Překvapení jménem Polo
Dostalo se už i na náš club a proto vám přináším opět osobnější verzi recenze ohledně nového Pola. Pojďme na to kouknout.
Konečně jsem na Porsche Brno domluven na testování nového Pola. Je úterý a já si auto vyzvedávám v dopoledních hodinách. Na salónu mi jsou předány klíče a je mi řečeno, že si myslí, že budu z nového Pola nadšený. Popravdě? Po informaci, že jde o litrový třívalcový motor s výkonem 70 kW tomu moc nevěřím. Co následovalo další 2 dny, jsem ale opravdu nečekal.
Opouštím salón a vyjíždím na dálnici. Auto má najeto kolem 550 kilometrů. Všechno v klidu. Pravda je, že prvních pár kilometrů bojuji s tím, aby se mi telefon připojil. Jako opravdu bojuji. Nevím, zda to bylo vinou auta nebo tím, že můj telefon se stejně jako já nechtěl s novým Polem skamarádit. Ale nakonec vše dopadlo a já si jedu do kanceláře pro magnetky na focení a pro fotoaparát. Vše vyzvedávám a jsem mile překvapen, kolik je místa v kufru. O Polu už neplatí, že by bylo malé. Myslím, že se v něm dá v klidu i odstěhovat.
Předem jsem si vybral lokaci, kde mám v plánu auto nafotit. Napsal jsem si na papírek adresu s tím, že ji zadám do navigace. No a? Polo, které jsem měl, nemělo v sobě navigaci. Takže hezky do telefonu. Odjíždím směr Bohunice, kde jsem si vyhlédl skatepark. K mému překvapení je skatepark celý uzavřený a proto není možné Polo nafotit. Odjíždím tedy na druhou stranu, kde už nacházím místo, kde bude Polo vypadat opravdu mladě a nově. Parkuji a vytahuji fotoaparát. Když si tak auto fotím, říkám si, že opravdu působí dobře. Všechno venku k sobě ladí a vypadá sportovně. Je správně říznuté, boční linky jsou správně ostré a já propadám při focení jeho kouzlu. Z profilu auto vypadá trochu jako Audi A3 ovšem je v tom víc.
Vtipná vsuvka. Když jsem v zápalu focení, jede kolem popelářský vůz. Z ničeho nic brzdí a najíždí si ke mne. Volá si mne chlapík za volantem a ptá se mne, zda jde o nové Polo. Ujišťuji ho, že ano, a že jsem si jej před pár hodinami vyzvedl na testování. Dlouze se podívá a ptá se, na kolika penězích startuje cena. Odpovídám, že kolem 300 tisíc se Polo sežene ve výbavě Trendline. To není vůbec špatné a chválí jeho vzhled. Dámy a pánové, pokud i popelář (nechci samozřejmě toto povolání hanit či ukazovat prstem), ale pokud i takový člověk hned ví, že jde o nové Polo je jasné, že v ruce nemáme jen tak nějaké auto. Popeláři odjíždí a je mi slíbeno, že se na Polo doma podívá.
Já pokračuji ve focení. A i když vás to nezajímá, já si postěžuji - byla mi zima. V interiéru vozu, jsem opět překvapen, kolik je vepředu místa. Dva lidé zde jedou naprosto pohodlně (odzkoušeno). Vzadu už to taková hitparáda není, ale i tak tam děti pár hodin cestou na chalupu vydrží. Opravdu to uvnitř žádný trpaslík není. A jak se říkalo, že jde o PoloAuto, tady už to určitě neplatí.
Mám nafoceno a je na čase se kouknout na jízdní vlastnosti. Odjíždím do víru velkoměsta. To auto i s takovým motorem jede jako střela. Nechápal jsem, kde auto ten výkon bere. Zvuk motoru je chytře podbarven zvukem z reproduktorů. A nezní to vůbec špatně. Všude se vejdete. Pokud chcete předjet, Polu to nedělá žádný problém. Stačí si podřadit a už můžete jet. Ve chvíli, kdy se při jízdě sepne turbo a začne tlačit vzduch do motoru, nemáte pocit, že sedíte v něčem, co by lajk označil jako HTP. Na dálnici lehce překračuji rychlost a auto na pátý rychlostní stupeň točí pouze na 3000 otáček. Kde? Jak? Proč? Kde se ten výkon bere?
Spotřeba auta při agresivní jízdě se pohybuje kolem 7 litrů. A to jsem místy Polo opravdu nešetřil. Protože z výkonu auta a celkového držení Pola na vozovce jsem byl opravdu unešen. Jízda je dobrá i ve dvou pasažérech. Chtěl jsem zkusit jízdu i s dětmi, ale paní u hlavního nádraží byla pro mne z neznámého důvodu proti. Když jsem se soustředil na spotřebu, nebylo problém se dostat na 4,7l. To je už hodně dobré. Stačí řadit včas, auto zbytečně netočit, no však to znáte.
Cena Pola, které jsem měl v ruce, byla kolem 400 tisíc. A až na tu navigaci mi v autě nic nechybělo. Interiér je správně ostrý. Líbilo se mi zabarvení veškerých plastů. Černá střídá šedou. Matná světlou a vše to do sebe prostě a jednoduše pasuje. Výdechy topení se přesunuly pod displej obrazovky. Obrazovka je dotyková ovšem Volkswagen vrátil zpátky dva otočné knoflíky, a to je velké plus. Celek působí sportovně a vše je tam, kde má být.
Výsledek? Já sám uvažuji, že do Pola půjdu. Ano, až takhle dobré to bylo. Nedá se tomu autu opravdu nic vytknout. Mé první pochyby se během dvou dnů transformovaly do nadšení a nechtěl jsem auto dát ani na chvíli z ruky. Jsou přece jen některé věci, které mi v novém Polu chybí, ale věřím, že je to jen má rozmazlenost z Golfů. Takže v této výbavě není automatické sklopení zrcátek, ani bezklíčové startování a ani se do auta nedostanete na dotek. To jsou ovšem všechno malé drobnosti, které nejsou podstatné. Co je naopak důležité si odnést z nového Pola? Opravdu je to něco, co můžete mít doma na zábavu, na chalupu, na výlety. To auto je prostě dobré. Nic víc, nic míň. Jsem zvědavý na verzi v GTI, ale popravdě už to asi nebude tak silný zážitek jaký si odnáším teď.
PoloAuto? Nikdy víc…
Zdeněk Fišák