Arteon na scénu!

Tak je to tady. Včera se Arteon dostal v Ženevě na scénu a nám se zastavilo srdce. Volkswagen dostál všech slibů a Arteon je ve všech směrech dokonalý. Dost možná se jedná o zatím nejhezčí model, který kdy opustil továrnu Volkswagenu...

 

Den 6.3.2017 se zapíše jako den, kdy na scénu vstoupil Arteon. Už při samotném příjezdu na plošinu nikdo v hale skoro ani nedýchal a všichni se snažili pochopit jak je tohle možné. Volkswagen opět dokázal, že nezůstane v pozadí a prostě udělal auto, které na první pohled budete chtít mít v garáži. Už jen samotná přední maska s chladičem a světlomety vypadá tak, že ve Vás probouzí něco, co nedokážete popsat. Chromová mřížka, prodloužené světlomety, průduchy na chlazení brzd. Zní to jako divočina, ale v tomto případě všechno do sebe dokonale zapadá. Objevil se názor, že když se spojí světlomety s chladící mřížkou, může auto vypadat, že se směje a je komické. No a není to vůbec pravda.

Arteon vsadil na pětidvéřový fastback. A určitě to nebyla rána vedle. Když se na auto podíváme z boku, uvidíme v designu GT rysy. Jsou ostré, dynamické, prostě agresivní, stejně jako by mělo být agresivní každé Gran Turismo. Mělo by Vám to dát pocit, že řídíte něco, na co se lidi budou koukat jako na závodní auto. Tento dojem je ještě umocněn 20-ti palcovými koly a decentním spoilerem na zádi.

Arteonem se budete moci bez obtíží vydávat na každodenní jízdy do víru městského provozu. Určitě by se mu volná silnice někde v podhůří alpských velikánů zamlouvala více, ale do práce Vás doveze s garácií také. Vnitřní prostor je ale dimenzován spíše pro čtyři pasažéry, tak se nenechme zmást. Tohle je auto pro manažery, ředitele, pro milovníky krásného designu...ne pro pětičlenou rodinku na výletě do nákupního centra. Arteon je přirozeně vybaven všemi moderními technologiemi a asistenčními službami, které už ale dobře známe. Zde se žádné překvapení alespoň na první pohled nekoná.

Nahlédněme alespoň v rychlosti do interiéru. Stejně jako v posledním modelu Golfu i zde mu dominuje 9,2 palcový displej. Malou odlišností je ovšem budík s analogovými hodinami, jehož praktický význam nám trochu uniká, ale Arteonu jsme ochotni odpustit mnohé, pokud to zapadá do jeho designového rukopisu. Interiéru není moc co vytknout. Tedy pokud jste již někdy nějaký Volkswagen viděli a tenhle styl se Vám zamlouvá. Místy se projevuje vliv modelu CC, ovšem v tomto případě nám to vůbec nevadí. Tradiční budíky za volantem nahradil 12,3 palcový displej, na němž si můžete kombinovat obrazovky podle toho, co zrovna v danou chvíli potřebujete vidět.

Arteon působí na první pohled opravdu dobře a je vidět, že nic se nenechalo náhodě a vše do sebe krásně zapadá.

Určitě nenecháme tímto článkem Arteon spát a podíváme se mu v budoucnu určitě ještě více na zoubek. Protože my sami bychom ho chtěli...

DB2017AU00545 small

DB2017AU00546 small

DB2017AU00549 small

DB2017AU00552 small

DB2017AU00553 small

DB2017AU00556 small

DB2017AU00568 small

DB2017AU00577 small

DB2017AU00578 small

DB2017AU00579 small

DB2017AU00606 small

DB2017AU00622 small

Přihlášení