Vítejte,
Host
|
Téma: Oficiální popis asistenčních a zábavních systémů
Oficiální popis asistenčních a zábavních systémů 9 roků 2 týdnů zpět #127
|
Volkswagen Užitkové vozy připravil pro nový Transporter širokou paletu inteligentních asistenčních systémů.
Systém „Front Assist“, dodávaný pro modely Transporter na přání a pro Multivan Business sériově, rozpoznává prostřednictví radarového senzoru nebezpečně malý odstup od vpředu jedoucího vozidla a přispívá ke zkrácení brzdné dráhy. Systém upozorňuje řidiče na nebezpečnou situaci vizuálními a akustickými signály, které jsou doplněny krátkým přibrzděním. „Front Assist“ reaguje ve dvou krocích: V prvním upozorňuje asistenční systém řidiče akustickými a vizuálními signály na riziko kolize s náhle intenzivně zpomalujícími nebo pomalu jedoucími vozidly. Vozidlo se zároveň připraví na nouzové brzdění přiblížením brzdového obložení k brzdovým kotoučům a uvedením brzdového asistenta do pohotovosti. Pokud řidič na upozornění nereaguje, následuje v druhém kroku jednorázové krátké přibrzdění, které poukazuje na přetrvávající riziko kolize s vpředu jedoucím vozidlem. Brzdový asistent přejde do ještě vyššího stupně pohotovosti. Jakmile sešlápne řidič pedál brzdy, je okamžitě k dispozici brzdná síla. Pokud není dostatečná, zvýší „Front Assist“ brzdný tlak na potřebnou úroveň, aby vozidlo dokázalo zastavit před překážkou. Adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), dodávaný na přání, je aktivní v rozpětí od 0 do 160 km/h (DSG), nebo od 30 do 160 km/h (mechanická převodovka). Není-li toto rozpětí postačující, může si zákazník zvolit variantu, která je funkční až do rychlosti jízdy 210 km/h. V obou případech měří senzor vzdálenost a relativní rychlost vpředu jedoucích vozidel. Řidič nastaví požadovaný časový odstup a rychlost příslušnými tlačítky na multifunkčním volantu. Senzor pak v rámci svého dosahu sleduje situaci před vozidlem. Řidič může funkci ACC přerušit pedálem plynu a intenzivněji zrychlit. Sešlápnutí pedálu brzdy funkci ACC okamžitě deaktivuje. Veškeré pokyny a informace systému jsou zobrazovány na centrálním multifunkčním ukazateli Plus nebo Premium. Ve spojení s DSG brzdí ACC vozidlo až do úplného zastavení, například v kolonách nebo dopravních zácpách. V závislosti na situaci se pak ACC v rámci definovaného časového úseku může opět samočinně rozjet. Součástí systémů Front Assist a ACC je navíc funkce nouzového brzdění City, která zasahuje při pomalé jízdě rychlostí nižší než 30 km/h. Pokud řidič přehlédne překážku, systém automaticky zabrzdí, čímž sníží nárazovou rychlost. V ideálním případě nárazu do překážky před vozem zcela zabrání. Přibližně 22 procent všech nehod se zraněnými osobami jsou kolize s více než jednou překážkou. Nový Transporter je proto sériově vybaven multikolizní brzdou, aby bylo minimalizováno riziko vzniku této situace. Tento systém po kolizi automaticky zahájí brzdění, není-li toho řidič schopen. Tím lze zabránit následným kolizím. Multikolizní brzda se aktivuje, jakmile dva na sobě nezávislé senzory rozpoznají nehodu. V tomto případě je vozidlo zpomaleno na rychlost 10 km/h. Řidič však může kdykoli převzít kontrolu nad vozidlem. Všechny tři funkce jsou v tzv. pohotovostním režimu a řidič je nemůže deaktivovat. Za příplatek se dodává asistent dálkových světlometů „Light Assist“, který na základě kamerového snímání zajišťuje zapínání a vypínání dálkových světlometů, čímž zvyšuje jízdní komfort a bezpečnost silničního provozu. Systém rozpoznává vozidla vpředu a podle toho řídí činnost světlometů. Na přání je nabízen také asistent pro rozpoznávání únavy řidiče „Driver Alert“, který sleduje odchylky od normálního chování řidiče a v případě nutnosti doporučí řidiči, aby si udělal přestávku k odpočinku. Systém za tím účelem průběžně vyhodnocuje chování řidiče za volantem od rychlosti jízdy 65 km/h a na základě toho usuzuje na únavu řidiče. Vyhodnocovány jsou různé signály, jako například pohyby volantu. Při neobvyklých akcích je řidiči vizuálním a akustickým signálem doporučeno, aby si udělal přestávku k odpočinku. Za jízdy pomůže řidiči soustředěně sledovat situaci před vozem na přání nabízená funkce elektronického zesilování hlasu. Hlas řidiče a příslušné hovořící osoby je zesilován reproduktory audiosystému, aby se řidič nemusel otáčet. V kombinaci s audiosystémy Composition Colour, Composition Media a navigačními systémy Discover Media a Discover Media Plus si mohou zákazníci objednat zadní kameru („Rear View“), která se aktivuje zařazením zpětného chodu a přenáší přesný obraz situace za vozidlem. Vyznačené pomocné linie ukazují trajektorii pohybu vozidla. Podporu při parkování poskytuje rovněž ParkPilot, který používá zvukové signály. V závislosti na vzdálenosti od překážky se zvyšuje frekvence přerušovaného tónu. Je-li vzdálenost od překážky méně než 30 centimetrů, je zvukový tón nepřerušovaný. Všechna vozidla s pohonem všech kol 4MOTION jsou na přání vybavena asistentem pro sjíždění strmých svahů. Bezpečné jízdy s maximální kontrolou nad vozem je dosaženo cílenými brzdnými zásahy na jednotlivých kolech, které není žádný řidič provozními brzdami schopen realizovat, a zásahy do řízení motoru. I při sjíždění svahů s extrémním sklonem je v rámci možností udržována konstantní rychlost jízdy „krokem“. Elektronicky řízený systém stabilizace přívěsu u vozidel s tažným zařízením používá rovněž komponenty ESP, a výrazně tak přispívá k bezpečnosti za jízdy s připojeným přívěsem. Systém rozpozná nestabilitu vozidla, způsobenou přívěsem při jízdě příliš vysokou rychlostí. Stabilita soupravy je obnovena cíleným snížením točivého momentu motoru a přibrzděním jednotlivých kol. Především pro regiony s chladnými zimami a častými sněhovými srážkami je vhodné vyhřívání skla čelního okna, které podporuje ventilační soustavu, aby si hravě poradila i se silnou jinovatkou a námrazou. Součástí výbavy vozidla se sklem čelního okna s topnými dráty je také senzor deště, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko a funkce „Coming Home“ a „Leaving Home“. V obou případech je okolí vozidla osvětlováno tlumenými světly vpředu, koncovými světly vzadu a osvětlením registrační značky v rámci pozdrženého vypnutí osvětlení nebo na povel dálkového ovládání. Za příplatek mohou být přední a zadní světlomety vybaveny technikou LED (zadní světlomety LED nejsou k dispozici pro valníky a verze DoKa). Její výhodou je především dlouhá životnost a nízká spotřeba energie. V porovnání s běžnými halogenovými světlomety je počet provozních hodin více než desetinásobný. Přední a zadní světlomety LED jsou součástí sériové výbavy modelů Multivan Highline a Multivan Business. |
Poslední úprava: 9 roků 2 týdnů zpět od Benndy_CZ.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
|
Oficiální popis asistenčních a zábavních systémů 9 roků 2 týdnů zpět #128
|
Zábavní systémy
Volkswagen Užitkové vozy zařadil do nabídky pro model Transporter zcela novou generaci audiosystémů a audiosystémů s navigačním systémem. Pro bezpečnou jízdu jsou všechny přístroje vybaveny handsfree Bluetooth. Kromě základního audiosystému jsou všechny verze sériově vybaveny dotykovým displejem. Nová generace přístrojů je nabízena v různých stupních výbavy a s dvěma úhlopříčkami displeje 5,0“ a 6,33“. Snadné ovládání je možné i během jízdy. Volkswagen Užitkové vozy používá v případě 6,33“ displeje poprvé technologii snímání přiblížení. Jakmile se přiblíží prst řidiče nebo spolujezdce vpředu k dotykovému displeji, přejde systém automaticky ze zobrazovacího do ovládacího režimu. Zobrazovací režim se vyznačuje minimalistickým zobrazováním nejdůležitějších informací. Naproti tomu v ovládacím režimu jsou od systému Composition Media do popředí posunuty a zvětšeny prvky, které lze aktivovat na dotykovém displeji, aby bylo usnadněno intuitivní ovládání. Displeje kromě toho disponují funkcí, která umožňuje stíracími pohyby prstů procházet různými seznamy, například přebaly alb uložených na paměťové kartě SD. V závislosti na výbavě může být součástí systému také rozhraní pro mobilní telefony „Comfort“, které zahrnuje indukční propojení s vnější anténou vozidla pro mobilní telefony po odložení mobilního telefonu do přihrádky ve středové konzole nebo do přihrádky nad schránkou před sedadlem spolujezdce. Pro novou modelovou řadu T jsou na výběr celkem čtyři audiosystémy, resp. audiosystémy s navigačním systémem. Vstupní verzí je „Composition Audio“ s výstupním výkonem 2 x 20 W a dvěma reproduktory (čtyři reproduktory v modelech Caravelle Comfortline a Multivan Trendline). Funkční výbava zahrnuje mimo jiné také čtečku paměťových karet SD a vstupy USB a AUX-IN. Na vyšším stupni stojí audiosystém „Composition Color“ s výstupním výkonem 2 x 40 W. Tento audiosystém zahrnuje navíc dvojitý tuner s fázovou diverzitou pro nejlepší možný příjem signálu, čtyři reproduktory vpředu (u vozidel s obložením bočních stěn v prostoru pro cestující navíc čtyři reproduktory vzadu). Vstup USB se nachází ve schránce před sedadlem spolujezdce, resp. v přihrádce pro skládací metr. Na přání lze objednat DAB+, rozhraní Media-IN nebo audiosystém Dynaudio (pro verze Multivan Comfortline a Highline s krátkým rozvorem, jakož i California Coast a Ocean). Již s tímto audiosystémem lze kombinovat zadní kameru „Rear View“. Ještě rozsáhlejší výbavu má audiosystém „Composition Media“. Barevný displej má v tomto případě úhlopříčku 6,33“ a reaguje na gestové ovládání, například stíracími pohyby prstů, které se používá i u moderních chytrých telefonů. V závislosti na výbavě je možný přístup také k menu „Phone“ a „Voice Control“ (hlasové ovládání). Zákazníci si mohou navíc objednat DAB+, vstup Media-IN, audiosystém Dynaudio a elektronické zesilování hlasu. V tomto případě je během rozhovoru řidiče s cestujícími vzadu zesilován reproduktory hlas řidiče, aby se nemusel otáčet a mohl sledovat provoz před vozidlem. Audiosystém „Composition Media“ lze doplnit navigačním modulem (Discover Media). Rozsah výbavy a funkcí je identický s výjimkou integrovaného navigačního systému s mapovými podklady pro celou Evropu a příslušné druhé čtečky paměťových karet SD. V ceně jsou zahrnuty bezplatné aktualizace navigačních mapových podkladů po dobu jednoho roku. Na přání je k dispozici APP-Connect, která umožňuje zobrazovat a ovládat vybrané aplikace chytrého telefonu na dotykovém displeji. To samé platí pro Volkswagen Media Control, který umožňuje například ovládat audiosystém prostřednictvím tabletu propojeného s informačním a zábavním systémem prostřednictvím systému WLAN. Pro Multivan Comfortline a Highline je nabízen vrcholný systém Discover Media Plus. V tomto případě jsou do sériové výbavy zahrnuty všechny prvky a funkce, dodávané pro ostatní systémy na přání. To platí například pro hlasové ovládání. Navigační systém reaguje na vyslovení názvu ulice a obce a podle pokynu vypočte trasu. V uplynulých letech se výrazně rozšířilo používání internetu na přenosných zařízeních, jako jsou chytré telefony a tablety. V důsledku toho vzrůstá poptávka po okamžitém přístupu k informacím i za jízdy. Na tento trend reaguje nabídka služeb Guide & Inform v rámci systému Car-Net, který může rozšířit funkčnost navigačních systémů Discover Media a Discover Media Plus. Uživatelé mohou vyhledávat zajímavé cíle, volná parkovací místa nebo čerpací stanice s výhodnými cenami ve svém okolí. Také mají přímý přístup k aktuálnímu dopravnímu zpravodajství z internetu, které jsou okamžitě integrovány do mapy navigačního systému. K dispozici je i mnoho dalších funkcí. |
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
|
Vygenerováno za 0.133 sekund