Ogier/Ingrassia slaví vítězství v domácí rallye

Posádka týmu Volkswagen Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) slaví domácí vítězství, které má cenu zlata. Svým 36. vítězstvím v kariéře učinila rozhodující krok k získání titulu v mistrovství světa v rallye (FIA WRC). Trojnásobní mistři světa od začátku dominovali Rallye Francie na Korsice a nedali následujícím posádkám na druhém (Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B, Hyundai) a třetím místě (Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N, Volkswagen) žádnou šanci.

Posádka Ogier/Ingrassia byla nejrychlejší v pěti – většina z nich se jela v prvním soutěžním dni – z celkem deseti rychlostních zkoušek. Svým čtvrtým vítězstvím v sezoně a celkově 40. triumfem pro Polo R WRC v 49 soutěžích zvýšila svůj náskok v mistrovství světa v rallye v hodnocení jezdců a spolujezdců na 68 bodů. Jedinými konkurenty v boji o titul jsou už jen Mikkelsen/Jæger a Neuville/Gilsoul. Třetí dvojice v barvách týmu Volkswagen, Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), dokončila Rallye Francie na čtvrtém místě – a nyní již nemá žádnou naději na titul.

Vítězstvím na Korsice učinili Sébastien Ogier a Julien Ingrassia velký krok směrem k mistrovskému titulu. K tomu, aby již v nadcházející rallye ve Španělsku mohli být s předstihem korunováni už počtvrté v řadě mistry světa v rallye, jim stačí dojet na třetím místě a získat jeden bod z Powerstage. Jejich jedinými zbývajícími rivaly jsou Andreas Mikkelsen/Anders Jæger a Neuville/Gilsoul – se ztrátou 68 a 83 bodů.

Vítězství ve všech rychlostních zkouškách prvního soutěžního dne – to se před posádkou Ogier/Ingrassia od prvního startu týmu Volkswagen v Rallye Monte Carlo 2013 ještě nikomu nepodařilo. Byl to zároveň klíč k úspěchu. Trojnásobní mistři světa si takto vypracovaný náskok udrželi s chladnou hlavou až do cíle, s přesností téměř na sekundu. Přitom hrály důležitou roli podmínky panující v sobotu a neděli, kdy byl výběr pneumatik zkomplikován deštěm a zčásti oschlým, zčásti vlhkým povrchem tratí rychlostních zkoušek. Ogier/Ingrassia i jejich týmoví kolegové Mikkelsen/Jæger a Latvala/Anttila měli při výběru soutěžních pneumatik Michelin šťastnou ruku.

Také Volkswagen má v nadcházejícím podniku mistrovství světa v rallye ve Španělsku první mečbol v boji o titul mistra světa v hodnocení konstruktérů. K tomu, aby již tam značka z Wolfsburgu slavila titul, musela by získat o 20 bodů víc než její největší pronásledovatel Hyundai. Volkswagen by tak vybojoval již počtvrté v řadě titul mistra světa v nejdůležitější disciplíně motoristického sportu po Formuli 1. Dva nominovaní jezdci jednoho výrobce – v týmu Volkswagen to jsou Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala – mohou dohromady nasbírat maximálně 43 bodů.

Skvělý dojem zanechal v Rallye Francie také Andreas Mikkelsen. Nor ve službách Volkswagenu si zajistil 19. umístění na stupních vítězů ve své kariéře, bez výjimky s vozem Polo R WRC. Společně se spolujezdcem Andersem Jægerem odjeli s přehledem celou soutěž a až do cíle vyvíjeli velký tlak na Thierryho Neuvilla na druhém místě, který je zároveň konkurentem v boji o druhé místo v mistrovství světa jezdců a spolujezdců. Pro posádku Mikkelsen/Jæger to bylo páté umístění na stupních vítězů v letošní sezoně.

Druhým místem v Powerstage posbírala posádka Mikkelsen/Jæger důležité body pro boj o druhé místo v mistrovství světa, a ponechala tak i souboj o nejvyšší příčku otevřený. Kromě dvou bonusových bodů pro norskou dvojici přibyl další bonusový bod na konto vítězů rallye Ogier/Ingrassia, kteří v závěrečné Powerstage vybojovali třetí místo. Posádky týmu Volkswagen získaly bonusové body již 88krát. Celkem putovalo do Wolfsburgu 187 bodů z Powerstage. To odpovídá vítězstvím ve více než sedmi soutěžích.

Nadcházející Rallye Španělsko bude již 50. startem vozu Polo R WRC v mistrovství světa v rallye (FIA WRC). Tým Volkswagen se do Katalánska chystá se sebedůvěrou, která pramení ze 40 vítězství s vozem Polo R WRC, navíc pro tovární tým z Wolfsburgu hovoří celkem 83 umístění na stupních vítězů. Polo je čtvrtým modelem, který vstoupil do klubu „čtyřicátníků": Lancia Delta a Subaru Impreza (po 46 vítězstvích) a Ford Focus (44 vítězství) jsou jedinými modely, kteří mají na svém kontě rovněž 40 a více triumfů.

Od prvního startu zajel vůz Polo R WRC 600 nejlepších časů v 894 rychlostních zkouškách.

01 2

02 1

03 1

04

05

Zdroj: David Valenta, Volkswagen

Přihlášení