Nejluxusnější Volkswagen ve verzi GTE

Volkswagen snažící se prosadit v segmentu mobility budoucnosti hodně sází na elektromobily. Jejich čas ještě tak úplně nenadešel a jakýmsi mezikrokem je tak hybridní pohon. Populární označení GTE tak nyní dostává i nejluxusnější současně vyráběný Volkswagen. Jde o model s 245 koňmi a proklamovanou spotřebou spotřebou 2,3 litru na 100 km...

 

Mluvíme samozřejmě o modelu Phideon, který na čínském trhu není žádným nováčkem. Přesto se ukázal znova na právě probíhajícím šanghajském autosalonu. Phideon dostal nový kabát a plug-in hybridní motorizaci, která nese klasické označení GTE. Stejně tak jako v Evropě, došlo ke spárování elektromotoru a spalovací jednotky. S tím rozdílem, že nebyla použita klasická 1.4 TSI, ale větší a výkonější 2.0 TSI.

A výsledek? Jde o nejvýkonnější plug-in hybrid, který kdy automobilka Volkswagen představila s logem GTE. Celý palivový systém dává 245 koňských sil, tedy ještě o něco více, než evropský Passat GTE. Točivý moment se dotýká hranice 500 Nm. A přesto, že jde o docela velký vůz, bude dynamika jízdy určitě velkým tahákem. Volkswagen však s přesnými čísly ještě nepřišel.

Pokud se budeme bavit o spotřebě tohoto modelu, norma by měla být 2,3 litru na 100 km. Ale ruku na srdce, s těmito hodnotami asi v reálném provozu počítat nemůžeme. Celkový dojezd byl nastaven na 850 kilometrů, což je úctyhodné pro manažerskou limuzínu, ovšem na samostatný elektrický bezemisní pohon je udáváno pouhých 50 kilometrů, a to je pro změnu velmi nízká hodnota. Samotný elektromotor disponuje výkonem 91 kW, takže něco okolo 124 koní.

Nikoho už asi u Volkswagenu nepřekvapí, že si majitelé mohou zvolit ze tří jízdních režimů. E-Mode, kde je zapojen jen elektromobil, ale také už zmíněný hybridní pohon, u kterého se tedy využívá obou dvou hnacích sil. Na dobití baterií by měly stačit dvě hodiny, ale automobilka zatím mlčí o požadovaném příkonu.

Phideon GTE je tedy vůbec první plug-in hybridním vozem vyrobeným v Číně. Od běžné verze, která už na trhu je, se výrazně neliší. Jsou tu jen drobné detaily, jako jsou aerodynamičtější kola, diodová světla ve tvaru písmene C pro denní svícení. Uvnitř pak přibylo jen tlačítko na středovém tunelu a v palubním počítači jsou nové funkce.

Samozřejmě nemůžeme zapomenout na to, že Phideon je nejvyšší modelová řada, takže bohatá výbava je už ve standardní verzi. Jde například o head up displej, prémiový audio systém, aby vás slyšeli na míle daleko nebo 9,2 palcová obrazovka. Pokud vám ovšem tato verze a výkon nebudou stačit, je tu i varianta třílitru V6 TSI, který nabídne 300 divokých koní a pohon 4x4.

Přihlášení