T-Co? No přece T-Roc!
Dlouho v portfoliu Volkswagenu chybělo menší SUV, které by lépe sedlo do ulic města. Volkswagen odpověděl modelem T-Roc!
Je středa a ulice Brna se probouzí do chladného rána, kdy teploměr ukazuje -14 stupňů. To mi však nebrání v tom si zajet opět na Porsche Brno a vyzvednout si klíče od nového modelu, se kterým Volkswagen přišel nedávno na trh. Článek nebude o ničem jiném, než o malém SUV, jehož název je vyveden na pátých dveřích velkým stříbrným písmem. T-Roc.
Přebírám klíčky, slibuji, že než auto vrátím, umyju ho, protože na T-Roca se stojí opravdu fronty a všichni chtějí vědět, jestli je tak dobrý, jak uvádí recenze. Každý si ho chce osahat, zkusit, svézt se a zjistit, zda Volkswagen nešlápnul vedle. T-Roc je něco mezi Golfem a Tiguanem. Zlatá střední cesta. Takové SUV opravdu chybělo. Konkurence již nabízí podobná SUV - Range Rover svého Evoqua nebo Seat novou Atecu. Nejde o žádné obrovské monstrum, ale určitě v ulicích vyniknete. A jaký tedy je?
Sedám do auta. Musím si trochu postěžovat, že na výjezd z parkovacího místa mi Porsche moc místa neposkytlo. Ale vše zvládám bez odření a vyrážím vstříc kilometrům, které mě ve voze čekají. Porsche pro předváděcí model zvolilo motor s obsahem 1,5 TSI Evo s výkonem 110 kw a 150 koní. A musím říct, že na váhu auta 1,8 tuny, je to dostačující výkon. Auto se svojí váhou jde hezky za plynem a nemá nikde problém. Mám v plánu auto nafotit na odlehlé cestě u lesa a popřípadě jestli najdu klády u cesty, tak u nich.
Napřed vezmeme interiér, u toho se moc nezdržíme. Uvnitř najdete klasický koncept Volkswagenu. Nic nového. Klasický 9 palcový dotykový displej se dvěma tlačítky. Budíky mi přišly trochu jiné, než jsme zvyklí, ale po chvíli to přestanete vnímat. S čím jsem se tedy nedokázal smířit a co mi opravdu vadilo, je vypínání válců. Pokud jedete z kopce a jedete bez nohy na plynu, auto odpojí válce a jede jen na 2. A pokaždé když se tak stane, vám to auto oznámí na palubním počítači mezi budíky. Pokaždé. I když koukáte na cestu a řídíte tak si periferně všimnete, že se na palubním počítači něco objevilo a sklouznou vám k hlášení oči. Další věc co mi v autě chybělo, je otočné kolečko pro změnu jízdního režimu . Narozdíl třeba od Tiguanu, zde to chybí. Čekal bych, že to tu bude, když se jedná o SUV, ovšem marně. Také mi přijde, že Lane Assistent je model od modelu více „drzý“. V tunelu, kde byly jasně nakreslené čáry, auto sebou z ničeho nic trhlo do strany. Ale samozřejmě stačí tento asistent vypnout. A jak slýchávám, ne každý si na něj zvykne. Zbytek věcí už je opět doladěn, tak jak očekáváme.
Exteriér auta je velice hezký a auto se díky své velké masce, může bez problému zařadit mezi SUV. Výška vozu je přesně tak akorát, aby nebyl problém projet sněhem (odzkoušeno), lesem (odzkoušeno), polem (odzkoušeno). T-Roc nikde nemá problém. Spíš jsem měl strach já, že někde zapadnu, ale mé obavy byly naprosto zbytečné. Všude se T-Roc dostane bez jakékoli námahy. Jsou dvě věci na exteriéru auta, do kterých jsem se zamiloval a do kterých se musí zamilovat snad každý. Chromová lišta, která se táhne od předních zrcátek přes rámy dveří až k zadním oknům kufru. Ta je dokonalá a dodává autu šmrnc. A pak samotný profil kufru. Střecha je lehce protažena nad zadní okno a zadní světla jsou lehce vypoulená. Nemohl jsem se vynadívat a říkal si, kdo ve Volkswagenu udělal tak famózní „zadek“. V autě je všude dost místa a kufr nabízeným objemem opravdu neurazí. Až na zadní okno, kde máte pocit jako v Arteonu. Je tam trochu zbytečné, není přes něj zkrátka vidět.
Trochu mě mrzí, že kolegovi se do zimy nechtělo, mohlo být video jak ladně T-Roc překonává závěje sněhu, polní cestu a jak se bez protáčení kol dokáže v poli otočit. A podvozek? Na dálnici D1, jsem měl pocit, že dálnice je opravená. Takže pokud nechcete roky čekat, než bude dálnice kompletně dodělaná, kupte si T-Roca a dálnice bude opravená hned.
Dovedu si T-Roca představit zaparkovaného na samotě u lesa, kam vede náročnější cesta přes pole, řeky, hory, a o půl hodiny později z něho ve městě vidím vystupovat drobnou ženu na podpatcích, jak si to kráčí na jednání. Nazval bych T-Roca prostě a jednoduše chameleonem, který ovšem všude vystupuje v zářivých barvách a vrhá světlo na dobré jméno značky. Značky, která s T-Rocem ještě udělá velké věci. Jako třeba chystaný kabriolet…