polo

Rallye Mexiko: Dvojité vítězství i zdařilý manévr Ogiera před krávami

Posádka Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila slaví v Rallye Mexiko triumf, přičemž na druhé příčce se umístila dvojice Sébastien Ogier/Julien Ingrassia. Volkswagen se tak zapsal do historie, když vyrovnal svůj vlastní rekord dvanácti výher v řadě. O tom, jestli se podaří přidat i třinácté vítězství, se rozhodne ve dnech 21. 04. - 24. 04. v rámci Rallye Argentina.

Rallye Mexiko: Konečné výsledky

01. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, 4:25.57,4 h
02. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 1.05,0 min
03. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 3.37,9 min
04. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 5.36,4 min
05. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 6.22,6 min
06. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 9.59,5 min
07. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford, + 12.58,5 min
08. Lorenzo Bertelli/Simone Scattolin (I/I), Ford, + 14.09,6 min
09. Teemu Suninen/Mikko Markkula (FIN/FIN), Škoda, + 18.01,8 min
10. Valery Gorban/Volodymyr Korsia (UA/UA), Mini, + 32.37,3 min  

RallyeMexiko3

Rallye Mexiko: Výsledky Powerstage

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 9.57,1 min
02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 5,4 s
03. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 10,4 s

Rallye Mexiko: Ohlasy  

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1

„Druhé místo je pro nás z celkového hlediska nejlepším možným výsledkem. I díky vítězství v Powerstage jsme si do hodnocení mistrovství světa zajistili 21 důležitých bodů, a to se na konci počítá. Samozřejmě bych si i kvůli mnoha fanouškům přál napínavější souboj s Jarim-Mattim o vítězství. To však nebylo možné, v prvních dvou dnech jsme měli příliš odlišné provozní podmínky.

To jeho výkon nijak nesnižuje, Jari-Matti si vítězství zcela zasloužil a já jemu a Miikkovi k němu gratuluji. Zvlášť bych chtěl poděkovat tisícům mexických fanoušků: Pro Juliena i pro mě je zdejší soutěž každým rokem absolutním vrcholem. Nadšení a přátelský postoj lidí jsou fantastické a navíc jezdíme po nádherných cestách. Nashledanou příští rok, ¡Viva Mexico!"

RallyeMexiko4

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2

„Jsem velmi šťastný a spokojený, je to velkolepý výsledek nejen pro mě, ale pro celý tým. Po zklamáních v prvních dvou podnicích bylo důležité konečně získat body. To se mi vítězstvím podařilo. Samozřejmě jsem měl díky postavení na startu dobrou výchozí pozici, ale přesto nás čekala nejdelší rallye sezony. Nalezli jsme dobré nastavení a postupovali správně i po taktické stránce.

Proto děkuji především mému inženýrovi Fabricemu van Ertveldemu a mým mechanikům. V žádném případě však neusneme na vavřínech, ale na této vlně nadšení pojedeme do Argentiny."

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9

„Rallye Mexiko pro nás skončila žel příliš brzy, přestože jsme byli na dobré cestě. V sobotu ráno jsme snížili ztrátu na Daniho Sorda a chtěli jsme opět zaútočit na třetí místo. Při druhém průjezdu rychlostní zkouškou ‚Otates' jsme však jeden horizont přejeli příliš rychle, následně se dostali příliš daleko ke straně a vpravo vpředu narazili do výčnělku zdi. To nás roztočilo a skončili jsme mimo trať.

Pokračování nebylo myslitelné, protože jsme uvízli v příkopu. To je samozřejmě obrovské zklamání, protože jsem očekával mnohem víc. Moji mechanici se sice pokusili vůz opět zprovoznit v rámci pravidla Rallye 2, ale žel už to nebylo možné. Nyní směřujeme svůj pohled do Argentiny, abychom tam tuto ‚nulu' napravili."

RallyeMexiko5

Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport

„Rallye Mexiko byla pro Volkswagen obrovským úspěchem – právě proto, že tady je vítězství vším, jen ne samozřejmostí. Žádná rallye nevede do tak vysoké nadmořské výšky – to je obrovský úkol pro motoráře, aby vyřešili řízení motoru v prostředí s ‚řídkým' vzduchem. V žádné rallye také není delší rychlostní zkouška. A to je pro specialisty na podvozek i pro našeho pneumatikového partnera Michelin velkou výzvou. Jako tým jsme tyto výzvy zvládli prvotřídně. Především si však největší respekt zaslouží naši jezdci a spolujezdci.

Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila vytěžili ze své startovní pozice to nejlepší a chytře využili svou výhodu jednoho z posledních startujících vozů kategorie WRC. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia se museli naopak poprat s nevýhodou první startující posádky – a vedli si skvěle. Toto dvojité vítězství je enormním výkonem a jsme na něj v týmu Volkswagen velmi hrdí." 

RallyeMexiko1

Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC:

Hodnocení jezdců

1. Sébastien Ogier, 77 bodů;
2. Mads Østberg, 39;
3. Andreas Mikkelsen, 33;

Hodnocení spolujezdců

1. Julien Ingrassia, 77 bodů;
2. Ola Fløene, 39;
3. Anders Jæger, 33; 

Hodnocení konstruktérů

1. Volkswagen Motorsport, 97 bodů;
2. Hyundai Motorsport, 64;
3. M-Sport, 45;  

Ogier a jeho vyhýbací manévr:

Koncentrace na prvním místě. To platí pro Sébastiena Ogiera v každém závodě, ovšem když vám v průběhu rallye začnou krávy přecházet cestu, je to trochu jiná situace. Nutno dodat, že trojnásobný mistr světa se nenechal vyvést z míry a předvedl exkluzivní manévr. Přesvědčte se sami.

Zdroj: Volkswagen

Přihlášení