XL jednička se dočkala i variace Sport
Model XL 1, který vypadá jako z (ne)daleké budoucnosti a jehož cena se pohybuje kolem 3 milionů korun, byl na pařížském autosalonu k vidění i ve sportovní edici.
Pro přehlednost je potřeba připomenout vlastnosti, kterými disponuje klasická XL 1. Jde o extrémně vzácný, hybridní model, který se vyznačuje úspornou spotřebou a perfektní aerodynamikou. Spalovacímu vznětovému motoru sekunduje 20-ti kW elektromotor, přičemž váha těchto motorů dosahuje téměř 230 kilogramů. XL jednička je vysoká pouze 1153 milimetrů a kvůli svému vzhledu jí spousta obdivovatelů řadí do kategorie futuristických vozů. Na níže přiloženém obrázku se můžete přesvědčit, že Volkswagen XL 1 je opravdový unikát.
Charakteristickou vlastností XL jedničky je její ultralehkost a pochopitelně také design, díky kterému je vůz zařazen do ankety "Designs of the year." Tato londýnská soutěž se zaměřuje na inovativní řešení a originalitu. Váha nedosahuje ani hranice 800 kilogramů a mnozí hodnotitelé považují tento vůz za nejaerodynamičtější ze všech.
I přes absenci posilovače řízení a zpětných zrcátek můžeme potvrdit velký potenciál, ale pokud jste robustnější postavy, je vám řízení tohoto modelu vzhledem k rozměrům interiéru zapovězeno.
Rozvržení tvaru karoserie a dvoumístného interiéru má na svědomí Klaus Bischoff - šéfdesignér VW, který se svým týmem odvedl výbornou práci. Přestože se XL jedničky vyrobila jen limitovaná edice, lze potvrdit, že hranice energetické účinnosti vozidel s homologací pro veřejné komunikace, se opět posunula o kus dál.
Karoserie je vyrobena převážně z kompozitu vyztuženého prostřednictvím uhlíkových vláken, aby bylo dosaženo požadované hmotnosti a pevnosti. Zbývá ještě doplnit, že přenos hnací síly probíhá díky sedmistupňové dvouspojkové převodovce.
To ovšem není od Volkswagenu všechno. Automobilka nezůstala pouze u konceptu XL 1, a tak se můžete pokochat další upravenou verzí - modelem XL Sport. Jedná se o naprosto jedinečný vůz, který se v roce 2014 na pařížském autosalonu dočkal velkých ovací. Vozidlo je možné si prohlédnout na přiloženém videu, popřípadě na fotografiích pod článkem.
Pokud vás zajímají vlastnosti Volkswagenu XL Sport, věřte, že má čím překvapit. Vozidlo totiž disponuje motorem z motocyklu Ducati 1199 Superleggera (200 koní)! Sportovní verzi XL jedničky tak nezabere stovka ani pět vteřin, rychlost je možné vytáhnout až na 270 km/h a design je opět více než působivý.
Přední část vozu zůstala hodně podobná klasické XL 1, ovšem záď doznala výrazných změn. K vidění jsou odkrytovaná zadní kola nebo černá perforovaná maska. Výška zůstala přibližně stejná, konkrétně 1,15m a co se týče šířky, ta dosahuje 1,85m.
Volkswagen XL Sport si udržuje i nízký součinitel odporu vzduchu (0,258) a dále se může pyšnit karbon-keramickými brzdami, lehce prodlouženou vzdáleností mezi předními a zadními koly (2424mm), pochromovanou koncovkou výfukového systému, digitálním přístrojovým štítem, točením motoru až na 11 000 otáček/min. a dalšími dispozicemi.
Využití konceptu od Ducati - italského výrobce motocyklů, který aktuálně spadá pod koncern Volkswagen, tak slaví jednoznačně úspěch. Bez této spolupráce by model XL Sport nepoznal světlo světa a určitě se shodneme na tom, že by to byla obrovská škoda.
Zdroj: www.yahoo.com