Z výrobní linky sjel poslední Phaeton. Co bude s fabrikou v Drážďanech?

Když vedení společnosti závěrem loňského roku oznámilo, že výroba luxusního Phaetonu se blíží ke svému konci, byla to jenom otázka času. Nyní už víme, že poslední vůz tohoto typu se vyrobil v pátek 18. března a šlo o verzi 4MOTION 4.2l s výkonem 335 koní. Model Phaeton tak figuroval na trhu celkem 14 let. Pro továrnu v Drážďanech znamená ukončení výroby dočasné přebudování na výkladní skříň elektromobility a digitalizace. Otevřeno pro veřejnost bude od 8. dubna.

Volkswagen Phaeton byl veřejnosti poprvé představen v Ženevě roku 2002 a všeobecně je známo, že se jednalo o takřka srdeční záležitost tehdejšího předsedy Volkswagen Group, Ferdinanda Piëcha. Ten chtěl prostřednictvím Phaetonu konkurovat zavedeným luxusním limuzínám od BMW a Mercedesu.

DrazdanyPhaeton3Volkswagen Phaeton

Pokud zapátráme v minulosti, tak v roce 2007 dostal Phaeton první menší facelift. Novinkou byly LED světla, drobné úpravy karoserie a interiéru. Druhého faceliftu se dočkal v roce 2010. Změny se týkaly přední masky, která se přizpůsobila firemnímu designu ve stylu Golfu VI. generace, přibyly bi-xenonová světla a změnily se nárazníky. V nabídce motorů se ustálily varianty 3,0 V6 TDI, 3,6 V6, 4,2 V8 a 6,0 W12.

V březnu roku 2016 však zaměstnanci v Drážďanech dokončili poslední kusy a situace ohledně nástupce Phaetonu je nejasná. I když, rovněž v březnu a shodou okolností opět v Ženevě, představil Volkswagen nově koncipovanou highendovou limuzínu pro segment vyšší třídy - model Phideon. Více o tomto vozu, který je určen (zatím) jen pro Čínský trh a jehož název je podobně jako u Phaetonu inspirován z řecké mytologie, naleznete v článku zde.  

DrazdanyPhaeton1Zaměstnanci v Drážďanech pózují s posledním Phaetonem, který sjel z výrobní linky

V Transparent Factory (Gläserne Manufaktur), jak je fabrika pojmenovaná, budou v následujících dnech probíhat velké změny. Vizí společnosti je vytvořit z této budovy doslova "sídlo elektromobility a digitalizace." Jedná se tak o další krok v souladu se strategií, kterou společnost vzhledem k okolnostem a situaci na trhu nastolila.

29. března bude továrna uzavřena a přestavbu hodlají pracovníci stihnout v horizontu deseti dnů. Od 8. dubna si návštěvníci budou moct užít nejrůznější technologie budoucnosti, a to hravým, interaktivním a informativním způsobem zároveň. Vedení továrny však naznačilo, že se bude jednat pouze o přechodné řešení.

V dlouhodobějším plánu je obnovit v Transparent Factory výrobu některého z modelů VW a jelikož to tento prosklený objekt umožňuje, má se jednat o produkci automobilů přímo před očima zákazníků i návštěvníků.

DrazdanyPhaeton2Drážďany: Transparent Factory (Gläserne Manufaktur) 

Zdroj: Volkswagen

Přihlášení