T-Co? No přece T-Roc!

Dlouho v portfoliu Volkswagenu chybělo menší SUV, které by lépe sedlo do ulic města. Volkswagen odpověděl modelem T-Roc!


Je středa a ulice Brna se probouzí do chladného rána, kdy teploměr ukazuje -14 stupňů. To mi však nebrání v tom si zajet opět na Porsche Brno a vyzvednout si klíče od nového modelu, se kterým Volkswagen přišel nedávno na trh. Článek nebude o ničem jiném, než o malém SUV, jehož název je vyveden na pátých dveřích velkým stříbrným písmem. T-Roc.


Přebírám klíčky, slibuji, že než auto vrátím, umyju ho, protože na T-Roca se stojí opravdu fronty a všichni chtějí vědět, jestli je tak dobrý, jak uvádí recenze. Každý si ho chce osahat, zkusit, svézt se a zjistit, zda Volkswagen nešlápnul vedle. T-Roc je něco mezi Golfem a Tiguanem. Zlatá střední cesta. Takové SUV opravdu chybělo. Konkurence již nabízí podobná SUV - Range Rover svého Evoqua nebo Seat novou Atecu. Nejde o žádné obrovské monstrum, ale určitě v ulicích vyniknete. A jaký tedy je?


Sedám do auta. Musím si trochu postěžovat, že na výjezd z parkovacího místa mi Porsche moc místa neposkytlo. Ale vše zvládám bez odření a vyrážím vstříc kilometrům, které mě ve voze čekají. Porsche pro předváděcí model zvolilo motor s obsahem 1,5 TSI Evo s výkonem 110 kw a 150 koní. A musím říct, že na váhu auta 1,8 tuny, je to dostačující výkon. Auto se svojí váhou jde hezky za plynem a nemá nikde problém. Mám v plánu auto nafotit na odlehlé cestě u lesa a popřípadě jestli najdu klády u cesty, tak u nich.


Napřed vezmeme interiér, u toho se moc nezdržíme. Uvnitř najdete klasický koncept Volkswagenu. Nic nového. Klasický 9 palcový dotykový displej se dvěma tlačítky. Budíky mi přišly trochu jiné, než jsme zvyklí, ale po chvíli to přestanete vnímat. S čím jsem se tedy nedokázal smířit a co mi opravdu vadilo, je vypínání válců. Pokud jedete z kopce a jedete bez nohy na plynu, auto odpojí válce a jede jen na 2. A pokaždé když se tak stane, vám to auto oznámí na palubním počítači mezi budíky. Pokaždé. I když koukáte na cestu a řídíte tak si periferně všimnete, že se na palubním počítači něco objevilo a sklouznou vám k hlášení oči. Další věc co mi v autě chybělo, je otočné kolečko pro změnu jízdního režimu . Narozdíl třeba od Tiguanu, zde to chybí. Čekal bych, že to tu bude, když se jedná o SUV, ovšem marně. Také mi přijde, že Lane Assistent je model od modelu více „drzý“. V tunelu, kde byly jasně nakreslené čáry, auto sebou z ničeho nic trhlo do strany. Ale samozřejmě stačí tento asistent vypnout. A jak slýchávám, ne každý si na něj zvykne. Zbytek věcí už je opět doladěn, tak jak očekáváme.


Exteriér auta je velice hezký a auto se díky své velké masce, může bez problému zařadit mezi SUV. Výška vozu je přesně tak akorát, aby nebyl problém projet sněhem (odzkoušeno), lesem (odzkoušeno), polem (odzkoušeno). T-Roc nikde nemá problém. Spíš jsem měl strach já, že někde zapadnu, ale mé obavy byly naprosto zbytečné. Všude se T-Roc dostane bez jakékoli námahy. Jsou dvě věci na exteriéru auta, do kterých jsem se zamiloval a do kterých se musí zamilovat snad každý. Chromová lišta, která se táhne od předních zrcátek přes rámy dveří až k zadním oknům kufru. Ta je dokonalá a dodává autu šmrnc. A pak samotný profil kufru. Střecha je lehce protažena nad zadní okno a zadní světla jsou lehce vypoulená. Nemohl jsem se vynadívat a říkal si, kdo ve Volkswagenu udělal tak famózní „zadek“. V autě je všude dost místa a kufr nabízeným objemem opravdu neurazí. Až na zadní okno, kde máte pocit jako v Arteonu. Je tam trochu zbytečné, není přes něj zkrátka vidět.


Trochu mě mrzí, že kolegovi se do zimy nechtělo, mohlo být video jak ladně T-Roc překonává závěje sněhu, polní cestu a jak se bez protáčení kol dokáže v poli otočit. A podvozek? Na dálnici D1, jsem měl pocit, že dálnice je opravená. Takže pokud nechcete roky čekat, než bude dálnice kompletně dodělaná, kupte si T-Roca a dálnice bude opravená hned.


Dovedu si T-Roca představit zaparkovaného na samotě u lesa, kam vede náročnější cesta přes pole, řeky, hory, a o půl hodiny později z něho ve městě vidím vystupovat drobnou ženu na podpatcích, jak si to kráčí na jednání. Nazval bych T-Roca prostě a jednoduše chameleonem, který ovšem všude vystupuje v zářivých barvách a vrhá světlo na dobré jméno značky. Značky, která s T-Rocem ještě udělá velké věci. Jako třeba chystaný kabriolet…

DSCN8983
DSCN8984
DSCN8985
DSCN8986
DSCN8987
DSCN8988
DSCN8989
DSCN8990
DSCN8991
DSCN8992
DSCN8993
DSCN8994
DSCN8995
DSCN8996
DSCN8997
DSCN8998
DSCN8999
DSCN9000
DSCN9001
DSCN9003
DSCN9004
DSCN9005
DSCN9006
DSCN9007
DSCN9009
DSCN9010
DSCN9012
DSCN9013
DSCN9014
DSCN9015
DSCN9018
DSCN9019
DSCN9020
DSCN9021
DSCN9022
DSCN9023
DSCN9025
DSCN9026

Přihlášení