Volkswagenclub - Fórum

Vítejte na diskuzním fóru Volkswagen clubu. Pro zapojení do diskuze se prosím přihlašte, nebo registrujte.

Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Volkswagen oslavuje 40leté jubileum modelu Golf GT

Volkswagen oslavuje 40leté jubileum modelu Golf GT 8 roků 5 měsíců zpět #786


  • Volkswagen club
  • Avatar uživatele Volkswagen club
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Příspěvky: 398
  • Obdržená poděkování: 53
  • Karma: 9
Volkswagen oslavuje 40leté jubileum modelu Golf GTI

Na essenské výstavě Techno Classica probíhají oslavy 40. narozenin modelu Volkswagen Golf GTI. Jedná se o vůz, který se stal v průběhu uplynulých čtyřiceti let skutečnou ikonou a dodnes dobývá srdce mnoha fanoušků. Vystaveno je celkem sedm fascinujících exponátů ze čtyř desetiletí historie GTI, které případní zájemci najdou v hale 7.0. Na návštěvníky expozice Volkswagen čeká rozsáhlý rámcový program s focením, setkání s pamětníky GTI, autogramiáda s MC Fitti, herní konzole a spousta dalšího.



Výstavní expozice oddělení Volkswagen Classic se nese v roce 2016 ve znamení modelu GTI. Sportovní Golf, jehož se mělo podle původního plánu vyrobit pouhých 5000 vozidel, se rychle stal velmi úspěšným modelem – od roku 1976 dodnes byly vyrobeny téměř dva miliony vozů Golf GTI. Volkswagen Classic tak na výstavě Techno Classica představí mimořádně atraktivní výběr sedmi exkluzivních vozů Golf GTI.

Exponáty pokrývají celé období od prvního modelu, který zrychlil tep fanoušků rychlých vozů, až po sedmou generaci. Vedle prvního GTI z roku 1976 bude stát GTI z roku 1983, který byl restaurován v rámci učňovského projektu, mistrovský Golf II GTI skupiny A z roku 1986, speciální model „Edition 20“ z roku 1997, Golf V GTI „Need for Speed“ z roku 2008, designérská studie GTI Roadster o výkonu 503 k z roku 2014 a zcela nový Golf GTI Clubsport s výkonem až 290 k a závodní technikou pro běžné silnice.

Golf I GTI, rok výroby 1976, zážehový čtyřválec 1,6 litru, 81 kW (110 k)

Tento GTI z prvního roku výroby pochází z Nizozemí. Byl to první Golf I GTI registrovaný v Nizozemí a původně sloužil jako předváděcí vozidlo dovozce vozů Volkswagen „Pon’s Automobielhandel“. Současným majitelem vozu je Porsche Centrum Gelderland, jehož ředitel Mark Wegh nechal první GTI nákladně restaurovat po dobu dvou let – samozřejmě výhradně s použitím originálních dílů Volkswagen.



Golf I GTI, „učňovský projekt“, rok výroby 1983, zážehový čtyřválec 1,8 litru, 82 kW (112 k)

Krátce před generační obměnou v roce 1983 vzniklo toto GTI, jehož karoserie byla rozebrána a nyní speciálně pro výstavu Techno Classica opět znovu sestavena. Projekt byl realizován Automobilovou sbírkou Volkswagen Osnabrück. V hlavních rolích: Nadšený fanoušek GTI Henrik Pöttger (21) a Leon Streib (19), kteří ve společnosti Volkswagen absolvují učňovský vzdělávací program v oboru mechatronik osobních vozů. Oba budou přítomni i na výstavě, aby své „dítě“ představili návštěvníkům.

Golf II GTI skupiny A, rok výroby 1986, zážehový čtyřválec 1,8 litru, 130 kW (176 k)

Tento Golf GTI s hmotností pouhých 880 kg byl v roce 1986 připraven oddělením Volkswagen Motorsport pro skupinu A mistrovství světa v rallye. Tehdejší předpisy připouštěly technické úpravy sériových dílů, které sloužily jak zvýšení výkonu, tak i snížení hmotnosti. Posádka Kenneth Eriksson a Peter Diekmann získala s tímto vozidlem titul mistra světa ve své třídě.



Golf III GTI „Edition 20“, rok výroby 1997, vznětový čtyřválec 1,9 litru, 85 kW (115 k)

Volkswagen překvapil k 20. jubileu fanoušky GTI speciální edicí, která byla poháněna mimořádně sportovním turbodieselem s přímým vstřikováním. Ve své době nejvýkonnější čtyřválcový motor TDI dosahoval v GTI výkonu 110 k, čímž se vyrovnal prvnímu modelu Golf GTI. Speciální model zůstal v nabídce do roku 1997 a četnými detaily výbavy připomínal původní GTI.



Golf V GTI „Need for Speed“, rok výroby 2008, zážehový čtyřválec 2,0 litru, 147 kW (200 k)

Pro milovníky her mezi fanoušky GTI vznikl v roce 2008 Golf „Need for Speed“ jako výsledek spolupráce mezi značkou Volkswagen a výrobcem počítačových a video her Electronic Arts. Vozidlo disponuje třemi herními konzolemi, integrovanými do interiéru, na nichž mohou příznivci motoristického sportu přidávat pořádně plyn.

GTI Roadster Vision Gran Turismo, rok výroby 2014, zážehový šestiválec 3,0 litru, 370 kW (503 k)

Největší atrakcí je designérská studie GTI Roadster. Neobyčejný koncept existoval nejprve jen virtuálně – jako výsledek spolupráce mezi společnostmi Volkswagen a Sony Computer Entertainment. Pro Setkání GTI u jezera Wörthersee v roce 2014 se stal závodní vůz ze hry PlayStation®3 „Gran Turismo 6“ realitou. Zdrojem hnací síly je V6 přeplňovaný dvěma turbodmychadly, s nímž je roadster katapultován z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy. Nejvyšší rychlost: 309 km/h!



Golf VII GTI Clubsport*, rok výroby 2016, zážehový čtyřválec 2,0 litru, 195 kW (265 k)

Clubsport je dosud nejvýkonnějším sériově vyráběným modelem GTI a byl vyvinut na oslavu 40. narozenin GTI. Výkon jeho motoru TSI 2,0 litru lze prostřednictvím funkce zvýšení plnicího tlaku po dobu deseti sekund zvýšit dokonce na 213 kW (290 k). Clubsport nabízí hodnoty přítlaku, běžné v motoristickém sportu, a je připraven pro jízdu na závodním okruhu díky nově tvarovanému přednímu nárazníku, zadnímu spoileru, difuzoru a bočním prahům.

Poslední úprava: 8 roků 5 měsíců zpět od Volkswagen club.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Volkswagen oslavuje 40leté jubileum modelu Golf GT 8 roků 5 měsíců zpět #801


  • MeX
  • Avatar uživatele MeX
  • OFFLINE
  • Člen FREE
  • Příspěvky: 72
  • Obdržená poděkování: 4
  • Karma: 0
Jedničkový Golf, to je klasika. Neomrzí :)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.122 sekund

  • Auto Kelly
  • Hook
  • ELIT
  • Kobras
  • VW Brouk
  • Metropol
  • Castrol
  • escape6
  • foerch
  • alcar
  • wuerth
  • trost
  • dekarbonizace
  • Flat4
  • safex

    Přihlášení