polo

Polo v GTI - jaké je?

Není tomu tak dávno, kdy za sedmero modely, sedmero motory, sedmero řidičů... Takhle to nebude, protože tohle je Polo, které má v sobě 200 koní, a je to zábava! Mrkneme na to…

 

Volkswagen Polo GTI
Není tomu tak dávno, kdy za sedmero modely, sedmero motory, sedmero řidičů... Takhle to nebude, protože tohle je Polo, které má v sobě 200 koní, a je to zábava! Mrkneme na to…
Je slunečné ráno a je tomu pár dní, co jsem vracel na Porsche Brno Passata v R-linu. Nebylo to špatné, ale já, jako někdo, kdo si jede na vlně silných Golfů, jsem se těšil na trochu větší potěšení, a to ve formě Polo GTI. Dostávám klíče a jsem upozorněn, že stojí v přední řadě v červené barvě. Červená barva je prostě jedinečná k vozu s označením GTI. Dovedu si Polo představit i v černé barvě, ale trochu se bojím, že by to ztratilo některé prvky designu.

Sedám do auta a stejně jako v Touaregu je střední panel s výdechy a infotaimentem nakloněn k řidiči, takže máte pocit, že sedíte v kokpitu letadla. Dokazuje to i oddělovací příčka u řadicí páky ke spolujezdci. Polo, které jsem měl, bylo s manuální převodovkou. Ze začátku jsem netušil, že si s tím užiji takovou zábavu. Přeci jen už jsem více zvyklý u těchto aut na automat a sekvenční řazení pod volantem. Také mi tu trochu chybělo nastavení jízdních módů. Ale na vše jsem zapomněl po zhruba 5 kilometrech.

Nejedná se o žádného slimáka. Auto je velmi lehké a pod kapotou si schovává 200 koní, které se při normální jízdě skoro neozvou. Ovšem když omylem sešlápnete pedál více k podlaze, z ničeho nic se všechny koně proberou a vy jste zaražení v sedačce. Těch koní je v autě absolutně přesně. Polo nepotřebuje víc. Je to zbytečné. Je to zlatá střední cesta. Auto letí krajinou jako střela a na okrskách drží, jakoby mělo v pneumatikách hřeby. Jen asi jednou se auto trochu sklouzlo, ale za to mohl především štěrk na silnici. V tu chvíli jsem cítil, že mi zadní náprava odjíždí, ale ve vteřině jsem to srovnal. Jak to popsat. Vše v Pólu je intuitivní. Víte, kdy máte řadit, víte kam až můžete s volantem otočit. Vše spolu funguje. A kritické situace vyřešíte hned.

Jelikož bylo v pátek hezky, hned jsem jel auto točit a fotit před stadion, kde červená barva Pola vynikla. Jelikož jsem měl na tuto příležitost půjčený dron, pod článkem najdete video celého Pola i s fotkami interiéru pro lepší představu. Z venku je auto opravdu takové, jak by mělo GTI vypadat. Červená linka v přední masce vypadá agresivně a denní svícení je také agresivně řešeno. Co mne ovšem opravdu zaujalo, je zadní spoiler nad kufrem. To opravdu autu dodalo hodně na vzhledu. A přitom je to taková drobnost. Místa v autě je dost na to, že se jedná o model, který na žebříčku velikostí stojí těsně nad Upem. Vzadu je dost místa na nohy a 4 členi posádky se vejdou, aniž by se muselo řešit posunutí sedaček. Myslím, že celkový dojem exteriéru byl posílen i barvou Pola. Červená barva prostě a jednoduše sluší.

Jízdní vlastnosti jsou opravdu velmi dobré. Jsou možná o fous lepší jak u Golfa, a to už je co říct. Protože to říká někdo, kdo Golfy miluje. Auto je silné a není problém při rychlém startu na dvojku zahrabat, jaký má točivý moment. Občas se to stane i na trojku, ovšem to už musíte točit nad 5 tisíc otáček. V zatáčkách sedí auto jak přibité a na silnici ožívá veškerá síla. Pokud se zaměříme na spotřebu, byl jsem velmi překvapen. Pokud Polu šlapete na krk, a to hodně, spotřeba se vyšplhá i na 14 litrů na 100. Překvapení však přišlo poté, co jsem se snažil jet s tímto motorem na spotřebu. Nikdy by mne nenapadlo, že spotřeba paliva může klesnout pod 7 litrů. To na takové auto s takovým výkonem je opravdu hodně dobré. Ale popravdě mne na spotřebu nebavilo jet. Protože proč taky? Dovedu si bez všelijakých okolků představit mít Polo v GTI na denní ježdění. Ale abych stále jen nechválil. Jediný zápor, který u auta pozoruji je cena. Ano, za zábavu se platí. Dnes už to platí i u Pola. Cena modelu, který byl v manuálu, startuje okolo 600 tisíc. Levněji cena s motorem GTI nejde a nepůjde ani u testovaného modelu. Jde vlastně o polovinu ceny Golfa v GTi v lepší výbavě. Mít však ještě ke všemu panoramatickou střechu, neuděláte ostudu na žádném srazu a to ani na tunigovém. A nemusíte na auto ani sáhnout co se týká designových prvků.

Zkrátka můžu s klidem říct, že Polo už není jen malé auto do města. Nová generace je už opravdu dobrá a nebýt té cenovky, skočím po Polu GTI všemi deseti. Pravda je, že pro rodinu moc není, ale ten kdo na ni nemusí myslet, bude brát taky…

 

DSC03912
DSC03913
DSC03914
DSC03915
DSC03916
DSC03917
DSC03918
DSC03919
DSC03920
DSC03921
DSC03922
DSC03924
DSC03925
DSC03926
DSC03927
DSC03928
DSC03929
DSC03930
DSC03932
DSC03933
DSC03934
DSC03935
DSC03936
DSC03937
DSC03938
DSC03939

 

Přihlášení