Nový e-Golf nabídne dvojnásobnou dojezdnost
Světovou premiéru dnes zažil model e-Golf v Los Angeles. V případě modelu e-Golf se jedná o automobil zcela poháněný elektřinou. Nejnovější generace se bude oproti svému předchůdci pyšnit až dvojnásobným počtem kilometrů, které zvládne ujet na jedno nabití. Volkswagen hovoří o metě až 300 km...
Hned na úvod upřesněme, že se zatím jedná o hodnotu „tabulkovou“. Abychom zůstali realisty, bude zapotřebí smířit se s hodnotou zřejmě o něco nižší, a to především na základě jízdního stylu řidiče a okolních podmínek. V každém případě hraje zásadní roli, že Volkswagen se model pro rok 2017 rozhodl osadit zcela novou li-ion baterií, jejíž kapacita byla ze 24,2 kWh navýšena na 35,8 kWh. Díky speciálním rychlonabíjecím stanicím (40 kW) může být baterie vozu nabita na 80% kapacity do jedné hodiny. Při běžném nabíjení přes noc (7,2 kW), baterie dosáhne 100% nabití do šesti hodin.
E-Golf představí také efektivnější technologii přeměny elektrické energie z baterie na hnací sílu vozu. Motor tak bude disponovat výkonem 100 kW, což je o 15 kW více, než nabízí současný model. Díky tomu se zvýší i maximální točivý moment motoru, a to z 270 nM na 290 nM. Tabulková hodnota udává spotřebu přibližně 12,7 kWh na 100 km a samozřejmě se pyšní nulovými emisemi. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne nový model za slušných 9,6 sekund a nejvyšší rychlost by se měla pohybovat na úrovni 150 km/h.
Bez zajímavosti není ani to, že mnoho novinek z omlazeného Golfa bylo implementováno i do jeho plně elektrického brášky. Týká se to především nového designu přední a zadní části vozu a předních a zadních LED světlometů.
Uvnitř nalezneme devíti-palcový display infotainmentu, který nabídne plnou podporu pro ovládaní gesty. Mezi další významené prvky dostupné pro nový e-Golf se řadí podpora App Control (pro připojení mobilních zařízení), online služba e-Remote (dálkové ovládaní baterie nebo klimatizace) a navigace Discover-Pro (standardní výbava). Počítá se také s dostupostí řady jízdních asistentů například pro jízdu v koloně nebo chránící před čelním nárazem.
E-golf v modelové verzi 2017 v tuto chvíli není dostupný ani pro předobjednávky. Je tak tedy možné, že může dojít k úpravě některých parametrů a neznáme ani předpokládané ceny či dostupnost na českém trhu. V segmentu elektrifikovaných vozů však tento model může pro Volkswagen znamenat velký skok kupředu a výrazně podpořit stále silnější orientaci značky na elektromobilitu.