Volkswagen Arteon a skoro umělá inteligence

Jak již všichni víme, Arteon se nezadržitelně blíží a na salóny automobilky Volkswagen se dostaví na začátku června. Tak proč se na něj nepodívat zblízka ještě před tím, než ho otestujeme?

Jak již víme, Arteon nahradí modelovou řadu (Passat) CC. Automobilka sází na to, že se Arteon stane vlajkovou lodí celé značky. A protože tomu opravdu věří, dala do Arteona bohatou výbavu včetně bezpečnostních asistentů. Koukneme na ty nejzajímavější.

Hlavním tahákem bude určitě Emergency Assist 2.0, který v sobě kombinuje práci adaptivního tempomatu, sledování mrtvého úhlu, aktivního asistentu pro jízdu v pruzích a parkovací asistent, na který si stále všichni zvykáme. Ovšem systém zafunguje i v případě, že řidič přestane reagovat a neřídí (třeba v případě infarktu nebo mikrospánku) následkem čehož automobil bezpečně zpomalí a sjede ke krajnici a zastaví.

A jak to funguje? Jakmile senzory vyhodnotí, že řidič je neaktivní, tedy nezrychluje, nebrzdí, nezatáčí, zkusí ho auto napřed probrat. V první fázi pomocí zvukových a vizuálních varování, následně i pomocí mírného přibrzdění. Tím vůz vlastně dá najevo i okolním řidičům, že se něco děje. Pokud ani poté řidič nezareaguje, spustí se systém a auto nouzově zastaví. Dokonalé.

Arteon k tomu ještě spustí výstražná světla, aby varoval okolní vozidla před nebezpečím a následně, pomocí adaptivního tempomatu, zpomalí a pomocí zásahů do řízení sjede ke krajnici, kde zastaví. Ostatní bezpečnostní asistenti dávají pozor, aby vůz neohrozil ostatní účastníky silničního provozu.

Jedná se o druhou generaci tohoto systému. Stávající Emergency Assist také v případě nebezpečí dokáže auto bezpečně zastavit, avšak s rozdílem, že zastaví jen ve svém jízdním pruhu, aniž by sjel ke krajnici. Ostatní řidiče varuje výstražnými světly, ale také několikerým přibrzďováním.

Arteon už se dokáže připravit i na hrozící srážky. To Volkswageny dnes už umí, Arteon však rozpozná i náraz zezadu do vozu. Pomocí senzorů mrtvého úhlu rozezná pozici a rychlost auta vzadu. Jestliže třeba na semaforech Arteon pozná, že auto za ním již nestihne zabrzdit, sepne výstražná světla, předpínače přitáhnou bezpečnostní pásy sedadel a okna se přivřou, a to včetně střešního. Boční okna však zůstanou lehce pootevřená, což pomáhá funkčnosti hlavových airbagů.

Zkrátka v tomto autě už jde Volkswagen směrem, ve kterém se o vás auto opravdu postará do poslední chvíle.

DB2017AU00948 small

DB2017AU01009 small

Přihlášení