Volkswagen a motory TGI
Co je vlastně motor s označením TGI? V čem je lepší palivo s označením CNG než LPG? Jaké výhody takový motor má a proč? Pojďme se na to spolu podívat.
Volkswagen a TGI
Myšlenka, že se začnou vyrábět auta na CNG, což je stlačený zemní plyn a benzín, se objevila v květnu roku 2013. A teprve za poslední rok se toho Volkswagen opravdu chopil a v jejich nabídce najdeme již 3 modely, které tyto motory nabízí. Jde o modely Up, Golf a Golf Variant. Všechny tyto tři modely jsou k dispozici s motorem TGI. V čem jsou hlavní výhody?
Motor s označením TGI je stavěný primárně na zdroj paliva ve formě stlačeného zemního plynu (CNG), toto palivo se řadí mezi nejčistější varianta pohonu pro spalovací motory. TGI motory jsou ve výsledku kombinací turbodmychadla a přímého vstřikování zemního plynu, čímž neztrácí auto ani na výkonu a nezatěžuje životní prostředí.
Jeden z významných rozdílů oproti klasickému spalovacímu motoru jsou náklady s tímto spojené. Podíváme-li se na to z hlediska financí, dá se říct, že náklady na jízdu s pohonem na CNG jsou o polovinu nižší než v případě nafty či benzínu. Je to dáno jak nízkou spotřebou TGI motorů tak i tím, že CNG spadá do zvláštní kategorie, co se týká spotřební daně na zemní plyn. Ta se určitě do roku 2020 měnit nebude.
Další výhodou je, že auta na zemní plyn, tedy i TGI motory, mají u pojišťoven nižší povinné ručení. A to z toho důvodu, že výkon je sice velký ale motor má malý objem. U nás se totiž obvykle více hledí na obsah motoru než na kW.
Tankování paliva je stejné jako u běžných modelů. S tím rozdílem, že pod společným víčkem se nachází vstup pro obě palivové nádrže. Jedna je tedy na benzín a druhá je na CNG. U většiny stanic už si CNG natankujete sami bez přivolání obsluhy a tankování trvá stejný čas.
Tak co, zaujala vás myšlenka, že příští auto bude s TGI motorem?