Tiguanem na Slovensko
O akci na Slovensku jsme vás informovali. Jednalo se o Touareg sraz a my jsme si k této příležitosti půjčili Tiguan. Jaký je? Jaké bylo Slovensko?
V pátek dopoledne se odebírám na Porsche Brno, kde na mě čeká nový Tiguan. Přebírám klíčky a nic nebrání v tom vyrazit na testovací jízdu. Jednalo se o dvoulitrový motor 4Motion s manuální převodovkou. Tiguan je velký, opravdu velký. Musím říct, že jsem byl překvapený z úložného místa uvnitř. Všude je nějaká přihrádka, místo kam schovat peněženku, klíče, manželku. Myslím si, že po nasednutí, pokud si nedáte pozor na to, co kam dáváte, už to nikdy nenajdete. Co se týká jízdních vlastností, jde o SUV. Žádný zázraky v tom nehledejte. Auto jelo přesně tak, jak jsem čekal. Žádný závodník to není, ale ostudu taky neudělá. Byl jsem mile překvapen z podvozku. I na takové dálnici, jako je naše D1, jsem jel jak v bavlnkách. Absolutně nic. Podvozky umí prostě Volkswagen skvěle. V jednu chvíli jsem jel kolem dlouhé výlohy a viděl odraz auta z boku v odraze. To byl opravdu hezký pohled.
V sobotu v ranních hodinách jsem tedy vyrazil na Slovensko. Ono to tedy bylo asi 8 km za hranicemi, ale jelikož mě vítal slovenský operátor, beru to jako cestu do zahraničí. Na dálnici auto jelo skvěle. Hned jsem si zapnul adaptivní tempomat, line asistenci a auto jelo více méně samo bez mého zásahu. Přidávalo a brzdilo, jak bylo potřeba a za chvíli už jsem byl v areálu staré pískovny u vesnice jménem Sekule. Jak velké bylo mé překvapení, když jsem viděl zaparkovaných asi 35 aut značky Volkswagen a ještě k tomu všechno Touareg model. To jsem opravdu nečekal, že účast bude až takhle hojná. Mezi zaparkovanými auty jsem viděl také asi pět Touregů s českou poznávací značkou. Po úvodním shromáždění a přivítání a promluvě o bezpečnosti se auta vydala na trať. Byly zde 3 volitelné cesty. Modrá, kde byl kladen důraz na přesnost, kdy se projíždělo mezi stromy. A dále dvě červené trasy, které byly náročné jak pro auto, tak pro řidiče.
Rád bych vám popsal, jak se Tiguan s tratěmi vypořádal, ale dal jsem v Posrche slovo, že se auto k terénu ani nepřiblíží z důvodu bezpečnosti modelu a také auto bylo již prodáno novému majiteli. A své slovo jsem dodržel a také je potřeba říct, že tratě nebyly stavěny pro Tiguana s tak nízkým profilem podvozku. Touaregům však nic nebránilo v tom vyjet. Nejvíc bylo narváno v areálu, kde byl všude písek. Velké stoupání, klesání a to vše v propadajícím se písku. Instruktoři byli skvělý a každému poradili, jak se s překážkou vypořádat. Pakliže jste se s autem nevyškrábali až nahoru a cestou jste zapadli, museli jste kopec couvat a zkusit své dovednosti znovu. Na lidech bylo vidět, že si každý ujetý metr v písku užívali. Mezi auty se objevily i jiné značky jako Jeep nebo zde byl jeden Dodge RAM. Ani pro tyto vozy nebylo nic překážkou a s každým zrnkem písku si poradili. Organizátoři mysleli na vše a měli připravený i Amarok, kdyby někdo opravdu zapadnul a nemohl se už ani pohnout. Naštěstí musel Amarok zasahovat asi jen jednou nebo dvakrát.
Po dopoledních jízdách bylo v plánu focení aut na blízkém parkovišti. Ze všech aut se poskládal nápis Touareg. Což bylo super. Následoval oběd, kdy byl uvařen guláš. Od 15:00 se v areálu objevil balón, který odvážlivce posílal k nebesům. To už jsem bohužel neměl možnost vidět, byl jsem nucen se vrátit zpátky do Brna.
Akce to byla vydařená, auto bylo skvělé, prostě a jednoduše všichni si to užili a o to přeci šlo.