Auto měsíce dubna

Miroslav Jelen se při své cestě do Brna zastavil za námi do Volkswagen clubu, abychom spolu shlédli jeho Pašíka. A když už tu byl, bylo jasné, že auto měsíce dubna máme přímo před nosem. Sraz byl odpoledne na jednom odstrčeném parkovišti. Na první pohled bylo jasné, že nejde o tuctovku, ale o opravdové monstrum, které někdo vytáhnul z hlubin, aby ukázalo, že Volkswagen v zámoří dělá jiný srandy než tady...

Tentokrát Vám tedy přinášíme rozhovor o Mirkově nadupaným Passatovi.

Jaká byla cesta?
V pohodě. S tímhle autem se jede skvěle, svižně. A po dálnici jsi tady za chvilku i z Tábora.

Tak copak sis přivezl do Brna?
No tak vidíš ne? (smích) Je to Passat B6, a to v R-GT.

Co v tom máš za motor?
Je v tom docela dost no. Je tam 3,6l šestiválec a po úpravě má 310 koní pod kapotou. Pokud jde o výkon, tak se tu budeme bavit o 228 kW a před úpravou tam bylo jenom 200 kW.

Můžeš být trochu konkrétní k té úpravě?
Jasně. Má to nerezový výfuk a je to trochu nachipovaný. Ten chip tomu motoru dal ještě dalších 12 koní navrch.

Jak jsi s tím spokojený?
Hodně. Je to střela. Jezdí to dost slušně. Až samozřejmě na nějaké ty opravy, ale je to benzín, takže je to rychlý a o to mi šlo. A jízdní vlastnosti pěkný (smích). Je to rychlý, výkonný, je to zkrátka něco jiného, než běžně potkáš nebo řídíš.

Jak dlouho to u tebe parkuje?
Už asi rok mi říká pane. Nebo spíš já jemu (smích).

Kolik byla pořizovací cena? A neříkej mi přesnou částku raději.
Tak to bych ti samozřejmě ani neřekl (smích). Ale pokud bys to chtěl, tak musíš mít v peněžence něco okolo 300 tisíc.

Předpokládám, že máš sekvenční převodovku, je to tak?
Jo. Je v tom klasická DSG převodovka, která se teď dává do Volkswagenů. Plus tam mám řazení pádly pod volantem na styl F1.

Proč zrovna Volkswagen Passat?
Líbí se mi, je decentní. Není ani moc drahý jako koncern. Luxus je tam taky. Najdeš v tom autě zkrátka všechno, co čekáš, za celkem rozumnou cenovku. A ještě k tomu zrovna tenhle model má bodykit R-GT, který se v České republice nevyrábí ani nedělá, takže tuhle verzi ani u nás moc neuvidíš. Spíš skoro vůbec. Tím, že je to ještě R-GT, tak je celé auto ještě o 30 mm snížený. Takový různý srandy, no.

Nějaké úpravy máš ještě v plánu? Nebo už ti to tak stačí?
Velký úpravy už asi ne, jenom časem bych rád změnil barvu, abych podtrhnul celkově to auto. Protože jinak, jak říkám, jsem s tím spokojený tak, jak to je.

O jaké barvě přemýšlíš?
Trochu si hraju s myšlenkami na bronzovou nebo hnědou. S tím, že bych pak v budoucnu tomu dal zlatý doplňky - kola, komponenty motoru a tak. Sedačky kdyby byly z jiné kůže, bych se asi tak moc nezlobil.

Když je to auto z USA, má omezovač rychlosti?
Bohužel, nebo vlastně možná bohu dík, má to omezovač na 215 km/h. A než se zeptáš, tak ano, už jsem s tím jel až na omezovač. A nejhorší je, že to jede na pětku a tu šestku to tam prostě nedá no.

Omezovač se tedy vypnout nedá?
On tam je hlavně kvůli tomu, že je to auto na sprinty. Takže u něj nejde o maximálku, ale spíše o to zrychlení. Proto to má zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy. Normálně by to bylo okolo šesti vteřin. A taky ruku na srdce, 215 km/h bohatě stačí.

Takže teď valíš na sprinty?
Jo. Přijel jsem do Brna auto zase na dráze provětrat. Takže rovnou jedu na dráhu a trochu to tam vyhrát.

Tak jo, díky moc a ať se daří. Hlavně ať to správně jezdí a dělá jenom radost.

 

Přihlášení