Ženevský autosalon 2017

Ženevský autosalon je za dveřmi a už bere za kliku. Během několika hodin se otevřou brány a automobilky budou opět přitahovat pozornost novinářů, fotografů a oči návštěvníků. Zkrátka v sázce je mnohé. Tento salon je totiž nejprestižnějším kolbištěm výrobců automobilů v Evropě a možná i na celém světě...

Autosalon, jenž se pořádá každý rok na stejném místě – konkrétně na břehu Ženevského jezera – je zcela určitě nejprestižnějším autosalonem v Evropě. Patří do skupiny tzv. Grand Slamu, tedy mezi 5 nejvýznamnějších akcí tohoto druhu. Sem se dále řadí autosalony v Paříži, Detroitu, Tokiu a Frankfurtu. První autosalon se v Ženevě uskutečnil již roku 1905 a zúčastnilo se jej 59 vystavovatelů. Mezi exponáty se však tehdy řadila i jízdní kola. Nedlouho poté, roku 1924, už zde bylo k vidění na 200 vystavovatelů a autosalon tím získal mezinárodní dimenzi. Konal se každý rok s výjimkou druhé světové války.

A proč je ženevský autosalon tím, čím je? Je to prosté. Po celém světě se uskuteční ročně několik tisíc výstav, ale za celou dobu svého trvání si tento autosalon udržel svoji nestrannost. Švýcarsko, které patří mezi bohaté státy, se pyšní svojí neutralitou a zároveň nepatří mezi tradiční výrobce automobilů. Pokud se na autosalonu objeví švýcarská značka, jde převážně o kusovou záležitost. Takže všichni vystavovatelé si jsou zde na „neutrálním území“ rovni. Švýcarský trh je naopak pro mnohé automobilky lákavou destinací. Proto se tu chce každý vystavovatel patřičně vytáhnout. K tomu ještě musíme připočíst obrovskou návštěvnost autosalonu, která se v posledních letech pravidelně pohybuje okolo hranice 700 tisíců návštěvníků.

Ženevský autosalon je tak vždy zárukou velké pozornosti médií i veřejnosti a to napomáhá úspěšnému startu nových modelů. Ne vždy je ale úspěch při představení provázen dalším úspěchem v podobě prodejů. Kupříkladu Volkswagen Phaeton byl velkolepě představen právě tady v roce 2002 jako vůz, který sdílel techniku s později uvedeným Bentley Continental a který měl být ztělesněním luxusu s VW na kapotě. Ačkoliv později uvedený Bentley zákazníky přesvědčil, to samé nemůžeme říci o Phaetonu, který i když nabídl motory jako V12 a V10 TDI, prodejní úspěch neslavil a po třech letech plných neúspěchu byl třeba v USA stažen kompletně z nabídky. Dnes je tento model již pouhou připomínkou nevydařeného pokusu prezentovat Volkswagen v luxusním segmentu a byl bez náhrady zrušen.

Uvidíme však, jestli Volkswagen znovu vstoupí do stejné řeky i s novým modelem Arteon. Ten bude v Ženevě představen již zítra, tj. 7. března v 10:05 a Volkswagen bude odhalení vysílat živě. My budeme samozřejmě přenos sledovat a budeme si přát, aby se neopakovala historie Phaetonu...

f0683d5bf758ebcc19c30d7cdd8afb11

screen shot 2016 09 29 at 07.19.43

volkswagen t cross

vw id buzz d 0393

2013GenevaAutoShowJo TzFDbK4rl

Přihlášení