Volkswagenclub - Fórum

Vítejte na diskuzním fóru Volkswagen clubu. Pro zapojení do diskuze se prosím přihlašte, nebo registrujte.

Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Technické rozdíly.

Technické rozdíly. 7 roků 8 měsíců zpět #1319


Zdravím všechny,
Potřeboval bych poradit, jaké jsou hlavní rozdíly v typech 1043ccm a 999ccm. Jedeme s kamarády na výlet přes Evropu a Asii, již vlastníme typ 1043ccm a potřebovali by jsme další a tak se chci zeptat jaké technické rozdíly mezi těmito typy budou. Když budu brát náhradní díly jaké budou rozdílné proč se vůbec vyráběli dva typy s tak podobným výkonem.

Děkuji Marek Svoboda
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Technické rozdíly. 7 roků 8 měsíců zpět #1333


  • SantaLuck
  • Avatar uživatele SantaLuck
  • OFFLINE
  • Moderátor
  • Příspěvky: 65
  • Obdržená poděkování: 21
  • Karma: 3
Ahoj Marku, na tvůj dotaz jsem ti odpovídal e-mailem, ale nevím zda sis ho přečetl, protože jsem od tebe neměl žádnou zpětnou vazbu. Takže co se týká tvého dotazu. Pokud se budeme bavit o motorizaci o objemu 999 ccm3 a 1043 ccm3, tak je to jako porovnávat v obchodě dvě hrušky, které jsou na oko stejné, ovšem jedna z nich má delší stopku. Pokud je nakousneš, rozdíl mezi nimi neucítíš. Ta delší stopka u jedné z nich poví pouze o nezanedbatelném vyšším výkonu, a to 4 kW. Každopádně se jedná o čtyřválcové vodou chlazené zážehové motory s OHC rozvodem a 5x uloženou klikovou hřídelí. Rozvody jsou řetězové.

Každopádně u těchto motorů doporučuji zvolit takové motorový olej, který je předepsaný výrobcem a před plánovaným výletem jej vyměnit včetně olejového filtru, vzduchového včetně svíček a další svíčky mít u sebe jako náhradní a to včetně potřebného montážního nářadí. Není od věci zkontrolovat i stav rozvodů. De fakto, nevím až kam máš naplánováno zajet, ale do kufru bych zabalit ještě jedno plnohodnotné náhradní kolo. Těch náhradních dílů bych doporučoval více, ale to není předmětem tvého dotazu.

Osobně bych na tvůj výlet volil motorizaci 1.4 nebo 1.6i a to z důvodů možného přejíždění či akcelerace do kopce. I pokud v autě s motorizací 1.0i pojedeš jen sám, tak po prvních 1000 ujetých kilometrech vzpomeneš na má slova, neboť by sis měl dopřát více komfortu a nehlídat si neustále zpětná zrcátka, kdy se na tebe bude zezadu tlačit kdejaký kamion. Zmiňovaná motorizace se dávala do koncernových vozidel Volkswagen Lupo a Seat Arosa pro klasický městský provoz. Dlouhé vzdálenosti s neustále sešlápnutým plynem na podlaze by vzhledem k tomu, že se nejedná o zcela nové auto, mohly znamenat víceméně trápení jak pro auto samotné, tak pro tebe. Proč ještě dále dopoučuji vyšší objem motoru? Klasické motory 1.4 a 1.6 jsou více rozšířené, kdy se například dodávaly do golfů III. řady, Seatu Ibiza atd. a dostunost dílů v zahraničí je daleko vyšší a kdejaký místní v asijské domovině zcela více poradí a pomůže.

Marku, nechci tě každopádně jakokoliv odrazovat od tvého výletu za daleké kopce s tímto motorem. Něco jiného je blízká Evropa a pak ovšem Asie (od Ruska až po Čínu). Znám osobně v našem klubu členy, kteří se vydali s jejich auty jak na Sibiř, transylvánii a jiných dalekých krajů, ale pokaždé volili větší auta s vyšším objemem. Pokud někdo nějam jel trabantem, měl sebou tým a sponzory. Pak z toho vznikají pěkné čtené knihy a filmy. Budu rád, že napíšeš podrobnosti o tvém plánu a velice s tebou navážeme další spolupráci. V tomto případě bys byl zcela první, kdo by zajel např. do Vietnamu a zpět s nízkoobjenovým vozem Polo!
Poslední úprava: 7 roků 8 měsíců zpět od SantaLuck.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Technické rozdíly. 7 roků 8 měsíců zpět #1334


  • SantaLuck
  • Avatar uživatele SantaLuck
  • OFFLINE
  • Moderátor
  • Příspěvky: 65
  • Obdržená poděkování: 21
  • Karma: 3
Jinak ještě dodám k tvému dotazu. Hlavní rozdíl mezi oběma zmiňovanými motory je ten, že původní motor o objemu 1043 ccm3 byl nahrazen v září 1996 novým motorem o objemu 999 ccm3, který se následně montoval do faceliftové generace 6N2. Rozdíl je tedy mezi vstřikováním Bosch Mono-Motronic MA 1.2.3 u motoru AEV a Bosch Motronic MP 9.0 u motorů ALL, AER.
Poslední úprava: 7 roků 8 měsíců zpět od SantaLuck.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.118 sekund

  • Auto Kelly
  • Hook
  • ELIT
  • Kobras
  • VW Brouk
  • Metropol
  • Castrol
  • escape6
  • foerch
  • alcar
  • wuerth
  • trost
  • dekarbonizace
  • Flat4
  • safex

    Přihlášení