Světová premiéra Arteonu v Ženevě

Tak se nám to blíží a nový Arteon spatří světlo světa na ženevském autosalonu, který se bude konat od 9. do 19. března. Všechny automobilky chtějí na tomto svátku aut něčím zaujmout a ukázat, že na automobilový trh patří. Ani Volkswagen není výjimkou, a proto nasadil svoji nejnovější zbraň s poetickým jménem Arteon...

 

Volkswagen mezi své modely přidává úplnou novinku. Mělo by se koncepčně jednat o nástupce modelu CC, z něhož by si měl vzít jen to nejlepší. Takže budeme moci zapomenout třeba na to, jak špatně se do CC nastupuje, a že si hlava nejednoho majitele dala občas dostaveníčko se střechou, protože ruku na srdce, moc místa k pohodlenému nástupu do auta tam není. Ale zpět k tomu oč tu běží.

Arteon by se dal s trochou nadsázky označit za „něco jako Gran Turismo“. Vyplní totiž mezeru, která vznikla po odstavení Phaetonu. Designeři si trochu povolili opasky a udělali auto, které až uvidíme v běžném provozu, nás prostě zaujme a budeme ho chtít. Spojili při tom poněkud avantgardní design s vysokou úrovní variability. A výsledek? Ostré rysy, které přesně takovým autům, jakým je Arteon, hodně sluší a výrazné křivky na zádi auta, nenechají nikoho v klidu. A to samozřejmě není vše.

Arteon má být ve všem nový. Přední maska by se měla jasně odlišovat od všech dosavadních modelů Volkswagenu a jde si svou vlastní cestou. Přední LED světlomety se světly pro denní svícení jsou navrženy tak, aby dokonale ladily a splývaly v jeden celek s chromovanými příčkami masky chladiče a kapoty motoru. Zkrátka dokud se auto na vás nepodívá, nebudete moc vědět odkud, se na vás rozsvítí.

V interiéru bychom pak už měli více poznat konzervativní rukopis koncernu. Lze očekávat dostatek místa na hlavu a nohy. Dále by se tu měla objevit 9,2 palcová obrazovka infotainmentu, kterou Volkswagen představil poprvé v novém Golfu. V interiéru určitě nebude chybět nějaká ta imitace dřeva. Arteon má být vlajkovou loďi Volkswagenu pro Evropu, takže na výbavě se zřejmě nešetřilo. Ovládání gesty, adaptivní podvozek, bezpečnostní systémy, to vše zkrátka Volkswagen umí a všichni to dobře víme.

Co se týká toho, co najdeme pak pod kapotou, tak si můžeme vybrat z dost zajímavých motorů. Arteon jako druhý dostane pod kapotu čtyřválec 1.5 TSI se 110 kW, který se poprvé objevil v novém Golfu. Pak tu bude ještě dvoulitrový benzinový motor se 140 kW. Pokud zabrousíme k naftě, bude k dispozici několik variant, ale žádná nepřekvapí. Vše bude vycházet z 2.0 TDI. Arteon dostane samozřejmě sedmistupňovou DSG převodovku. Američtí zákazníci s ní nebyli spokojeni, stěžovali si na hladkost řazení, a proto dostanou do vrcholného dvoulitru hydrodynamický měnič od Aisinu se šesti rychlostmi.

V Ženevě pak Volkswagen představí ještě nové asistenční služby. Ale my už se stejně budeme těšit na nový facelift Pola.

 

01

02

DB2016AU01055 small

Přihlášení