Nový golf míří do světa

 

Tak jsme se dočkali a nastal den, kdy i my jsme se podívali na zoubek novému Golfu. A ve zkratce je to další krásný Golf, kterého chcete mít doma za každou cenu.

 

 

Ve středu odpoledne míříme na salón, kde na nás už čeká nový Golf. Cestou tam už skoro ani nedýchám a připravuji si foťák. Vcházíme na salón a je tam. Stojí tam a okamžitě se do toho auta zamilujete. Pokud ne, jste divní. U tohoto auta ovšem platí, že barva dělá auto. A na vystaveném modelu byla Kurkuma yellow. Ta krásná žlutá, která byla vidět na fotkách z předváděček nebo jakou má Volkswagen na oficiálním webu.

DCM0007

Je to zkrátka mazlík, který bude dělat jen parádu. Je omlazený, odlehčený a vše prostě na první i poslední pohled ladí. Auto působí jako klasický Golf, ale stejně je v něm něco víc. Těžko se proto hledají slova. Typické zadní céčko v karoserii Golfu, na které jsme zvyklí už dlouho, je posunuto ještě blíže k dokonalosti a ladí k němu i víčko nádrže.

DCM0029


Jelikož se tu bavíme o Golfu, který je nejvšestrannějším autem vůbec, nabídka motorizace a výbav je obrovská. A ta světla? Skvělá. Změnila se a určitě to nebyl krok zpět. Přední světla se už spíše podobají písmenu L, ale vůbec ničemu to nevadí. Volkswagen přešel z xenonů na kompletní LED svícení. Díky tomu se lehce pozměnil přední nárazník. A snímač adaptivního tempomatu se přesunul do čelního znaku. A musím za sebe říct, že funguje skvěle. Volkswagen se zaměřil na konektivitu a nové technologie. Asistent pro jízdu v kolonách by měl do 60 km/h zautomatizovat řízení a popojíždění. Bohužel při našem testování vozu v Brně nebyla zrovna nikde kolona.

DCM0004

Na testovací jízdu jsme dostali 1,4 TSI v bílé barvě. Hned poté co jsme se usadili v autě, nás zarazila tvrdost sedaček ale o 5 minut později nám to už ani nepřišlo a zvykli jsme si. Byl strašně super pocit, že Golf, kterého jsme měli, měl "nalítáno" 14 km. Slovy čtrnáct kilometrů! To auto si ještě pamatovalo Německou krajinu. Motor je tichý. Jakože opravdu hodně tichý. Když jsme auto fotili a měli nastartováno kvůli světlům, slyšet bylo jen lehké šepotání. Je to prostě Golf. To auto mě vždycky bavilo, baví a bavit mě bude. O tom ten Golf je, a proto je tak oblíbený. A tento model nebude výjimkou.

DCM0044

A i když jde o hatchback, nedá se říct, že by vevnitř nebylo místo. Určitě v tom uvezete rodinku na výlet, na dovolenou. Vzadu je dost místa na nohy. Zavazadlový prostor je také obstojný. Hrana zavazadlového prostoru je možná trochu vyšší. S motorizací, kterou jsme měli my, se dá slušně jet za nějakých 7 litrů po městě, ale s prakticky nulovým nájezdem nezaběhnutého motoru, jsou tyhle informace velmi orientační. Se zrychlením je to už trochu horší, protože je vše nataveno tak, aby auto bylo ekonomické. Proto se dynamičtější akcelerace dočkáte až kolem 2800 otáček.

DCM0058

Co se týká výbavy, jak už jsme jednou psali, opravdu dominuje celému kokpitu střední displej, který má na pohled hezkou grafiku. Dozvíte se z něj vše podstatné i o aktuálním stavu auta. Spotřebu, aktuální trasu, ujeté kilometry, poslední tankování a další. Nevěděli jsme, zda můžeme ovládat infotainment gesty. A buď to zkrátka nešlo, nebo to nebylo zaplé. Těžko říct. Ale bez úspěchu jsme před ním opakovaně mávali rukama a k ničemu to nevedlo. V interiéru je ve velké míře použit měkčený plast, který působí lépe, než na co jsme v předchozích modelech byli zvyklí.

DCM0081

Sečteno a podtrženo. Já ho chci.

Druhý názor:

Testování nového Golfu, tedy modelu MK 7.5, jsem si užil pouze z pozice spolujezdce, ale i tak ve mně auto zanechalo značný dojem. Nemohu ovšem říci, že by tento byl bez výjimky pozitivní.

Nový Golf vypadá výborně. Exteriéru není co vytknout a především žluto-zlatá barva kurkuma yellow ho dělá ještě o stupeň přitažlivějším. Jsem fandou ostrých linií, a proto jsem rád, že se k nim koncern obecně vrací a ani nový Golf není výjimkou. Přední maska působí lehce a svižně, záď je díky led světlům dostatečně moderní. Pohled z profilu pak odhalí hluboce zakořeněnou DNA Golfu – charakterictický „C“ sloupek protažený obloukem od předních dvěří přes zadní část opět k přednímu blatníku. Zkosení blatníků je takové, aby byly v jedné rovině s koly. Vše ostře řezáno.

Interiéru dominuje velký panel infotainmentu. Přehledný a praktický display naštěstí nevypadá jako omalovánka, přesto nabídne zajímavé barevné detaily. Nepovedlo se nám ověřit ovládání gesty. Buď nefungovalo, nebo jsme jej (pravděpodobněji) nedokázali aktivovat. Stejně to nebyla věc, na kterou bychom se první jízdou chtěli soustředit. Nadchlo mě využití měkčeného plastu na palubní desce. Autu to dodá mnohem luxusnější nádech. Zpětné zrcátko bez vnějšího rámečku vypadá elegantně a je to jeden z těch drobných detailů, kvůli kterým se do nového Golfu budete těšit. Jinak nečekejte od interiéru nic, co by okamžitě nevolalo: „Já jsem Volkswagen, jsem konzervativní, moje linie jsou čisté, a praktické.“ Bohužel i trochu nudné.

A přesně to platí o celém autu. Golf MK 7.5 ve standardní výbavě s motorem 1.4 TSI je prostě skvělé auto v kategorii průměrnosti. Nečekejte, že se po Vás někdo otočí, i když jedete zbrusu novým autem. Nikdo se neotočí. Auto prostě tiše zapadne do provozu. Bude jím lehce proplouvat, bude Vás na slovo poslouchat, bude Vám dopřávat maximální komfort středně malého auta, ale nebude v něm vyčnívat. Budete se moct opřít o jeho výborné jízdní vlastnosti a tak si užijete i jízdu mimo město, ale nebude Vás to asi tolik bavit.

Tohle ve Volkswagenu samozřejmě dobře vědí, a proto nebude dlouho trvat a na salonech se objeví varianty s označením GTI a R. Faceliftovaný model dostane zase o něco výkonnější motorizace, takže tady už je opravdu na co se těšit. Stejně tak se dočkáme varianty s elektrickým pohonem nebo CNG. Golf opět naplní heslo o modelu, který umí nabídnout každému něco.

 

Přihlášení