Technická data nového Golfu jsou tady!

Technická data nového Golfu jsou tady!

Ceník nového Golfu je už nějaký ten den dostupný a tudíž nejsou ceny žádným tajemstvím. Teď máme ale konečně k dispozici také tabulku technických parametrů. A ta v některých případech slibuje, že se máme na co těšit...

Volkswagen na český trh přichází hned s několika novinkami, jako jsou nový motor s litrovým tříválcem, místo dříve používaného motoru s obsahem 1.2l a na to hned navazuje motorem s obsahem 1.5l s označením Evo.
Základní cena hatchbacku se pohybuje okolo 411 tisíc korun a pro verzi Variant je potřeba připravit si jen o něco málo více. Za dalších cca 30 tisíc korun tak dostanete praktický rodinný vůz. Nový Golf se u nás bude prodávat s trochu jiným motorem než v sousedním Německu. U našich sousedů se totiž litrový motor prodává s výkonem 63 kW, u nás motor dostal pod kapotu 81 kW, a to už je přeci jen rozdíl. Golf to s touto motorizací výtáhne z 0 na 100 km/h za 9,9 sekund. S ním Vám už žádné volné místo na parkovišti tedy zaručeně neunikne. Maximální rychlost udávaná výrobcem je 196 km/h a s tím taky na dálnici ostudu neuděláte. V benzínových verzích budou tedy motory 1.0 TSI, 1.4 TSI a 1.5 Evo. Připraveno je několik stupňů úrovně výbavy a možnost volby mezi sedmistupňovým automatem nebo šestistupňovou manuální převodovkou. O motoru 1.5 Evo toho zatím moc nevíme, protože tabulka se specifikacemi dostupná není. Každopádně se těšíme, čím nás Volkswagen překvapí.

Když se koukneme na vznětové motory, budou to klasické verze 1.6 TDI, 2.0 TDI a samozřejmě tu nesmí chybět 2.0 TDI 4Motion. S motorem 1.6 TDI pod kapotou to na stovku vytáhnete za 10.2 sekundy, pokud ovšem zvolíte silnější motor, tak se tu budeme bavit o 8,6 sekundy a to přeci jen rozdíl je. U prvních dvou motorizací si motor vezme okolo 4 litrů nafty na 100 kilometrů, což je opravdu slibná hodnota. TDI 4MOTION si pak vezme 4,8l. Základní modely budou startovat na půl milionu korun, ve verzi R-line to bude spíše kolem 600 tisíc a u modelu R-line 4 Motion necelých 700 tisíc korun.

Tak a teď ta legrace. Tentokrát se už trochu odrazíme ode dna a proletíme se. Volkswagen nabídne 3 sportovněji laděné motory, a to GTI 2.0 TSI, R 2.0 TSI a GTD 2.0 TDI. První dva mohou letět po silnici až 250 km/h a poslední to vytáhne jen o trošku míň na 231 km/h. Nejsilnějším mazlíkem je eRkový model , který rychlosti 100 km/h dosáhne za 5,1 sekundy a to, musíme uznat, už je hodně rychlé. GTI to zvládne za 6,4s a GTD za 7,5s. Když se koukneme na spotřebu , tak je potřeba se smířit s tím za rychlost se u čerpacích stanic připlácí. Motor s eRkem si vezme 7,9 litru na 100 km, ale věříme že si je vezme oprávněně. GTI si klasicky nebere moc ani málo na svůj výkon a zde se bavíme o 6,4l na 100 km (podle nás spíše s lehkou nohou). A GTD je opět ušlechtilé takže si vyžadoní jen 4,4l na 100 km. Raději si ale počkejme, co s těmito hodnotami udělá opravdový provoz. Asi se nedá čekat, že realita bude odrážet papírové hodnoty, ale když už si koupujeme sportovní model, spotřeba nebude ten nejdůležitější parametr, že? Golf R 2.0 TSI má základní cenu lehce pod miliónem. Zbylé dva modely se drží kolem 700 tisíc Kč.

DB2016AU00945 small

DB2016AU00946 small

DB2016AU00950 small

DB2016AU00947 small

 

Přihlášení