšit světlou výšku až o 7 centimetrů. A na dálnici při překročení rychlosti 120 km/h si auto zase samo lehne na zem. V interiéru najdeme obrovský středový displej, který je posazen nad výdechy klimatizace stejně jako u Pola. A následně dvě otočná kolečka. Jedním se budou ovládat jízdní vlastnosti, jako je způsob jízdy po silnici (sport, eco, comfort), druhé kolečko zase ovládne podvozek a je dělané do terénu (sníh, písek atd.) Obratnost auta pak ještě podpoří natáčení zadní nápravy v kombinaci s aktivními stabilizátory.

Pojďme ještě kouknout do interiéru. Tady to totiž už ani nevypadá jako ve Volkswagenu. Lidový vůz? To určitě! Volkswagen jde budoucnosti vstříc. Žádný tlačítko (to mě trochu mrzí), ale vše už naprosto digitální. Za volantem 12-palcový displej, na středu 15 palců. Patnáct palců! To je jako notebook už! No jdeme dál. Možná proto tam nejsou tlačítka, všechno Volkswagen prostě a jednoduše narval na ten velký displej, a nemám strach, že by se to tam nevlezlo. Přes displej ovládáte všechno, třeba i klimatizaci nebo vyhřívání sedadel, telefon. Prostě všechno. Ale ne tak zhurta, jedno tlačítko tu zůstalo. Hlasitost. Aspoň něco. Ovšem podle všeho není na displeji ale vedle elektrické ruční brzdy. To nám asi chvíli potrvá, než si zvyknete ztišit rádio u brzdy. A když už jsme u toho panelu - ta řadicí páka? Nějaký Audi šotek? Jako bych to už někde viděl. No nic.

No a už jen takové drobnosti, nechme si něco na osobní test. Objem kufru? To vás asi překvapí, ale opravdu je to 810 litrů! To je už takový menší bazének. Nebo dva. Z obrázků se toho moc nedozvíme, ale asi Volkswagen začal myslet i na lidi co sedí na zadních sedadlech. Což je určitě velké plus. Ceníky a vše kolem by měly být začátkem dubna puštěné do světa. Cena by měla startovat stejně jako u minulého modelu na 1,5 milionu korun. Tak uvidíme časem, čím nás Touareg ještě překvapí. Určitě má ještě skryté zbraně a šampaňské v přihrádce…

1
2
3
4
5
7
8
Volkswagen Touareg 700 5ab4a51470ceb

Přihlášení